12.5 C
Tirana
E premte, 16 Maj, 2025

‘PUÇ KUSHTETUES’ NDAJ GARDËS SË REPUBLIKËS

Nga Myzafer Elezi

Dje, shumica parlamentare miratoi në Kuvend projektligjin “Për disa shtesa dhe ndryshime në Ligjin nr. 33/2021 “Për Gardën e Republikës së Shqipërisë”.

Nëpërmjet ndryshimeve në ligjin për Gardën e Republikës, qeveria Rama ka realizuar një ‘puç kushtetues’ ndaj këtij institucioni.

Siç është bërë publike, ka disa muaj që Drejtori i Përgjithshëm i Gardës së Republikës së Shqipërisë ka dhënë dorëheqjen nga detyra. Kërkesa për dorëheqje është në përputhje me nenin 18, pika 2/”b”, të Ligjit nr. 33/2021 “Për Gardën e Republikës së Shqipërisë”, në të cilin parashikohet se:

“Drejtori i Përgjithshëm i Gardës së Republikës lirohet nga detyra me urdhër të Kryeministrit me propozim të ministrit, kur:

b) jep dorëheqjen”;

Por, aktualisht Drejtori i Përgjithshëm vijon të ushtrojë detyrën në krye të Gardës së Republikës, pasi dorëheqja e tij nuk është pranuar nga kryeministri Edi Rama.

Dorëheqja nga funksioni shtetëror, sigurisht nëse nuk është e imponuar, apo “me orientim nga lart dhe propozim nga poshtë”, është një akt personal i nëpunësit, dhe si e tillë duhet të respektohet.
Askush nuk është i detyruar të qëndrojë në një funksion nëse ai nuk e dëshiron një gjë të tillë.

Ajo që pritej nga stafi i Gardës së Republikës, ishte emërimi i një drejtori të ri të përgjithshëm nga radhët e Gardës së Republikës, në përputhje me kriteret e parashikuara në nenin 17 të Ligjit nr. 33/2021, për emërimin e Drejtorit të Përgjithshëm, dhe konkretisht:

Neni 17
Kriteret e emërimit të drejtorit të Përgjithshëm të Gardës së Republikës

1. Drejtori i Përgjithshëm i Gardës së Republikës emërohet nga Kryeministri me propozim të ministrit dhe i jepet grada “Drejtues madhor”.

2. Drejtori i Përgjithshëm i Gardës së Republikës duhet të plotësojë këto kritere:

a) të ketë vetëm shtetësinë shqiptare;

b) të jetë punonjës i Gardës që mban gradën “Drejtues i parë” ose “Drejtues i lartë”;

c) të mos ketë masa për shkelje të rënda disiplinore brenda 3 (tri) viteve të fundit;

ç) të mos ketë konflikt interesi në ushtrimin e detyrës.

Në vend që të emërohej një tjetër Drejtor, nga radhët e Gardës së Republikës, siç duket Qeveria e ka paracaktuar drejtorin e ri të Gardës, i cili kriter kryesor duhet të ketë “besnikërinë e palëkundur ndaj partisë”, pavarësisht kritereve që parashikon ligji organik, me qëllim për ta përdorur atë si një vegël qorre në duart e Kryeministrit dhe ministrit të Brendshëm.

Ndaj, një grup pune nga Ministria e Brendshme, me porosi të veçantë nga ministri i Brendshëm, me ‘shpejtësi rrufe’ hartuan një projektligj për disa ndryshime në Ligjin nr. 33/2021 “Për Gardën e Republikës së Shqipërisë”, në të cilën u ndryshuan kriteret e emërimit të drejtorit të Përgjithshëm të Gardës së Republikës.

Ky projekt (tashmë ligj) ndryshoi tërësisht kriteret ligjore të parashikuara në pikën 2 të nenit 17 të ligjit aktual.

Është e qartë se ligji është i pororsitur, qëllimi i të cilit është që në krye të Gardës së Republikës, të emërohet një tjetër person nga jashtë strukturës së Gardës së Republikës, të cilin Qeveria Rama ka vendosur ta gradojnë “Drejtues madhor”, duke kapërcyer menjëherësh 10 grada.

Kujtoj këtu se, në nenin 34 “Emërtimi i gradave”, të ligjit aktual nr. 33/2021, grada “Drejtues madhor” klasifikikohet e nivelit të fundit në klasifikimin dhe hierarkinë e sistemit të gradave, dhe punonjësi e fiton atë pasi të ketë ezauruar afatet e qëndrimit në gradë, nga grada “Nënkomisar” deri në “Drejtues i lartë”, pra të ketë jo më pak se 14 oficer në Gardën e Republikës.

Siç duket, qoka ndaj drejtorit të ri të Gardës së Republikës, është ndryshimi i kritereve të emërimit dhe marrjes së gradës, enkas për gradimin madhor të tij.

Me shumë gjasa, drejtori i Përgjithshëm i Gardës së Republikës do të vijë nga jashtë radhëve të këtij institucioni.

Partia Demokratike e ka denoncuar me forcë këtë ‘puç kushtetues’ ndaj institucionit të Gardës së Republikës, të ndërmarrë nga Qeveria Rama ndaj një institucioni që sipas ligjit duhet të jetë i depolitizuar.

Misioni i Gardës së Republikës është garantimi i sigurisë së personaliteteve shtetërore dhe objekteve në ruajtje, ndaj Partia Demokratike nuk mund të pranojë devijimin e misionit të kësaj strukture, dhe përdorimin e saj për qëllime politike, duke shkelur parimin e ligjshmërisë, i cili është një prej parimeve bazë të organizimit dhe funksionimit të Gardës së Republikës.

Urime 22 Marsin, nga një demokrat!

Nga Armend Gjana

Një demokrat i persekutuar i Paskuqanit, duke pirë kafe mbrëmë dhe diskutuar për situatën politike në vend, situatën politike në këto 34 vite dhe situatën poltike breda Partia Demokratike e Shqipërisë!

Tepër i mërzitur dhe i lodhur ai tha, jeta ime në këto 34 vite është kjo:

47 milion lek të fiturara në emigrim (Greqi) humbën në firmat piramidale të 97-tës!

25 milion lek bashkë me kamat vonesa borxh dhe detyrim të papaguara ndaj OSHEE-së, të cilat po i shlyej pjesë-pjesë!

Shtëpia në të cilën banoj e pa legalizuar dhe e pa përfunduar e cila i do dhe 30 milion për t’a mbyllur disi, e për ta hipotekuar!

Në fund që mos të zgjatem, në lidhje për politikanët që kanë drejtuar vendin në këto vite tha, Zoti…i dënoftë!

Ndryshimi vezullues mes kryeministrit në detyrë dhe kryeministrit në ardhje mbrëmë në media

NGA NERITAN VLADI*

 

Mbrëmë në media në emisionet e darkës ndër më të shikuarat ishin dy nga protagonistët e politikës shqiptare, të cilët si individ kanë dallime thelbësore me njëri-tjetrin. Ndryshojnë në çdo drejtim.

