Baronët e kokainës zgjedhin rrugën e Turqisë për të ‘pushtuar’ Europën, si ndryshuan strategjitë

Shtatë anije në pronësi të qytetarëve turq që transportonin gjithsej 28 ton  kokainë  me vlerë 10 miliardë dollarë janë sekuestruar në tre vitet e fundit, raportoi portali lokal i lajmeve Halk TV  më 23 maj.

Kohët e fundit, policia italiane njoftoi një operacion që kapi anijen e shtatë, të quajtur ME, në pronësi të kompanisë turke “A.”, në një port në Livorno me dy ton kokainë, me një vlerë tregu prej 600 milionë dollarësh.

Anija ishte e ngarkuar me “pluhur kakaoje” në portin e Guayaquil në Ekuador. Ajo kaloi nëpër portin Colon të Panamasë dhe portin e Cartagenës të Kolumbisë përpara se të lundronte drejt porteve të Vigos, Malagas dhe Valencias të Spanjës.

Anija ndaloi gjithashtu në portin e Xhenovas në Itali përpara se të mbërrinte në Livorno. Mendohet se grupet shqiptare dhe italiane janë pronarët e kokainës që u transportua.

Në nëntor të vitit të kaluar, një tjetër anije në pronësi të kompanisë “A.” me emrin IE, u kap nga policia spanjolle e ngarkuar me gjysmë ton kokainë. Kokaina u gjet në një kontejner të ngarkuar me banane.

Operacion i përbashkët pranë Ishujve Kanarie

Në tetor 2024, policia spanjolle dhe franceze sekuestruan 3.2 ton kokainë të gjetur në një anije të quajtur RAS, në pronësi të shtetasve turq të identifikuar si IK dhe EO, në një operacion të përbashkët në brigjet e Ishujve Kanarie.

Në korrik 2023, ekuipazhi i anijes Plutus, në pronësi të shtetasit turk TA, hodhi 5.3 ton kokainë në det pranë brigjeve të Siçilisë. Policia italiane sekuestroi anijen.

Në mars të vitit 2023, anija Singapore Sprit, në pronësi të shtetasit turk ME, u ndalua në brigjet e Portugalisë. Policia nuk arriti të zbulonte drogë në anije dhe e la atë të vazhdonte lundrimin.

Por, ndërsa kalonte brigjet e Siçilisë, ekuipazhi i anijes hodhi 2.3 ton kokainë në det dhe policia italiane ndërhyri. Më vonë, emri i anijes u ndryshua në “Eren Bulbul”.

Në gusht të vitit 2022, një anije me emrin Ocean Blue, në pronësi të shtetasit turk RES, u kap me pesë ton kokainë në brigjet e Siçilisë. Anija kishte nisur nga Bodrumi në Turqi, një qytet në bregdetin jugor të Egjeut.

Baronët e kokainës zgjedhin rrugën e Turqisë për

Veprimi i marinës franceze në Paqësor

Në janar, marina franceze kapi një anije, në pronësi të një shtetasi turk të quajtur HBT, pranë brigjeve të ishullit Martinikë me nëntë ton kokainë.

Anija udhëtoi fillimisht nga Stambolli për në Guinea Bisau në Afrikë përpara se të lundronte nëpër Venezuelë dhe Kolumbi. Anija iu shit një kompanie me seli në Panama pesë ditë para se të nisej nga Stambolli.

Baronët e drogës në Turqi

Më 17 maj, Halk TV raportoi se nëntë ton kokainë e kapur nga marina franceze, me vlerë 3 miliardë dollarë, ishte në pronësi të baronit iranian Naci Zindasti së bashku me shtetasit turq AO dhe IY.

Zindasti në një moment ishte në burg në Turqi. Ai u lirua me ndërhyrjen e të ndjerit Burhan Kuzu, një politikan kryesor në Partinë për Drejtësi dhe Zhvillim (AKP) në pushtet në vend.

Mendohet se Zindasti ndodhet aktualisht në Emiratet e Bashkuara Arabe së bashku me dy shtetasit e tjerë turq në fjalë.

Në janar, Turqia ekstradoi Dritan Rexhepin, i njohur edhe si Gramos Rexhepi, një trafikant famëkeq i kokainës, në Shqipëri.

Në vitin 2023, policia suedeze zbuloi informacione të klasifikuara, të cilat u ndanë me homologët turq, në telefonin celular të një udhëheqësi të një bande droge, të cilit iu dha shtetësia turke.

Shumë baronë të tjerë të drogës janë gjetur në Turqi. Disa janë ekzekutuar, ndërsa banda të armatosura përleshen shpesh në qytetet turke.

Askush nuk pyet

Në vitin 2008 , Turqia prezantoi ligjin e parë të amnistisë për pasurinë. Legjislacioni është ende në fuqi. Thënë thjesht, askush nuk pyet “nga e morët këtë?” kur dikush sjell para ose ar në Turqi.

