17.5 C
Tirana
E hënë, 5 Maj, 2025

“Kurthi i vdekjes”/ Investigimi i BBC për kalimin me gomone drejt Britanisë, kontrabandistët lojëra ‘macja-miu’ me policinë gjermane

Një hetim pesë-mujor i BBC-së ka zbuluar lidhjet e trafikut të emigrantëve në Kanalin Anglez, duke nxjerrë në pah operacionet e paligjshme që zhvillohen në Gjermani. Gazetarët e BBC-së zbuluan se për një shumë prej 15,000 eurosh (rreth 12,500 £), emigrantët mund të sigurojnë një paketë që përfshin një gomone të fryrë, motor jashtë bord dhe 60 xhaketa shpëtimi për kalimin e Kanalit.

Ky informacion u përftua nga një gazetare e fshehtë e BBC-së gjatë një takimi me dy kontrabandistë në Essen, një qytet ku jetojnë ose kalojnë shumë emigrantë. Kontrabandistët i treguan gazetarit se ruanin varkat në magazina të fshehta, duke u përballur me policinë gjermane në një lojë të vazhdueshme të “macja-miu”.

Raportet tregojnë se vitit 2023 i është bërë vit më i rrezikshëm për emigrantët, me më shumë se 28,000 persona që kanë kaluar Kanalin me varka të vogla, duke rritur numrin e viktimave. Agjencia Kombëtare e Krimit të Britanisë konfirmoi se Gjermania ka bërë një rol kyç në ruajtjen e anijeve dhe motorëve që përdoren për kalimet.

Qeveria e re britanike ka premtuar të “shpartallojë bandat” që përfshihen në këtë tregti të paligjshme, ndërsa situata e emigrantëve vazhdon të përkeqësohet.

Shkrimi i BBC:

Gazetari i fshehtë po pret jashtë stacionit qendror në qytetin e Essen. Ai ka veshur një kamerë sekrete dhe pozon si një emigrant nga Lindja e Mesme, i etur për të kaluar Kanalin për në Mbretërinë e Bashkuar me familjen dhe miqtë e tij.

Ai duhet të mbetet anonim, për sigurinë e tij, por ne do t’i referohemi si Hamza. Ai i afrohet një burri. Është dikush me të cilin Hamza ka qenë në kontakt prej muajsh, përmes telefonatave në WhatsApp, pasi ka marrë numrin e tij përmes një kontakti brenda komunitetit të emigrantëve – por kjo është hera e parë që ata takohen. Emri i këtij njeriu – ose të paktën emri që ai na ka dhënë – është Ebu Sahar.

Që kur Hamza e kontaktoi atë, ata kanë diskutuar se si Sahar mund të ndihmojë në sigurimin e një gomone për të shkuar në bregun jugor të Anglisë. Hamza i ka thënë se përvojat e këqija me bandat e kontrabandës në rajonin e Calais e kanë shtyrë atë, familjen dhe miqtë e tij të përpiqen të menaxhojnë kalimin e tyre vetëm – një hap i pazakontë. Sahar ka dërguar tashmë një video të një gomone të fryrë, e cila, sipas tij, është “e re”, e disponueshme dhe që mbahet në një magazinë në zonën e Essen.

Ai do të vazhdojë të ofrojë më shumë filmime, duke përfshirë edhe varka të tjera, me pamje të ngjashme, si dhe motorë jashtë.

Hamza ka thënë se dëshiron të kontrollojë vetë cilësinë e produkteteve që ofrohen dhe për këtë arsye ka insistuar për një takim personal.

Një ekip i BBC-së është afër, duke monitoruar lëvizjet e Hamzës, në rast se ndonjë gjë shkon keq, ose duhet ta nxjerrin atë shpejt.

Ndërsa dy burrat ecin nëpër qendrën e Essen, Sahar deklaron se është shumë “e rrezikshme” të shkosh në magazinë për të parë varkën, edhe pse ai thotë se është më pak se 15 minuta larg me makinë.

Kur Hamza pyet përse mbahen varkat në këtë pjesë të Gjermanisë, Sahar flet për “siguri” dhe “logjistikë”. Essen është vetëm katër deri në pesë orë me makinë nga zona e Calais – mjaft afër për të arritur anijet atje shpejt, por jo shumë afër plazheve më të monitoruara të Francës veriore.