Njëri, (Rama), është i nomeklaturës komuniste si trashëgimtar i saj, por dhe një nga tre brinjët e trekëndëshit të Bermundës së politikës shqiptare që i ka dhënë kosto vendit në këto 33 vite. Tjetri, (Basha), është një i shkolluar në perëndim dhe pa asnjë lidhje me të shkuarën e zezë të diktaturës, por as mëkatar i tranzicionit.

Sërish mbrëmë, mënyra se si të dy iu drejtuan publikut me mesazhet e tyre kishte një ndryshim të qartë.

Rama fliste si kodra pas bregut si të ishte lider opozite duke premtuar, kur ndërkohë në 11 vite në detyrën e kryeministrit ajo çfarë thoshte duhet të ishte bërë. Rama fliste me tonin e politikës së vjetër, gjithë mllef dhe konflikt siç kanë bërë në fakt së bashku me dy brinjët e tjera të trekëndëshit, herë si presion, e herë si pakt ndaj njëri-tjetrit, për të mbajtur peng vendin përmes kësaj politike, dhe ia kanë dal përmes tifozëve të tyre duke mbajtur larg kutive të votimit shumicën e shqiptarëve.

Rama ishte në mbrojtje të zullumeve të tij dhe korporatës politike që drejton përballë skandalesh të pafundme, të cilat tashmë janë dhe do të jenë objekt i drejtësisë së re e kryesisht SPAK. Është pikërisht kjo frikë që ka Rama sepse i kanë ngrënë dardhat pas krahëve që e detyroi sërish t’i kthehet paktit publik sepse i nëndheshëm ka qenë, me brinjët e tjera të trekëndëshit, si presion ndaj SPAK dhe ndërkombëtarëve.

Lideri i opozitës dhe kryeministri në ardhje, Lulzim Basha mbrëmë kishte tjetër qasje. Ishte pro qytetare, euroatlantiste dhe e një kulture të re politike që tashmë pritet nga qytetarët dhe do t’i bënte mirë Shqipërisë.

Basha mbrëmë, sërish shprehu qartësinë që ndryshimet politike në vend i duhen besuar votës qytetare e cila të ketë peshë të njëjtë kudo dhe për këtë PD ka depozituar në Kuvend ndryshimet për Kodin Zgjedhor gjë që frikësoi dy personazhet e paktit ogurzi të 2008, të ndryshimeve kushtetuese.

Basha dhe PD kanë propozuar; lista tërësisht të hapura, votim elektronik dhe votim të diasporës si dhe ndryshim të sistemit në 1 zonë zgjedhore. Ky sistem do t’i jepte peshën e duhur votës së çdo qytetari i cili do të ndihej i përfaqësuar.

Basha ishte i qartë në linjën; mbështetje pa kushte drejtësisë, mos mbrojtjen e asnjë të korruptuari dhe marrëdhënie të ngushtë me aleatët perëndimore duke nënvizuar marrëdhënie të shkëlqyer me SHBA, Britani e Madhe dhe BE.

Gjuha politike e Lulzim Bashës në studio ishte ajo e një politikani perëndimor, e një vizionari, larg mllefesh, por e një personi të përgjegjshëm dhe të vetëdijshëm në atë që kërkon dhe pret të arrij fal mbështetjes të qytetarëve shqiptare dhe aleatëve.

Gjuha e urrejtjes të çon në konflikt që nuk prodhon asgjë. Idetë, mendimi, të debatuarit në politikë çon në progres dhe në zhvillimin e Shqipërisë.

Lulzim Basha garantoi mbrëmë se PD ka një program realist dhe të zbatueshëm me një ekip profesionistësh me integritet dhe të pakorruptuar, jo të kapur nga sistemi me të cilin mund të ndryshojë Shqipërinë.

Kontrasti ishte i qartë. Kjo alternativë i duhet opozitës dhe shqiptarëve./*Anëtar i Këshillit Kombëtarë të PD

“Pronarët u torturuan për të treguar ku kishin fshehur arin”- Si rrëmbyen komunistët pasuritë e tregtarëve pas ardhjes në pushtet! Dhjetëra persona u varrosën për së gjalli në Durrës

Pas çlirimit të Shqipërisë, pushtetarët e rinj u përfshinë nga “ethet e arit”. Të shpallurit “kriminelë lufte”, të arratisurit, të burgosurit, bashkëpunëtorët, zogistët, u bënë shënjestrat e para të zhveshjes nga çdo monedhë. Ndër ata që u rrënuan nga pushteti i ri, ishte edhe një shtresë tjetër e popullsisë. Ajo nuk kishte bërë asnjë faj, përveç faktit që ishte e kamur, kishte prona, aksione, shtëpi të mëdha, dyqane… ishin marrë me tregti.

 

Përmes ligjesh pushteti komunist i detyronte ata të dorëzonin gjithçka, deri në kacidhen e fundit. Nëse nuk dorëzoheshin vullnetarisht, atëherë kishte “forma” të tjera. Një ndër to edhe tortura. Në librin “Konfiskimi i pronës dhe grabitja e arit (1944-1955)”, botim i Institutit të Studimit të Krimeve dhe Pasojave të Komunizmit, autori Alvin Saraçi, përmes një pune hulumtuese në Arkivin Qendror të Shtetit Shqiptar, na tregon se ç’ngjau në dekadën e parë pas çlirimit të vendit.

Shifra, fakte, kilogramë, lista hyrje-daljesh, emra tregtarësh apo eksponentësh politikë, që u bastisën. Kush hyri në dyert e shtëpive më të mëdha të Tiranës, cilët ishin tregtarët që vdiqën prej torturave për të treguar ku e fshihnin arin etj. Nga libri “Konfiskimi i pronës dhe grabitja e arit (1944-1955)”, kemi përzgjedhur disa pjesë, që tregojnë konfiskimet e mëdha dhe përmbysjen shtresore në Shqipëri.

******

NGA LIBRI

Regjimi totalitar komunist në Shqipëri nuk mund të realizohej pa kontrollin total të ekonomisë nga Partia Komuniste Shqiptare. Për rrjedhojë, goditja e ekonomisë private u bë njëkohësisht me konsolidimin e pushtetit politik të PKSH. Strategjia e shndërrimit të pronës private në pronë shtetërore u krye sipas një programi ekonomik, që erdhi pas luftës. Prona shtetërore ishte një eufemizëm, i cili fshihte faktin që prona kontrollohej totalisht nga një grup i ngushtë në krye të PKSH, i cili mbeti thuajse i pandryshuar nga fillimi deri në fund të diktaturës. Ata ishin të vetëdijshëm që një zaptim i tillë i pronës ishte një nismë, e cila nuk mund të gjente mbështetje te publiku shqiptar dhe për këtë arsye përdorën mashtrimin.