Në vitin 2018, qeveria e Turqisë nisi programin “Pasaporta e Artë ” që jep shtetësi në këmbim të një blerjeje pasurie të paluajtshme me vlerë të paktën 0.4 milion dollarë.

Në vitin 2022, hyrjet e paidentifikuara të valutave të huaja në Turqi në kuadër të llogarisë “gabime dhe  lëshime neto” të bilancit të pagesave (BoP) të vendit arritën një rekord prej 27 miliardë dollarësh.

Në vitin 2021 , organi mbikëqyrës i Task Forcës për Veprim Financiar (FATF ) me seli në Paris e vendosi Turqinë në listën e saj gri.  Në vitin 2024 , vendosi ta heqë vendin nga lista.

Rruga e kokainës ndryshoi në vitin 2017

Në vitin 2017, policia franceze dhe holandeze çkodoi ​​EncroChat, një  rrjet komunikimi të koduar me bazë në Evropë që përdorej nga kontrabandistët e drogës.

Në vitin 2021, policia belge dhe holandeze hyri në një rrjet tjetër mesazhesh të koduar, Sky ECC (i zhvilluar nga  Sky  Global me seli në Kanada ).

Si rezultat i operacioneve, u identifikuan trafikantët e kokainës dhe u godit rruga e kokainës nga Amerika e Jugut për në Antverp/Roterdam.

Rritja rekord e konfiskimeve të kokainës nga policia turke që nga viti 2017 tregon se bandat kriminale, nën presion për të zhvilluar një rrugë të re tranziti duke pasur parasysh konfiskimet e mëdha në vendet evropiane, kanë kaluar në një rrugë përmes Turqisë. Departamenti turk kundër narkotikëve e ka  përsëritur këtë fakt në raportet  e tij vjetore   që mbulojnë qarkullimin e drogës.

Nuk ka dyshim se roli i Turqisë si vend tranzit për kokainën është zgjeruar vitet e fundit. Zyra  e Kombeve të Bashkuara për Drogën dhe Krimin (UNODC ) e ka theksuar disa herë këtë në  Raportet e saj vjetore Globale mbi Kokainën.

Rruga nga Turqia në Evropën Perëndimore një goditje me trafikantët

Një pjesë e kokainës që arrin në Turqi mbërrin pasi kalon tranzit nëpër Afrikën Perëndimore. Një pjesë vjen direkt nga Amerika Latine.

Nga Turqia, kokaina që del jashtë rrjedh drejt perëndimit përmes Detit të Zi dhe Ballkanit në një rrugë tradicionalisht të lidhur me trafikimin e opiateve dhe kontrabandën e cigareve.

Fqinji i Turqisë, Greqia, ka parë gjithashtu rritje të sasive të tranzitit të kokainës në vitet e fundit, pjesa më e madhe e së cilës ka destinacion të njëjtën rrugë ballkanike dhe tregjet e Evropës Perëndimore.

Brazili dhe Ekuadori shpesh gjenden të kenë qenë vendet e nisjes për ngarkesat e kokainës së sekuestruar.

Turqia konfiskon rregullisht kokainë në portin e saj të Mersinit në arka bananesh të dërguara nga Ekuadori, ndërsa policia evropiane dhe e Amerikës së Jugut konfiskon rregullisht anije që transportojnë kokainë të destinuara për në Turqi.

Baronët e kokainës zgjedhin rrugën e Turqisë për

Grafiku: Sipas përditësimeve të fundit në raportin vjetor të drogës për vitin 2024 të departamentit turk kundër narkotikëve, sekuestrimet e kokainës në Turqi ranë në 2.3 ton në vitin 2022 dhe 2.5 ton në vitin 2023, pasi arritën një rekord prej 2.8 ton në vitin 2021. Kur i ashtuquajturi rregulli një me 10 zbatohet për këto vëllime vjetore, llogaritja është se Turqia ka një vëllim vjetor të tregtisë së kokainës prej më shumë se 20 ton, gjë që sugjeron një vlerë vjetore të tregut prej 6-7 miliardë dollarësh.

Analistët që vlerësojnë tregtinë e drogës zbatojnë një rregull të përafërt një me 10 për të vlerësuar një fluks aktual të drogës bazuar në sekuestrime, me shumicën dërrmuese të drogës që arrijnë në tregje.

Dërgesat e bananeve konsiderohen si “të dyshuarit” në tregtinë e kokainës. Dërgesat e djathit janë gjithashtu të njohura për dispeçerët e kokainës.

Ekuadori eksporton çdo vit rreth 3 milionë ton banane. Operatori turk i portit Yilport Holding, një njësi e Yildirim Group Holding, bleu të drejta koncesioni portual 50-vjeçare në  Puerto Bolivar në Kolumbi në vitin 2016.  /Përshtatur nga Intellnews/ 

Artikulli paraprakRadarët e Monitorimit të Trafikut bëjnë kërdinë me gjoba të paligjshme
Artikulli tjetërKërkesa për apartamente të reja në rënie, pronarët e firmave shprehen pesimistë, ngadalësojnë vrullin e ndërtimeve