Ndërsa bastisjet e policisë ndodhin, lehtësimi i kontrabandës me njerëz nuk është teknikisht i paligjshëm në Gjermani nëse bëhet fjalë për një vend të tretë jashtë BE-së, të cilin Britania e Madhe tani është pas Brexit.

Ministria e Brendshme në Berlin argumenton se, për shkak se Gjermania dhe Britania e Madhe nuk janë fqinjë gjeografikë, “nuk ka kontrabandë të drejtpërdrejtë” në të vërtetë – por një burim i Zyrës së Brendshme të Mbretërisë së Bashkuar i tha BBC-së se ka “frustrim” për kuadrin ligjor të Gjermanisë.

Sahar e çon Hamzën në një kafene ku porosisin kafe dhe ndezin cigare, megjithëse lëvizin nga tavolinat sepse pranë tyre ka arabisht folës dhe Sahari nuk dëshiron të dëgjohet.

Pak më shumë se 35 minuta më vonë, Sahar ngrihet nga karrigia dhe i thotë Hamzës: “Ule zërin, ai po vjen.”

Një burrë i veshur mirë me kapele bejsbolli po afrohet. Ai përmendet si “al-Khal”, që do të thotë “xhaxhai” – një frazë në arabisht që nënkupton dikë që ka respekt të konsiderueshëm.

Khal shoqërohet nga një burrë tjetër i cili do të qëndrojë kryesisht i heshtur, por duket se është truproja e tij. Ka disa shtrëngime duarsh përpara se Khal të flasë me kamarieren në gjermanisht dhe më pas të kthehet në arabisht, gjuhën e tij amtare.

Hamzait i thuhet të dorëzojë telefonin e tij, i cili është vendosur në një tavolinë të veçantë. Truproja ulet pranë Hamzës dhe do të kalojë pjesën më të madhe të 22 minutave të ardhshme duke e parë me vëmendje.

Gjatë takimit, për shkak të ligjit të rreptë gjerman, BBC mund të regjistrojë vetëm video, jo audio. Prandaj, raportimi ynë për të bazohet pjesërisht në kujtimin e menjëhershëm të gazetarit tonë të fshehtë – një metodë e vendosur në raportimin investigativ gjerman.

Ai mbështetet nga mesazhet, regjistrimet e thirrjeve dhe shënimet zanore mes Hamzës dhe kontrabandistëve. “Mos e ngri zërin,” thotë Khal ndërsa e udhëzon Hamzën të shpjegojë se kush është dhe çfarë dëshiron.

Hamza përsërit historinë e tij. Ai sugjeron gjithashtu se blerja e anijes që ata po diskutojnë tani, në fakt, nuk mund të jetë as e paligjshme për shkak të zonave gri në ligjin gjerman.

Por Khal e hedh poshtë këtë sugjerim. “Kush ju tha këtë?” pyet ai. “Nuk është e ligjshme.”

Edhe nëse ka boshllëqe ligjore në Gjermani rreth kontrabandës me varka, duket se këta burra e dinë se janë të përfshirë në një rrjet më të gjerë kriminal.

Gjatë kafesë së tyre, Khal ndonjëherë e shtyn Hamzën në gjoks, ndërsa kontrabandistët zbulojnë se kanë rreth 10 magazina në zonën e Essen.

Kjo, nënkuptohet, është një mënyrë për të ndarë mallrat e tyre në rast të një bastisjeje policore – që ka ndodhur “disa ditë më parë”.

Ndonjëherë, sugjerohet, ata marrin lajmin se po vjen policia, që do të thotë se furnizimet janë konfiskuar, por me sa duket nuk janë të mjaftueshme për të ndërprerë seriozisht operacionin.

Kontrabandistët flasin për aftësinë e tyre për të marrë pajisje në Calais brenda “tre, katër orësh”, gjë që tregon se ata ndjehen mjaft të guximshëm për të përdorur autostradat, në vend të rrugëve të tjera.

Vendndodhja e Essen do të thotë se varkat mund të dorëzohen brenda një mëngjesi ose pasdite, nëse ka kërkesë për udhëtim.

Sipas hulumtimit të Iniciativës Globale kundër Krimit të Organizuar Transnacional, anijet zakonisht transportohen me furgona ose makina nga Gjermania, Belgjika ose Holanda në bregdetin francez, me Gjermaninë një “pikë tranziti veçanërisht të rëndësishme”.