Gjatë Luftës, Këshilli Nacionalçlirimtar, si organ i vetëshpallur ligjvënës, organi më i lartë i FNÇ, pas të cilit fshihej PKSH, shpalli se nuk do ta prekte pronën private kur të vinte në pushtet. Pas luftës bëri, duke përdorur dhunën ushtarake, krejt të kundërtën. Fillimisht, në vitin 1945 u vunë nën kontroll firmat private shqiptare dhe të huaja me anë të komisarëve shtetërorë, që kishin si detyrë drejtimin dhe mbledhjen e informatave mbi aktivitetin e tyre deri në likuidimin dhe kalimin e tyre në duart e shtetit (edhe pse deri në vitin 1946 firmat private kishin akoma koncesione dhe punonin për ekonominë shqiptare) dhe monopolizimin e sektorit privat me anë të vendimeve dhe ligjeve të sekuestrimit, konfiskimit dhe shtetëzimit të pasurive private dhe më vonë transformimin e ekonomisë në të centralizuar, me krijimin e pronës së përbashkët shtetërore.

Kjo solli si pasojë eliminimin e tregtarëve, biznesmenëve, industrialistëve dhe sipërmarrësve të mëdhenj dhe të mesëm në vitet 1946-1948, si dhe grumbullimin e rezervave të arit të privatëve të ekonomisë së paraluftës, që u krye në vitet 1944-1955 dhe u drejtua si ndaj të arratisurve e të dënuarve politikë, që përbënin klasën e të konfiskuarve, edhe pas kësaj date, ashtu dhe ndaj tregtarëve që iu sekuestrua ari disa vite para shpalljes së ligjit të vitit 1960, që i dha një armëpushim formal me anë të një amnistie tatimore dhe ndaloi përkohësisht kërkimin e arit të fshehur të tregtarëve, edhe pse ky proces mund të konsiderohet se kishte avancuar përtej qëllimeve të tij.

Thithja përfundimtare në sektorin shtetëror e pronës së vogël dhe punishteve të artizanatit privat u krye plotësisht në vitin 1969 dhe i gjithë ky proces u shoqërua me ligje, që ndalonin çdo formë prone private që mund të jepte fitim dhe shkëmbimit tregtar privat, me dënime të ashpra si gjoba dhe heqje lirie për këdo që i ushtronte. Ligji i konfiskimit të pasurive të të arratisurve politikë doli në vitin 1943, siç e dëshmon rregullorja e Këshillit Antifashist Nacionalçlirimtar.

Në Kongresin e Përmetit u parashtrua marrja nën kontroll e firmave private nga Këshilli Antifashist Nacionalçlirimtar, që të furnizonin Ushtrinë me prodhimet e tyre. Dolën listat e kriminelëve të Luftës, ku u futën plot kundërshtarë politikë dhe mbrojtja e pushtetit për të mos e ndarë atë me partitë e Legalitetit dhe Ballit Kombëtar.

Si rezultat, më 15 dhjetor 1944, doli ligji i konfiskimit të pasurive private të të arratisurve politikë sipas modelit sovjetik dhe jugosllav, çka solli inkriminimin politik të kundërshtarëve dhe një pjesë e madhe u përkiste klasës aristokrateçifligare, duke përfshirë sipërfaqe të mëdha pronash private në ligjin e Reformës Agrare, si rrjedhim i vendimeve të konfiskimit të pronave private dhe shpronësimeve pa shpërblim të atyre që dispononin pasuri të patundshme…

Gjithashtu, pas vendimeve të konfiskimit, tokat, shtëpitë, dyqanet, mallrat, fabrikat, punishtet, llogaritë bankare i kaluan shtetit dhe u sekuestrua edhe ari pas marrjes nën kontroll të shtëpive të kundërshtarëve politikë. Ligjet e konfiskimit të plotë dhe të pjesshëm mbas ligjit nr.41 për organizimin e gjykatave u shtrinë edhe ndaj të burgosurve politikë, të cilëve iu konfiskua pasuria private…

Zbatimi në praktikë i vendimeve të sekuestrimit dhe pasojat e tij

Në qendër të vëmendjes së vendimeve të sekuestrimit të komiteteve ekzekutive ishin figurat më të rëndësishme të shtetit shqiptar të para mbarimit të Luftës, që ishin shpallur si kriminelë lufte dhe bashkëpunëtorë me pushtuesin, edhe pse nuk i përkisnin kësaj kategorie, sepse Organizata e Kombeve të Bashkuara kishte bërë publike listën e 385 kriminelëve të vërtetë të Luftës për të gjitha shtetet pas mbarimit të konfliktit, ku bënin pjesë edhe bashkëpunëtorët shqiptarë. Megjithatë, shumica prej tyre u dënuan si “kriminelë të luftës” me dënime kapitale, burgim të përjetshëm ose me heqje lirie sipas kategorive, dhe me dënim konfiskimi të pasurisë private, sipas vendimeve të gjykatës speciale të 13 prillit 1945. Megjithëse kishte kaluar një vit pas vendimit të konfiskimit, Komiteti Ekzekutiv Durrës i dërgonte “Gazetës Zyrtare” për publikim vendime të disa prej pjesëmarrësve në qeveritë e mëparshme, si vendimi nr.3 i datës 9 janar 1946 të sekuestrimit të pasurisë së patundshme dhe të tundshme të Idomeno Kosturit dhe nr.5, datë 15 janar 1946 të Maliq Bushatit, Zef Kadares, Mark Kodhelit nga Shkodra dhe Ymer Fortuzit nga Tirana. Vendimet e të dënuarve të tjerë u publikuan gjatë gjithë vitit 1946.

Dokumenti i datës 18 korrik 1945, që ishte vendimi i parë i sekuestrimit i shpallur në “Gazetën Zyrtare”, përmban listën me 36 personalitete politike të arratisura dhe të sekuestruara të prefekturës Tiranë dhe nënprefekturave Petrelë e Valias, që përjashtonte nga sekuestrimi vetëm Faik Shuaipin, sepse pas hetimeve të reja nuk figuronte i arratisur, vinte në dukje se si ndryshoi konfiguracioni politik në Shqipëri pas Luftës. Shumica e të arratisurve i kishin lënë të lira vilat e tyre në Tiranën e Re dhe lagjet në qendër të Tiranës, që u morën nga klasa e re politike. Nga lista e të arratisurve të Komitetit Ekzekutiv të KANÇ të prefekturës Tiranë si dhe pasuritë që ata kishin lënë më datë 11 korrik 1945, dalin edhe të dhëna mbi banuesit e rij të shtëpive të të arratisurve politikë, që shpesh janë vila dhe vihen në dispozicion të drejtuesve të ushtrisë partizane ose të aleatëve të tyre, por në raste të tjera ka dhe shtëpi të mëdha dhe të lëna me qira nga këta deracines dhe qiranë e merrte shteti. Shtëpia në Tiranën e Re e Prenk Previzit banohej nga Sefedin Koleci, partizan i Brigadës IV dhe Ilija Budini, indentent në Korpusin e Armatës, banesa e Mehdi Frashërit i ishte dhënë Misionit Ushtarak Sovjetik, në banesën e Ymer Fortuzit në Rrugën e Fortuzëve jetonte Myslym Peza, ndërsa shtëpia e Asim Abdurramanit në Tiranën e Re ishte e banuar nga dr. Ymer Dishnica, banesa e Sali Vuçiternit regjistrohet se ishte marrë me qira nga Beqir Balluku dhe dy persona të tjerë, si dhe vendbanimi i Hamdi Kërçikut mbahej si qiramarrës nga Koço Tashko dhe tetë persona të tjerë. Disa nga këto banesa u jepeshin dhe partizanëve e personave me gjendje të mirë politike nga Seksioni i Strehimeve pa qira. Kjo praktikë, siç do të shohim, në vitet e mëvonshme do të ndiqet edhe me të pasurit dhe tregtarët, shtëpitë më të mira të të cilëve do t’u jepen drejtuesve komunistë pas largimit të pronarëve të mëparshëm.

