Kryeministri i Portugalisë António Costa dha dorëheqjen pasi prokurorët zbuluan një skandal masiv korrupsioni që përfshinte shefin e tij të kabinetit. Kjo situatë ka përmbysur karrierën politike të dikujt që më parë shihej si një kandidat i mundshëm për disa nga postet kryesore të BE-së vitin e ardhshëm.
Dhe, një draft i raportit të anëtarësimit të Komisionit Evropian për Ukrainën, i parë nga Financial Times dhe që do të publikohet sot, rekomandon që shtetet anëtare të BE-së do të mbështesin ofertën e anëtarësimit të vendit të përfshirë në luftë, në BE – edhe pse me paralajmërimin se Kievi duhet të miratojë më shumë reforma përpara se të vendosë një datë për fillimin e negociatave.
Sot, korrespondentët e Financial Times në Berlin dhe Romë shpjegojnë pse Brukseli po vlon nga planet e Italisë, Gjermanisë dhe Austrisë për t’i dërguar emigrantët në vendet e treta kurse shefi i zyrës së Parisit i Financial Times raporton për një sërë çështjesh gjyqësore të lidhura me korrupsionin që vërshon në politikën franceze.
Problemet e kontraktimit
Vetëm disa javë pasi vendet e BE-së arritën një kompromis për reformën e azilit, Italia, Gjermania dhe Austria po vazhdojnë planet e tyre të diskutueshme për të dërguar azilkërkuesit në vendet e treta.
Por ata ndoshta do të përballen me një ortek çështjesh ligjore, shkruajnë Sam Jones dhe Giuliana Ricozzi.
Italia ka njoftuar se do të trajtojë kërkesat për azil nga personat e shpëtuar në Mesdhe në Shqipëri. Gjermania po shqyrton gjithashtu përpunimin e kërkesave për azil jashtë territorit të saj, pas një njoftimi nga MB dhe Austria për të bashkëpunuar për këtë çështje.
Marrëveshja Itali-Shqipëri e gjeti në befasi Brukselin. Komisioni Evropian u informua vetëm rreth një orë përpara se të shpallej, thanë zyrtarët. “Nuk më pëlqen mënyra se si ndodhi kjo, nuk ishte e duhura”, tha një zyrtar i lartë i BE-së.
Giorgia Meloni, megjithatë, me gëzim i anashkaloi shqetësimet. “Ne informuam Komisionin Evropian për planin dhe nuk morëm kritika”, tha ajo për gazetën italiane Il Messaggero, duke e përshkruar marrëveshjen si një “model bashkëpunimi”.
Ajo theksoi se qendrat e pritjes të financuara nga Italia në Shqipëri do të kenë si staf zyrtarë italianë dhe “respektimi i të drejtave të njeriut është plotësisht i garantuar”.
Ligjet e BE-së për azilin, përfshirë reformën që aktualisht po finalizohet nga shtetet anëtare dhe parlamenti evropian, përcaktojnë se azilkërkuesit “do të lejohen të qëndrojnë në shtetin anëtar” gjatë procedurës së tyre të azilit.
Kjo vlen kur njerëzit arrijnë në territorin e një vendi të BE-së, përfshirë ujërat e tij territoriale. Prandaj, ka të ngjarë që plani i Italisë të shkelë ligjet e BE-së, veç komplikimeve sipas ligjit ndërkombëtar, megjithëse detajet janë ende të paqarta.
Gjermania është pak më e kujdesshme dhe qeveria ka premtuar se do të shqyrtojë një skemë të tillë të vendeve të treta. Qeveria e Olaf Scholz – pavarësisht se e ka vënë çështjen në tavolinë publikisht – pas dyerve të mbyllura ende beson se ajo është e pafuqishme.
Pengesat ligjore mund të jenë të pakapërcyeshme, thonë ekspertët në ministritë e brendshme dhe të drejtësisë. Dhe nëse jo, ekziston një problem praktik: asnjë vend i përshtatshëm jashtë BE-së nuk do të bëjë një marrëveshje me Gjermaninë.
Sipas Imogen Sudbery, drejtoreshë në Komitetin Ndërkombëtar të Shpëtimit në Bruksel, propozime të ngjashme në të kaluarën nuk kanë ecur përpara për shkak të “të metave të shumta në baza morale, ligjore dhe praktike”.
“Ky vendim i jep gjithashtu një goditje të mëtejshme parimit të solidaritetit, i cili qëndron në zemër të një sistemi evropian funksional të azilit,” tha Sudbery.
Artikulli në origjinal: https://www.ft.com/content/3917ffac-e7ca-49d7-8043-ff5dd7d42e79
Përgatiti: Liberale.al