Shumica e anijeve, zbuluan ata, janë prodhuar në Kinë përpara se të dërgoheshin, me kontejnerë, në Turqi dhe më pas të zhvendoseshin në Evropë.

Një nga autorët e raportit, Tuesday Reitano, thotë se roli i Gjermanisë si qendër është rritur për arsye të ndryshme, duke përfshirë “kontrollet e fuqishme kundër kontrabandës” në Francë, të cilat kanë shtyrë bandat gjithnjë e më të organizuara të veprojnë në distanca më të gjata.

Ajo gjithashtu beson se autoritetet gjermane janë më pak të angazhuara me çështjen e kalimit të Kanalit sepse, “Nuk është një problem që është në kufirin e tyre”.

Khal me sa duket është i kënaqur që Hamza fillon të flasë për para. Synimi i tij është që Hamza të marrë marrëveshjen “paketë” e cila do të kushtojë 15,000 € (12,500 £).

Kjo përfshin marrjen e varkës pranë Calais, së bashku me një motor, karburant, pompë dhe 60 xhaketa shpëtimi – më shumë se sa Hamza ka thënë se i duhen, por kjo është oferta e përgjithshme dhe ajo që ka më shumë gjasa t’i bëhet një tjetër kontrabandist që organizon drejtpërdrejt kalimet në Francë.

Fitimet e këtyre kontrabandistëve janë potencialisht “të jashtëzakonshëm” nëse supozoni se të rriturit po tarifohen rreth 2,000 € (1,660 £) për një udhëtim të vetëm me dhjetëra njerëz në bord – sipas Global Initiative.

Nëse një marrëveshje arrihet tani, Khal pretendon se ai mund të marrë një varkë në një vend që është vetëm 200 metra nga bregu francez, deri nesër.

Khal dhe Sahar i referohen gjithashtu një “pike të re kalimi”, duke sugjeruar se ata kanë gjetur një vend më pak nën syrin e autoriteteve franceze, megjithëse ata nuk e zbulojnë vendndodhjen e saj.

Ekziston një alternativë e dytë, më e lirë, të cilën Hamza e ka përgatitur gjatë gjithë kohës. Për rreth 8,000 € (6,670 £) Hamza mund ta merrte vetë varkën, këtu në një magazinë në Essen, dhe ta çonte atë në Francën veriore në mënyrë të pavarur.

Nëse kapeni, i thonë kontrabandistët, nuk kemi përgjegjësi. Biseda kthehet në mënyrën se si Hamza do ta paguante bandën, pasi të ketë vendosur se çfarë të bëjë.

Khal dëshiron që paratë e gatshme të paguhen në Turqi, sepse “të gjitha gjërat” vijnë nga atje. Paratë, sugjeron ai, mund të depozitohen përmes sistemit Hawala – një metodë pagese që shmang bankën formale dhe në vend të kësaj mbështetet në një rrjet agjentësh për të ofruar para përtej kufijve. Më vonë, Hamzës i dërgohet një emër llogarie në WhatsApp.

Mesazhe të tjera dhe shënime zanore në arabisht, të dërguara gjithashtu pas takimit në kafene, përfshijnë Sahar që përshkruan markat e motorëve jashtë. Ai “i do” ato të Mërkurit, thotë ai, megjithëse “nëse ka Yamaha, unë preferoj Yamaha”.

Ai flet për mënyrën se si ata mund të “dorëzojnë dhe varrosin” pajisjet, duke lënë të kuptohet se mund të fshihet nën tokë pranë një pike kalimi, me Boulogne një opsion më të mirë sepse, “Calais, është e vështirë”.

Në atë që duket të jetë një taktikë e presionit të shitjeve, Hamzës i thuhet gjithashtu se kontrabandistët kanë stoqe “të kufizuara”, por shumë blerës.

Khal është më i kujdesshëm në komunikimet e tij, por në një shënim të vetëm, të përcjellë nga Sahar, ai shpreh shqetësimin pas takimit me Hamzën, duke thënë: “Shoku yt, ai duket se nuk është në rregull”.

Megjithatë, ai e udhëzon Saharin që të marrë një vendim nga Hamza nëse dëshiron të blejë një varkë apo jo: “Pyete atë në një ose dy orët e ardhshme”.

Përfundimisht, Hamza u thotë atyre se nuk mund të vazhdojë më me marrëveshjen.