Persekutimi i tregtarëve për arin

Faza e parë e mbledhjes së arit kishte qenë hartimi i deklaratës së pasurisë për çdo tregtar dhe pagesa e tatimit të jashtëzakonshëm me monedha ari e argjendi shqiptare dhe të huaja, krahas pagesës me franga ari. Tregtarët u munduan t’u shmangeshin statistikave ekzakte të arit, që komiteti ekzekutiv i kërkoi, siç kishte vepruar me statistikat e vlerësimit të pronave dhe të mallrave.

Mbledhja e mallrave të fshehur dhe magazinave me mall u shoqërua edhe me zbulimin e arit të fshehur me të gjitha mënyrat edhe me torturat për nxjerrjen e tij. Për këtë qëllim u krijua edhe sektori i tretë i Ministrisë së Punëve të Brendshme, që do të përgatiste dhe tri procesverbale të sekuestrimit të arit, njëri drejtues i Bankës së Shtetit dhe tjetri i degës lokale të Punëve të Brendshme. Sipas raporteve nga Policia e Korçës, tregtarëve në këtë qytet u ishin marrë 400 kg flori dhe 48 mijë napolona. “Organet e Mbrojtjes së Popullit” dhe seksionet e tyre lokale në qytete të ndryshme ishin të angazhuara në zbulimin e arit të fshehur në qypa ose mallrave të fshehur dhe në bastisjen e shtëpive të të pasurve, duke sekuestruar jo vetëm monedha floriri, por çdo lloj takëmi dhe sendesh me vlerë, si bizhuteri ari, argjendi dhe sermi, unaza, varëse etj., por edhe servise lugësh, pirunësh të larë në ar ose në argjend, si dhe objekte antikuariati si punime në ar të shekujve të kaluar, monedha ari për zbukurim, si dhe kujtime të trashëguara nga paraardhësit e familjeve. Viti 1946 që ishte dhe viti i shtetëzimeve, do të kishte presion të madh ndaj tregtarëve dhe mbledhja e arit do të kryhej me të gjitha mënyrat.

Faza e parë e grumbullimit të arit të tregtarëve përfshiu vitet 1946- 1948 dhe faza e dytë vitet 1950-1952, kurse kundërshtarët politikë u dënuan me konfiskim dhe iu konfiskua ari në mënyrë të vazhdueshme gjatë gjithë dhjtevjeçarit të parë. Në vitet 1952-1954 sekuestrimi i arit u shtri edhe mbi shtresa të tjera shoqërore që dispononin ar. Pasojat e ushtrimit të forcës për nxjerrjen e arit të tregtarëve sollën në burgosjen e tyre. Ata u lanë pa ushqim dhe për muaj të tërë jetuan me bukë të thatë. Më pas u burgosën edhe familjarët e tyre dhe iu nënshtruan një presioni psikologjik të vazhdueshëm, me tortura që kishin si qëllim, nën kërcënimin e dhunës, rrëzimin psikologjik dhe kallëzimin e arit. Madje, në Durrës, tregtarët u zhytën me të gjithë trupin në tokë dhe iu la vetëm koka jashtë, derisa të dorëzonin arin. Si pasojë, në Elbasan vdiqën në burg për floririn tregtarët Sulejman Domi, Xhaferr Çelirama, Mateo Papajani, Refik Myftiu etj.

Në Tiranë, Cen Alimehmetit, siç pohon ai vetë, pasi i ishte sekuestruar malli i dyqanit dhe shtëpia te Kodra e Kuqe, që ishte kthyer në jetimore, si dhe dyqanet në qendër dhe tokat në Mëzez, u detyrua të dorëzonte 3 mijë napolona në vitin 1946 dhe shuma të tjera në vitin 1951 dhe u mbajt nga Dega e brendshme, për të nxjerrë se ku e kishte fshehur arin. Ai nuk rezistoi dhe tregoi vendin se ku e mbante floririn, erdhi në shtëpi dhe gjeti 900 napolona të tjerë. I njëjti fat priti dhe tregtarë të tjerë si Tod Çoka që vdiq nga torturat, sepse nuk pranoi të tregonte se ku e kishte fshehur floririn. Tregtarë të tjerë që dorëzuan arin ishin edhe Hoç Këllezi, babai i ish-ministrit të Financave dhe zv.kryeministrit Abdyl Këllezi, si dhe Murat Begeja, Tahir Gjinali, vëllezërit Radheshi, Mihal Dovana nga Durrësi etj.

Shumë tregtarë të mëdhenj u dënuan me konfiskimin e pasurisë së tundshme dhe të patundshme si kundërshtarët politikë dhe u dërguan në kampin e punës në Maliq. Sipas memuareve të Skënder Stefanllarit, i mbijetuar nga kampi i Vloçishtit, tregtarët u bënë viktima të kënetës së Maliqit nën kërcënimin “tregoni floririn ose do të vdisni në kënetë” dhe iu bënë tortura që nuk mund t’i konceptonte mendja njerëzore. Tregtarët që vdiqën në kënetë ishin Sotiraq Lako, të cilin e varrosën në kënetë, si dhe Kosta Fundo, Bexhet Frashëri, kurse tregtari Koço Misrasi vari veten dhe dhëmbët prej floriri iu shkulën. Në korrikun e vitit 1948, Skënder Stefanllari rrëfen se si pasi iu lëshuan akuzat e rreme se gjoja kishte krijuar një gjykatë të burgosurish me në krye Niko Kirkën, me rolin e prokurorit për të dënuar regjimin komunist, ai i prekur në sedër u përlesh me rojet e kampit dhe, pasi e goditën me bel në kokë dhe ra pa ndjenja, i shpëtoi jetën, duke e marrë mbi shpatulla tregtari i madh nga Durrësi me origjinë nga Kavaja, Alfons Dovana.

Konfiskimet e viktimave të Ambasadës Sovjetike

Më 13 prill 1951, Dega e Punëve të Brendshme Tiranë i dorëzoi degës së Bankës Tiranë 28 napolona, 25 paund, 9 lira turke, një mbajtëse monedha ari dhe stoli, si dhe 113.590 lekë të derdhura në buxhetin e shtetit dhe 30 kartëmonedha italiane nga 1 mijë30 mijë lireta jashtë qarkullimit, të konfiskuara nga Gjykata e Lartë Ushtarake me vendim nr.64, datë 27 shkurt 1951, të të ekzekutuarve të akuzuar padrejtësisht për bombën në Ambasadën Sovjetike: Lluka Raskoviç, Tefik Sheku, Haki Kodra, Reis Selfo, Manush Peshkëpia, Ali Qoralli, Qemal Kasoruho, Petro Konomi, Hekuran Tresake, Mehmet Ali Shkupi, Reshit Shima, Sabiha Kasimati dhe Pandeli Nova.

Më 24 mars 1953, Policia kishte vendosur që për stolitë e gjetura Mediha Libohovës, gruas së ish-ministrit Eqrem Libohova, t’i kthehej asaj shuma prej 31 mijë lekësh, sepse ndaj saj nuk ishte marrë vendim konfiskimi, por ministri i Financave nuk qe dakord dhe kërkoi që me dispozita Ligjore t’i kalonin Bankës së Shtetit pa shpërblim.

Rezistent ndaj të ftohtit, shkencëtarët kanë zbuluar betonin që shkrin vetë borën në rrugë

Betoni vetë-ngrohës u zhvillua nga shkencëtarët e Universitetit Drexel në SHBA dhe mund të shkrijë centimetra borë pa përdorur kripë. Betoni është testuar gjerësisht gjatë tre dimrave të fundit dhe fillon të nxehet pa një sistem ngrohjeje të jashtme sapo temperatura të bjerë nën zero.

 

Me rrugët klasike, nuk është vetëm problemi i pastrimit, kostove të pastrimit dhe ndotjes me kripë – nëse rrugët mund të mbahen në temperatura mbi pikën e ngrirjes, kjo do të zgjaste jetën e tyre të shërbimit.

Gjatë pesë viteve të fundit, një ekip në universitet i udhëhequr nga profesori, Armin Framan ka punuar në zhvillimin e një përzierje betoni që nuk arrin temperaturat e ngrirjes. Një përbërës kritik për arritjen e kësaj ishte parafina e lëngshme. Siç sugjeron emri, ky material është i lëngshëm në temperaturën e dhomës dhe përdoret si material për ndryshimin e fazës në përzierjen e betonit.

Ushtria serbe lëvizje në kufi me Kosovën, KFOR reagon pas deklaratave të Kurtit: Situata është e qetë

Misioni i NATO-s, KFOR, ka thënë se situata në Kosovë është e qetë, por mbetet e brishtë, në një përgjigje për deklaratat e kryeministrit Albin Kurti që ka thënë se ushtria serbe po provokon afër kufirit.

Kryeministri Kurti ka njoftuar se të enjten gjatë ditës janë vërejtur njësi të specializuara të ushtrisë së Serbisë disa metra larg kufirit me Kosovën. Me anë të disa pamjeve të publikuara në faqen zyrtare në Facebook, Kurti ka thënë se këta trupa janë parë në afërsi të fshatit Banje të Zubin Potokut. Kjo u mohua nga Serbia, që i ka quajtur dezinformata deklarimet e Kurtit.

Në një përgjigje për KOHËN, KFOR-i ka thënë se ka dislokuar 1000 trupa shtesë e ka trefishuar numrin e patrullimeve pas tensioneve të fundit në veri. Kjo, sipas tyre, i mundëson misionit monitorojë nga afër çdo zhvillim të rëndësishëm të sigurisë dhe t’i përgjigjet të gjitha situatave që ndikojnë në një mjedis të sigurt.

“Pas tensioneve të fundit, ne dislokuam rreth 1000 trupa shtesë në Kosovë dhe rritëm qëndrimin e KFOR-it në veri të Kosovës. Gjithashtu kemi trefishuar numrin e patrullave, duke përfshirë edhe përgjatë vijës kufitare. Prandaj, KFOR-i ka një prani fleksibël dhe të dukshme në mbarë Kosovën, gjë që i mundëson misionit tonë të monitorojë nga afër çdo zhvillim të rëndësishëm të sigurisë dhe t’i përgjigjet të gjitha situatave që ndikojnë në një mjedis të sigurt. Qëllimi ynë është të parandalojmë përshkallëzimin dhe jemi të gatshëm dhe të pajisur për të marrë të gjitha masat e nevojshme për të përmbushur mandatin tonë të OKB-së për të siguruar mjedis të sigurt për të gjithë njerëzit që jetojnë në Kosovë dhe lirinë e lëvizjes”, thuhet në përgjigjen e tyre.

KFOR-i ka thënë se do të vazhdojë të punojë për mjedis të sigurt në bashkëpunim me partnerët.

“Ne do të vazhdojmë ta bëjmë këtë përmes mjeteve të ndryshme, duke përfshirë – ndër të tjera – patrullimet, angazhimet me popullatën vendase dhe dialogun e rregullt me një gamë të gjerë homologësh, duke përfshirë përfaqësuesit e organizatave të sigurisë në Kosovë, shefin e Shtabit të Armatosur të Serbisë, Misioni i BE-së për Sundimin e Ligjit (EULEX), Misioni i Kombeve të Bashkuara në Kosovë, OSBE-ja dhe trupi diplomatik Për më tepër, KFOR-i vepron në koordinim të ngushtë me Policinë e Kosovës dhe EULEX-in, respektivisht si reagues i parë dhe i dytë i sigurisë. Duke vepruar kështu, KFOR-i do të vazhdojë të krijojë kornizën e sigurisë të nevojshme në mbështetje të dialogut të lehtësuar nga BE-ja, në mënyrë që çështjet e pazgjidhura të zgjidhen, për të mirën e të gjitha komuniteteve”, thuhet tutje në përgjigjen e tyre.

KFOR-i beson se të gjitha palët duhet të përmbahen nga veprimet përshkallëzuese.

“Ne besojmë se të gjitha palët duhet të përmbahen nga veprimet përshkallëzuese dhe retorika përçarëse dhe të angazhohen në mirëbesim në dialogun e lehtësuar nga BE-ja. Siç tha sekretari i Përgjithshëm i NATO-s, Jens Stoltenberg, gjatë vizitës së tij në rajon nëntorin e kaluar, ‘stabiliteti varet nga të gjitha palët që zgjedhin dialogun dhe diplomacinë në vend të konfliktit dhe dhunës’ “, thuhet në përgjigje.