BBC nuk pagoi asnjë para për këta burra, identitetet e të cilëve ne nuk kemi qenë në gjendje t’i përcaktojmë përfundimisht.

Ne ia kemi treguar pamjet që i kemi marrë nga varkat Kryetarit të Shoqatës Kombëtare të Varkave të Shpëtimit, Neil Dalton, i cili thotë se nuk do të shkonte as në një “pellg rosash” me anije të tilla.

Duke e krahasuar me një “kurth vdekjeje”, ai thotë se do të ishte “tmerrësisht e rrezikshme” për të transportuar dhjetëra njerëz në këto varka për një kalim në Kanal, për shkak të asaj që duket të jetë një material “jashtëzakonisht i dobët”.

Ndërkohë, diplomatët këmbëngulin se bashkëpunimi midis Gjermanisë dhe Mbretërisë së Bashkuar, për trajtimin e këtyre bandave, është përmirësuar.

Arrestimet dhe bastisjet e magazinës kanë ndodhur në Gjermani, në partneritet me vende të tjera – ndërsa i ashtuquajturi “krim kolateral”, si dhuna ose pastrimi i parave, mund të ndiqet penalisht brenda Gjermanisë.

Shkurti pati një bastisje të madhe ku në Gjermani u sekuestruan varka, motorë, jelek shpëtimi dhe pajisje flotacioni për fëmijë, me 19 arrestime – por këto u kryen nën urdhrat e drejtësisë belge dhe franceze. Një gjyq i veçantë, pas një operacioni të ngjashëm në vitin 2022, po ndiqet penalisht në Francë.

Një zëdhënës i Zyrës së Brendshme të Mbretërisë së Bashkuar i tha BBC-së se qeveria po “përshpejton me shpejtësi” punën me vendet, përfshirë Gjermaninë, për “të goditur bandat kriminale të kontrabandës”, por “gjithmonë ka më shumë për të bërë së bashku”.

Një plan i përbashkët veprimi është duke u zhvilluar me Gjermaninë, ndërsa Komanda e re e Sigurisë Kufitare e Mbretërisë së Bashkuar do të jetë “thelbësore” në çmontimin e rrjeteve kriminale, shtuan ata.

“Është e rëndësishme t’u tregojmë gjermanëve se këto varka janë të lidhura me shkeljet në brigjet tona, gjë që do t’i lejojë ata të ndërhyjnë,” tha Pascal Marconville, një prokuror në Francën veriore, për BBC në fillim të këtij muaji.

Ministria e Brendshme e Berlinit i tha BBC-së se bashkëpunimi dypalësh ishte “shumë i mirë” dhe se autoritetet gjermane mund të ndërmarrin veprime me kërkesë të MB.

Një zëdhënës shtoi se megjithëse nuk është e paligjshme të ndihmosh kontrabandën nga Gjermania në MB, është e dënueshme të ndihmosh kontrabandën në Belgjikë ose Francë, ku ndodhin kalimet e Kanalit.

Përgjatë brigjeve të Francës verilindore, mund të gjeni mbetjet e tentativave të dështuara të kalimit me varka që, sipas Agjencisë

Kombëtare të Krimit, po bëhen “gjithnjë e më të rrezikshme dhe të papërshtatshme për lundrim”.

Gomat e shfryra dhe jelekët e shpëtimit të braktisura në këto plazhe mund të duken të pavlera, por dikush do të ketë paguar shuma të mëdha për atë që ata shpresonin se ishte një rrugë për një jetë më të mirë.

Është një tregti me mjerim, dëshpërim dhe, në rastin më të keq, vdekje – por që vazhdon të zhvillohet dhe të lulëzojë thellë brenda Evropës./BBC

Shtyhet seanca për inceneratorin e Fierit, zbulohet arsyeja

Shtyhet seanca gjyqësore për inceneratorin e Fierit.

Lajmi konfirmohet nga burimet për media, teksa shkak i shtyrjes është bërë pasi palët janë tek inceneratori i Elbasanit.

Ndërkohë po zhvillohet seanca gjyqësore për inceneratorin e Elbasanit, ku SPAK kërkoi në Apelin e Posaçëm ndryshimin e vendimit të shkallës së parë, që shpalli të pafajshëm për akuzën “shpërdorim detyre” ish deputetin socialist Alqi Bllako dhe ish ministrin e Mjedisit Lefter Koka.