Hasie dhe Spaç

Nga Edison Ypi

Për ta variacionuar vajtjen, unë dhe nëna ime Hasia, iknim në Spaç për të parë vëllain Eduardin, veç e veç. Këtë herë unë, pas gjashtë muajsh Hasia.
Deri në Milot shkonim me tren.
Nga Miloti në Spaç dhe kthim në Milot, udhëtonim me kamionët që transportonin bakër nga burgu i Spaçit.
Në distancën Milot-Spaç, kamionat e bakrit, nga një katund në tjetrin, merrnin banorët lokalë, me të cilët edhe njiheshin.
Duke qarkulluar me vite në atë rrugë, shoferat e bënin mirë dallimin mes banorëve të zonës dhe armiqve të partisë dhe popullit ardhur nga larg, kërrusur me një trastë në dorë ose në sup me ushqime për të afërmit në burg.
Në kushtet e këtij diskriminimi negativ, nga Tirana në Milot vinim me tren.
Për të vajtur nga Miloti në Spaç prisnim me orë derisa dikush nga shoferat e kamionave të na merrte për një arsye të dyfishtë sa dramatike dhe qesharake: me pare dhe për mëshirë njëkohësisht.
Gjatë një vajtje të tillë në një dite dimri me erë, shi, dhe acar, një kamionist mëshiroi dhe mori Hasien nga Miloti në Spaç. Ku Hasia, priti disa orë para postbllokut kafkian të burgut. U çmall me djalin. U nis për kthim. Për Fat, një tjetër mëshirëmadh e zemërmirë e mori nga Spaçi në Milot, ku arriti pas disa orësh.
Mirpo treni i pasdites kishte ikur.
Priti për ndonjë makinë për Tiranë, a të paktën pak kilometra deri në Laç ku mund ta kalonte natën te disa kushurinj kolonjarë, edhe jeta e tyre plot burgje dhe internime.
Prit e prit Hasia me të zeza ulur mbi një gur të bardhë për ndonjë makinë. Hiç. Asnjë makinë nuk e mori Hasien. Asnjë shofer nuk e mëshiroi tek kthehej nga burgu ku i kishin mbyllur djalin. Syshkabat që vinin nga Spaçi, Mirdita, Mati, jo e jo. Por as vigjilentët që vinin nga Lezha, Shkodra.
U err.
Trafiku qesharak i biçim kamionave u paksua, derisa u asgjësua.
Hasia hodhi sytë rrotull.
Një rimorkjo e shkatërruar, një depo drithi si hangar aeroplanash, kamion i vjetër i braktisur, traktor i shpartalluar, plug i ndryshkur, mbi kodër ca shtëpi fshati nga vinin të lehura, dhe dukej ndonjë tym që herë trashej, herë hollohej, por kurrrë nuk zhdukej.
Pa-ç’pa u afrua te ura e madhe aty afër, te Ura e Zogut. Zuri një qoshe. U ul. U mbështoll me veten e vet.
Heraherës i vinte në vesh një zhurmë makine që afrohej. Asgjë. Ishte vallzimi i erërave të tërbuara të grykës së lumit.
Prit e prit me shpresën se nga Shkodra ose nga Mirdita do vinte ndonjë makinë.
Vetëm ca mirazhe të turbullta rruferash të largëta me bubullima të vonuara. Asgjë tjetër.
Askush s’pati mëshirë për nënën time ta merrte nga Miloti në Tiranë, a të paktën nga Miloti në Laç te kushurinjtë e shumvuajtur.
Hasia e kaloi atë natë dimri me shi dhe erë mbledhur krruspull në qoshen e Urës.
Hasia nuk mund të ketë qënë e vetmja. Me siguri qindra ose mijra nëna të tjera kanë parë tmerr me sy te Ura e Zogut. Çudi si s’i shkelnin me rrota t’i hidhnin në lumë të vdekura. Kishin arsye. S’mund të ndihmonin nënat e armiqve që ktheheshin nga burgjet ku kishin zbrazur trastat për të ngopur armiqtë. I kishin parë nënat e armiqve gjatë pritjeve para postbllokut të Kafkës. Kishin lexuar Zërin e Popullit për ujin që fle dhe armikun që rri zgjuar gjith natën, çarjen e bllokdës me anë të bakrit, e të tjera e të tjera.
Ura e Zogut nuk kishte të dridhura, as kurban në kamare apo themele.
Të dridhurat nga acari, dhe kurban veten e vet, urës së mbretit ja solli Hasia kur te ai qosh i trisht kaloi atë natë Ferri.
Pas pak mbi atë urë do vihet një pllakë përkujtimore.
Pllaka do jetë prej bakri, si minerali që vinte nga Spaçi.
Gjërësia dhe gjatësia e pllakës së bakrit do jenë proporcionale me distancat Milot-Tiranë dhe Milot-Spaç.
Mbi atë pllakë do shkruhet:
Tek ky qosh kaloi një natë dimri mbledhur krruspull mbi një gur Hasia që kur kthehej nga Spaçi vuajti por nuk vdiq.
Në inaugurimin e pllakës prej bakri Spaçi do flasi oratori më i fuqishëm për të cilin presja djeg botën, pika kolapson Universin. Me fjalën e tij të zjarrtë do ua çvoshkë zhguallin e konvencioneve të pranishmëve ai ajo makina që shkep kopertonat nga disku. Publiku do preket aq tepërt nga ura shekullore dhe Hasia e pavdekshme, sa secilit do i rrjedhi nga 1 pikë lot.
Ndërkohë aty rrotull do jem unë i pasigurtë cilin të vras me një kobure kalamajsh.

“U ngritën dy Komisione Hetimore, u lanë në hije dy të tjerë”- Açka: Nga platforma e madhe shkuam në një nënkomision. Të marrin pjesë edhe partitë e vogla

Deputetja e Partisë Demokratike zyrtare, Flutura Açka ka folur në lidhje me dështimin e Komisionit të Reformës Zgjedhore, si dhe paktin mes PS-së dhe Rithemelimit.

E ftuar në News24, Açka tha se si pasojë e paktit mazhoranca- Rithemelim, opozita nga platform e madhe përfundoi në një Nënkomision.

Açka theksoi se Reforma Zgjedhore u dështua, ndërsa shprehu keqardhje për faktin se u ngritën vetëm 2 Komisione Hetimore, ndërsa u lanë në hije dy të tjerë.

“Nuk ka pasur ftesë për të marrë pjesë në Komisionet Hetimore. Ka pasur ftesë për karrige në tryezën që po zhvillohen. Dua të them se Komisionet Hetimore janë armë të rëndësishme në duart e opozitës, patjetër. Por, pyetja ime ishte pse nuk u ngritën 4 Komisione hetimore? Nga platforma e madhe shkuam në një nënkomision. Zgjedhoren e dështuan, nuk dhanë ndonjë opsion. Te Nënkomisioni duhet të marrin pjesë edhe partitë e vogla.