Gjatë seancës, Lefter Koka deklaroi se “S’jam unë peshku i madh, nuk dënoni korrupsionin me mua”, raporton gazetarja Anila Hoxha.

I komunikohet akuza/ SPAK merr zyrtarisht të pandehur deputetin socialist, Plarent Ndreca!

SPAK ka përfunduar hetimet për deputetin e Partisë Socialiste Plarent Ndreca i cili është marrë i pandehur, për akuzën e shkeljes pabarazisë në tenderë.

Mësohet se përmes avokatit të tij, Ermal Yzeiraj, SPAK i ka komunikuar akuzën e “shkeljes së barazisë në tendera”.

Ndreca akuzohet për abuzim me një tender për rikonstruksionin e 4 komisariateve gjatë kohës që mbante pozicionin e sekretarit të Përgjithshëm të Ministrisë së Brendshme.

Kallëzimi në SPAK u bë nga Kontrolli i Lartë i Shtetit, i cili dyshon se zyrtarët kanë lejuar mospërputhje dhe devijime ligjore në garën për ndërhyrje në Komisariatet e Vlorës, Mirditës, Pogradecit dhe atij nr. 4 në Tiranë

“Prodhuesit do të rrisin çmimin e bukës deri në 20 lekë”- Flet ekspertja: Ndikim i madh te familjet me të ardhura të ulëta

Nga 1 nëntori nis zbatimin vendimi i Entit Rregullator të Energjisë (ERE) për aplikimin e çmimeve të rritura të energjisë në orarin e pikut të furrave prodhuese të bukës dhe pastiçerive.

 

Në një intervistë për gazetën “Panorama” ekspertja e ekonomisë, Romina Radonshiqi tregon se çmimet do të rriten me 15% për të gjitha kategoritë, në varësi të llojit të aktivitetit të furrave. Por kjo rritje e çmimit të energjisë elektrike pritet të ndikojë edhe në rritjen e çmimit të bukës. Më tej ekspertja tregon se prodhuesit pohojnë se rritjen e çmimit të energjisë do ta reflektojnë në rritjen e çmimit të bukës në 15- 20 lekë. Kjo situatë sipas saj nënvizon nevojën për masa mbështetjeje për këtë sektor për të lehtësuar presionin e kostove mbi këto biznese, duke i ndihmuar të ruajnë konkurrueshmërinë dhe të ofrojnë produkte më të përballueshme për konsumatorët.

Sa do të rritet çmimi i energjisë konkretisht dhe kush do të preket nga kjo rritje?

Sipas këtij vendimi, çmimi i energjisë elektrike do të rritet me 15% për katër orët e pikut të prodhimit të bukës. Kjo rritje pritet të ndikojë në koston e prodhimit dhe mund të reflektohet në çmimet e produkteve përfundimtare që ofrohen për konsumatorët. Sipas vendimit, orari i pikës për aplikimin e çmimit të energjisë është si në vijim: Nga 1 nëntor deri më 31 mars: çmimi do të jetë në fuqi nga ora 18:00 deri në 22:00; nga 1 prill deri më 31 tetor: çmimi do të aplikohet nga ora 19:00 deri në 23:00. Sipas pikës 2 të vendimit, tani që ka hyrë në fuqi, çmimi i energjisë aktive në orarin e pikut do të jetë si më poshtë: Kategoria I: Furra Buke/ Prodhim mielli do të paguajë 8.74 lekë/kWh, nga 7.6 lekë/kWh që ishte më parë; Kategoria II: Furrë Buke/ produkte mielli shoqëruese, pastiçeri nga 9.5 lekë në orarin e pikut çmimi i energjisë do të jetë 10.93; Kategoria III: Furra Buke/Prodhim mielli, Pastiçeri, shërbim Kafe (ekspres) çmimi nga 12 lekë do të jetë në 13.8 lekë/kWh.

Cili është komenti juaj për këtë vendim? Mund të na jepni disa detaje më të thelluara lidhur me të?

Ky vendim është marrë për shkak se ngarkohet rrjeti gjatë orarit të pikut. Furrat e bukës kanë mundësinë të zgjedhin një orar tjetër për prodhimin e bukës, duke minimizuar kështu ndikimin në kostot e energjisë. Kjo do të ndihmojë në menaxhimin më efikas të burimeve dhe do të lehtësojë ngarkesën në rrjet.