E gjitha nuk është aq produktive, as për popullin shqiptar dhe as për opozitën. Ne si PD zyrtare nuk kemi zbritur në nivelin më jep e të të jap. Kam vënë re se Themelimi thotë se pjesa tjetër është pakicë, ka tentativë për të shkatërruar Reformën Zgjedhore, duan të bëjnë projekte, që nuk janë në interes të shqiptarëve. Për mua, tryezat që nuk kanë as emra janë të dyshimta. Rama për amnistinë penale tha se do të peshkojë vota e kjo është skandaloze. Bashkim mes demokratëve? Këtij diskutimi i është vënë vija e kuqe”, deklaroi Açka.

Si qeveria keqpërdor fjalën “strategjik”

Nga Irena Beqiraj

Po ti referohemi fjalorit fjala “strategjik” ka të bëjë me identifikimin e synimeve dhe interesave afatgjata ose të përgjithshme dhe mjeteve për arritjen e tyre si edhe 2) me përfitimin e avantazhit të përgjithshëm edhe afatgjatë ushtarak.

Më kujtohet që në pranverën e 2017 në kuadër të Procesit të Berlinit BE kërkoi një listë të projekteve strategjike infrastukturore kombëtare, nga të gjithë vendet e ballkanit perëndimor. Ndërsa fqinjët tanë kishin në listë 13 apo 9 projekte të tilla një pjesë edhe pjesërisht të buxhetuara, në listën e projekteve strategjike kombëtare , që diskutoi Këshilli i lnvestimeve Strategjike , u futën 127 projekte.

Në mbledhjen ku merrja pjesë si dëgjuese askush nuk ishte në gjendje të argumentonte renditjen e tyre , pra kush ishte projekti i parë prioritar, edhe pse ai ishte i pari. Atë ditë në Këshill po diskutohej një “listë dëshirash ” edhe renditja e tyre mund të ndryshonte sa hap e mbyll sytë nga forca të ndryshme brenda edhe jashtë qeverisë. Shqipëria e vogël me 127 projekte strategjike infrastrukturore ja kishte kaluar edhe Kinës së madhe !

Ndërkohë për të njohur rëndësinë strategjike të të vetmit ishull që ka Shqipëria Sazanit ( ku qeveria kërkon të ndërtojë nje kompleks turistik me fondin e Kushnerit), ju drejtova një Gjenerali më eksperiencë i cili më shkroi: “Rëndësinë strategjike të Sazanit e tregon fakti se italianët u sfilitën që ta kishin. Sazani është territori i fundit që i është bashkuar Shqipërisë vetëm pas Luftës së Dytë Botërore. Ushtarakisht konsiderohet si pika kyçe për kontrollin e Kanalit të Otrantos që është Porta e Adriatikut. Shqipëria është vend detar, edhe Sazani ka avantazh të përgjithshëm edhe afatgjatë ushtarak për sigurinë e vendit”.

Një qeveri e cila që ka në teritorrin e saj vetëm një ishull strategjik për sigurinë kombëtare, (I cili konsiderohet Porta e Adriatikut) kërkon ta nxjerrë atë nga plani i shpërndarjes ushtarake , për të ndërtuar një projekt privat strategjik.

Ndërkohë që e njëjta qeveri ju vë titullin “strategjike” qindra projekteve të cilat nuk është në gjendje ti rradhisë pasi nuk ka asnjë vlerësim për efektet e tyre në ekonomi e mjedis , ose nuk e kupton fjalën strategjik ose e keqpërdor atë.

“Për qëllime të mira ” duan të besojnë shumica e shoqërisë. Rruga për në ferr është e shtruar nga qëllimet e mira!/kapitali.al

Arben Çejku: E jashtëzakonshmja e “personazheve të zakonshëm”, të autorit Ylljet Aliçka

Shkrimtari, përkthyesi, skenaristi, diplomati dhe pedagogu Ylljet Aliçka nuk është një emër i panjohur brenda e jashtë vendit, për aq kohë sa ai shkëlqen si një prej autorëve më të mirë të letërsisë sonë bashkëkohore. Mjeshtër i një stili të veçantë shkrimtarie dhe këndvështrimi të mprehtë për botën e djeshme, të sotme dhe të nesërme, Aliçka ka gdhendur prej kohësh profilin e një shkrimtari të spikatur. Në dukje të parë modest, duke nisur që nga volumi konçiz i veprave të tij, ky krijues, të zë “pritë” me befasitë e tij artistike, që i shpalos faqe pas faqeje e personazh pas personazhi. Nuk janë vetëm skulptorët ata që mbajnë dorën kur gdhendin veprat e tyre, por edhe shkrimtarët kur mprehin penën për të krijuar personazhet e tyre. Madje, shkrimtarët lodhen ca më shumë, sepse, duhet që përveç krijimit të personazheve, të krijojnë edhe atmosferën plot ngjyra jete, ku duhet të veprojnë heronjt e tyre artistikë.

Historia e letërsisë, qoftë për veprat e klasikëve të mëdhenj, qoftë për ato të kohëve moderne, ka konsideruar krijime të pavdekshme artistike ato vepra, të cilat me personazhet e tyre kanë frymëzuar ndryshime të mëdha, revolucione politike e sociale, duke tejkaluar kohën dhe autorin e tyre krijues. Psh, shkrimtarëve të mëdhenj si Dante, Shekspiri, Balzaku, Hygo, Tolstoi, Gogol, Xhojsi, Nabukov, Dostojevski, Folkner, Dikens, Drajzer, Markez, Molier, Flober etj, u ngatërrohet pasaporta e identitetit personal me personazhet që kanë krijuar. Ashtu si skulptorët dhe piktorët e mëdhenj, që mbetën përjetësisht të gjallë nëpërmjet veprave që lanë pas, të cilat gjenden në sallonet më të famshme të Europës e botës, edhe shkrimtarët e poetët e mëdhenj kanë lënë si trashëgimi të vazhdimësisë së tyre, personazhet që kanë gdhendur me penën e tyre. Hamleti, Makbethi, Mbreti Lir, etj, e kanë tejkaluar autorin e tyre në famë ose e rivalizojnë atë denjësisht edhe sot! Askush, nuk thotë, psh, “dilemë shekspiriane”, por të gjithë thonë,”dilemë hamletiane”!Ylljet Aliçka është një nga ato shkrimtarë, të cilët nuk nxitojnë pas numrit e volumit të veprave e, aq më pak drejt famës së tyre individuale. Komod brenda kostumit qytetar të modestisë, ai gdhend ngadalë dhe me mjeshtëri të rrallë profilet e personazheve të tij të “zakonshëm”, që vijnë mes nesh me historitë e tyre të “jashtëzakonshme”. Për Ylljetin duket qartë se nuk ka rëndësi personazhi i “jashtëzakonshëm”, por letërsia e jashtëzakonshme! Ai e di që nuk e sjell dot një Hamlet shekspirian në mesin tone, por sjell dilemën hamletiane të mijëra njerëzve të zakonshëm, të cilët jetojnë në një kohë të jashtëzakonshme, brenda të cilës ripërtypet në heshtje vargu hamletian;”të rrosh a të mos rrosh – kjo është çështja”!Këto heronjë, vijnë si njerëz të zakonshëm, por jeta dhe mesazhet që na sjellin, janë të jashtëzakonshme. Mbase i zalisur nga periudha e një letërsie soc-realiste shqiptare, kur në qendër duhej të ishte patjetër një “personazh i madh”, një “hero kryesor”, Aliçka, (edhe në shenjë të refuzimit estetik), ka zgjedhur të na flasë me personazhe të “zakonshme”. Sepse, e gjithë pesha e shoqërisë, na thotë ai, bie mbi supet e këtyre të “zakonshmëve”, të cilët shpesh bëjnë një jetë të jashtëzakonshme deri në absurd. Janë pikërisht këto personazhe “të zakonshme”, të cilët dalin jashtë vetes duke përdorur mjete e forma të jashtëzakonshme për të bërë, në fund të fundit, një jetë të zakonshme! I tillë është, psh, mësuesi “mashtrues” Shasivari, tek romani “Histori të Njerëzve të Zakonshëm”, i cili mban një xhep një autorizim fallco për të realizuar falas udhëtimin e tij me makinë, në një vend ku ka pak makina… Shasivari i kohës së shkuar, sot nuk mban në xhep një biletë fallco, por mban autorizime dhe vërtetime pronash që nuk i takojnë, siç mban tituj akademik të vjedhur apo të blerë..Unë mendoj se nuk është modestia ajo që e shtyn shkrimtarin e njohur Aliçka, të merret me personazhet e zakonshëm (historitë me njerëz të zakonshëm), por mjeshtëria e tij e lartë artistike, vetëdija e tij e thellë social – filozofike, ajo që e ka planvendosur në një këndvështrim të tillë të shikimit të jetës. Ai kërkon të mbetet original dhe si i tillë, ka zgjedhur të mos e shikojë jetën nga lart – poshtë (ku personazhet janë figura qëndrore të jetës publike) as nga poshtë – lart (ku personazhet janë figura shumë periferike), por shikon drejtpërdrejt, në përditshmërinë e zakonshme, në të cilën është jeta ajo që i bën personazhet “të jashtëzakonshëm”. Ata nuk lindin të tillë, por duket se rrethanat e jetës, u diktojnë atyre stilin e të menduarit dhe formën e sjelljes shoqërore.Aliçka, në tërë veprën e tij, përfshi edhe romanin më të fundit “Histori Njerëzish të Zakonshëm”, nuk kërkon të na imponohet si “shkrimtar i jashtëzakonshëm”, por, përkundrazi, duke qëndruar vetë sa më në hije, nxjerr gjithnjë e më shumë në dritë të jashtëzakonshmen e njerëzve të zakonshëm! Nuk besoj se është një rastësi kjo strategji stilistike e rrëfimeve të mëdha nëpërmjet perzonazheve të “vogla”(të zakonshme). Kjo mund të konsiderohet një risi në prozën modern shqipe. Shkrimtari Aliçka, nëpërmjet personazheve të tij të zakonshëm, duket se na fton të gjithëve në vallen e tij letrare, duke na thënë se, “edhe ti mund të jesh, ose mund të ishe njëri prej tyre”. Figura e mësuesit – një personazh i zakonshëm në jetën e përditshme, i cili nuk është as në foltoren e parlamentit, as në karrigen e ministrit, as në studiot rrëzëllitse të televizioneve, vjen në veprat e Ylljetit, krejt natyrshëm, duke hyrë pa droje në teatrin e madh, ku secili prej nesh luajmë një rol të caktuar. Vëzhgues i jashtëzakonshëm i realitetit dhe studiues tepër i hollë i tipave dhe karaktereve, që i kalojnë pranë rrugëve të kryeqytetit apo në vendet ku ka punuar e jetuar, Aliçka përzgjedh mes tyre disa nga personazhet më pikante, ata që kanë “karakteristika” të veçanta. Jo vetëm përshkrimi plot ngjyra dhe me detaje sarkastike, por edhe përzgjedhja e gjuhës së personazheve në dialogjet konçize që zhvillojnë, bën që, secili prej tyre të duket aq i gjallë sa mendon se do e takosh diku përsëri nesër. Kështu ka ndodhur me mesuesit që kemi parë tek filmi “Parullat”, ku ne njerëzit e zakonshëm kemi parë personazhet e zakonshëm, në një kohë të jashtëzakonshme! Mësues Shasivari, tek “Histori Njerëzish të Zakonshëm”, është një personazh i zakonshëm, që sjell mesazhe aktuale nga një kohë e jashtëzakonshme, të cilën duket sikur e kemi lënë pas. Ai, në përditshmërinë e tij, rrokulliset si një kungull social i lyer me ngjyrën e kohës kur jetoi. Pyetja që rri pezull në këto vepra të Aliçkës është: pavarësisht kohës kur kanë jetuar këto personazhe, a janë karakteret e tyre të gjalla edhe sot mes nesh? Përgjigjen e marrim po nga Aliçka nëpërmjet filozofisë së personazheve të tij dhe, “po”, ato karaktere, pavarësisht kohës kur jetuan, janë edhe sot mes nesh si plagë e moralit shoqëror, si dhimbje e idealistëve që duna një shoqëri të përsosur. Pavarësisht ndryshimit të sistemeve politike, udhëheqësve, ligjeve etj, palca e një shoqërie qëndron pikërisht tek njerëzit e zakonshëm dhe, vetëm kur të ndyrshojnë normat morale dhe sjellja shoqërore e njerëzve të zakonshëm, atëherë ndryshon edhe vetë shoqëria në tërësi.Ky duket se është një nga mesazhet e fshehura të autorit. Për aq kohë sa ne jemi ende në rrjetën e një mentaliteti konfrontues dhe arrivist, ku nga mëngjesi deri në darkë mendojmë se, si “t’i bëjmë gropën tjetrit”, nuk mund të pretendojmë të bëjmë hapa të mëdhenj përpara. Brenga e autorit, më shumë se artistike, është sociale, politike e morale. Ylljet Aliçka, pavarësisht se abstragon në procesin e shkrimtarisë, ai vetë është një personazh i “zakonshëm”, i këtij tranzicioni të jashtëzakonshëm 30 vjeçar, që sillet si teatër kafkian. Romani “Histori Njerëzish të Zakonshëm”, mund të ishte fare mirë një sagë librash me historitë e jashtëzakonshme të mijëra njerëzve të “zakonshëm”, të cilët i kanë dhënë formë asaj që ne e quanim dje ose siç e quajmë sot, “shoqëria shqiptare”. Por, edhe me një histori të vetme, me historinë e mësues Shasivarit, shkrimtari dhe skenaristi Ylljet Aliçka, na sjell një dramë sa qindra drama me mesazhe të qarta për shoqërinë e sotme. Ylljet Aliçka, ka meritën, veç tjerash se, me personazhet e tij të “zakonshëm”, po i tregon botës një Shqipëri (dhe shoqëri) të jashtëzakonshme./exlibris