Prodhuesit e bukës janë kundër vendimit. A është e mundur që ata të vazhdojnë aktivitetin e tyre normalisht duke shmangur orarin e pikut?

Prodhuesit e bukës janë kundër vendimit për rritjen e çmimit të energjisë në orarin e pikut, pasi kjo do të rrisë kostot e prodhimit dhe, për pasojë, do të ndikojë në rritjen e çmimeve për konsumatorët. Shumë nga këta prodhues kanë pohuar se po planifikojnë të rrisin çmimin e bukës me 15 deri në 20 lekë. Prodhuesit e bukës e konsiderojnë këtë vendim si të padrejtë, pasi besojnë se duhet të kenë lehtësira në kushte të tilla. Ata po përballen me vështirësi financiare si rezultat i rritjes së çmimeve të lëndës së parë dhe rritjes së pagave të punonjësve. Sipas tyre, një rritje tjetër në kostot e energjisë do t’i vështirësojë akoma më shumë situatën dhe do të ndikojë negativisht në qëndrueshmërinë e bizneseve të tyre.

Si do të bëhet faturimi i prodhuesve të bukës pas këtij vendimi?

Faturimi do të behet me dy fasha, kjo nënkupton se ato do të përballen me kosto të ndryshme për energjinë elektrike.

A do të sjellë kjo rritjen e çmimit të bukës?

Kërkesa e Shoqatës së Bukës, Pastiçerive dhe Brumërave për pezullimin e tarifës shtesë në oraret e pikës tregon shqetësimin e prodhuesve për rritjen e kostove të energjisë elektrike. Prodhuesit pohojnë se ato rritjen e çmimit të energjisë do ta reflektojnë në rritjen e çmimit të bukës në 15- 20 lekë. Kjo situatë nënvizon nevojën për masa mbështetjeje për këtë sektor për të lehtësuar presionin e kostove mbi këto biznese, duke i ndihmuar të ruajnë konkurrueshmërinë dhe të ofrojnë produkte më të përballueshme për konsumatorët.

Pse qytetarët janë të ndjeshëm ndaj rritjes së çmimit të bukës?

Ushqimi është një nevojë themelore për çdo njeri, dhe buka ka një rol kyç në dietën tonë. Në Shqipëri, shpenzimet për ushqim përbëjnë një pjesë të madhe të buxhetit familjar, siç tregon statistika nga INSTAT. Kjo tregon se për shumë familje, siguria ushqimore është një prioritet i rëndësishëm. Këto të dhëna, gjithashtu, pasqyrojnë sfidat ekonomike me të cilat përballen shumë njerëz dhe nevojën për qasje në ushqim cilësor dhe të përballueshëm. Buka është një pjesë thelbësore e dietës së përditshme për shumicën e shqiptarëve. Një familje me katër anëtarë konsumon mesatarisht një bukë në ditë, kjo do të thotë se çmimi i bukës ka një ndikim të drejtpërdrejtë në shpenzimet e tyre për ushqim. Një rritje e çmimit të bukës ka ndikim të rëndësishëm në buxhetin familjar, veçanërisht për ata që kanë të ardhura të kufizuara. Kjo nënvizon rëndësinë e monitorimit të çmimeve ushqimore për të siguruar që familjet të kenë akses në produkte të përballueshme dhe cilësore.

A mund ta përballojnë qytetarët një rritje të tillë?

Familjet me të ardhura nën mesatare dhe të ulëta, një rritje prej 15-20 lekësh për bukë mund të ketë një ndikim të madh, duke i detyruar të rishikojnë buxhetin e tyre dhe të ndjekin një stil jetese më të kufizuar. Pensionistët do të jenë ndër të parët që do të ndiejnë efektet e rritjes së çmimeve të bukës. Ky grup është veçanërisht i ndjeshëm ndaj rritjeve të çmimeve për produkte themelore, si buka. Me një buxhet të kufizuar, çdo rritje e çmimeve i detyron ata të rishikojnë prioritetet e shpenzimeve, duke ndikuar në cilësinë e jetesës së tyre. Kjo është një situatë e vështirë, veçanërisht për ata që jetojnë vetëm me pensione të ulta, ku rritjet e çmimeve mund të krijojnë tensione financiare dhe mundësi të kufizuara për të përmbushur nevojat themelore. Indeksimi i pensioneve me 4.1% po perceptohet si kompensim i rritjes së çmimit të bukës.

Si mund të shmanget rritja e çmimit të bukës?

Prodhuesit duhet të planifikojnë prodhimin e bukës në orët e natës, kur tarifat nuk janë të larta. Megjithatë, kjo kërkon një organizim të mirë të proceseve prodhuese për të siguruar që produktet të jenë të freskëta. Kjo mund të përmirësojë efikasitetin dhe t’i ndihmojë ata të mbajnë çmimet e produkteve më të ulëta për konsumatorët. Prodhuesit duhet të kuptojnë që duhet të gjejnë zgjidhje për të mos rritur çmimin e bukës (duke garantuar cilësinë dhe peshën) sepse kjo do të ndikojë në uljen e fuqisë blerëse.

Sulmuan Klodiana Lalën si avokate të SPAK-ut, Desada Metaj thumbon gazetarët avokatë të Metës

Desada Metaj ka reaguar pasi gazetarja Klodiana Lala është sulmuar në emisionin “Të Paekspozurit”, si “avokate e SPAK”-ut.

“Disa burra në një studio bëhen bashkë dhe sulmojnë një grua që ka dalë të bëjë lajme që në 7 të mëngjesit duke e intimiduar me zhargonin “avokate e SPAK-ut”….

Këta burrat kanë 20 e kusur vjet që i thonë vetes gazetarë pa dalë kurrë për të bërë ndonjë lajm.

Dhe nuk di të them me siguri nëse ja vlen t’i kesh për avokatë në ditë të këqija si këto”, shkruan Desada Metaj.

Trajtimi 3 ditor me vaj ekstra të virgjër ulliri për pastrimin e mëlçisë nga helmet

Sëmundjet që prekin mëlçinë po kthehen në një shqetësim madhor në mbarë globin. Miliona njerëz vuajnë nga këto sëmundje, disa prej të cilave vdekjeprurëse, të cilat në shumë raste mund të shmangen falë ndryshimeve në stilin e jetesës.

 

Mëlçia, si çdo organ tjetër, është një shënjestër e lehtë e toksinave dhe kimikateve që na rrethojnë çdo ditë. Natyrshëm, ky organ ka nevojë për ndihmë që të pastrohet prej toksinave dhe organizmave të rrezikshëm, prania e të cilëve vë në rrezik edhe trurin.

Një nga përbërësit kryesorë të të gjitha kurave për pastrimin e mëlçisë është vaji i ullirit. Më poshtë ju sjellim një informacion të dobishëm mbi rolin e vajit të ullirit në shëndetin e mëlçisë si dhe përgatitjen e një kure për trajtimin e saj.

Si funksionon mëlçia?

Mëlçia luan një rol qendror në detoksifikimin e trupit. Mëlçia kryen një sërë detyrash dhe funksionesh, duke nisur që nga prodhimi i proteinave, kolesterolit, ruajtjes së vitaminave, mineraleve dhe karbohidrateve.

Ajo shpërbën toksinat që shoqërojnë alkolin, ilaçet apo nënproduktet natyrale të metabolizmit. Mbajtja në formë e mëlçisë është tejet e rëndësishme për shëndetin.

Si e pastron mëlçinë vaji i ullirit?

Vaji i ullirit ofron shumë vlera të shëndetshme, një prej tyre është pastrimi i mëlçisë. Sipas studimeve, pirja e vajit të ullirit e ndihmon mëlçinë të përshpejtojë përpunimin e çdo substance.

Ai ndihmon edhe në largimin e substancave të dëmshme të ngecura në organ sa më shpejt.

Cili është vaji më i mirë i ullirit për pastrimin e mëlçisë

Vaji natyral i ullirit është kura më e mirë për mëlçinë, por në përzgjedhjen e tij duhet të tregoheni të kujdesshëm. Është e rëndësishme që të përzgjidhni vajin e nxjerrë nga ullinj të përpunuar sa më pak dhe të nënshtruar një presimi të ftohtë.

Vaji ekstra i virgjër i ullirit është ai që nuk është nxjerrë nga një presim i nxehtë i ullinjve apo që nuk përmban kimikate.

Freskia është një aspekt i rëndësishëm në përzgjedhjen e vajit të ullirit. Vaji i ullirit nuk duhet të qëndrojë i papërdorur për shumë kohë.

Vajrat që nuk konsumohen brenda dy viteve nga data e prodhimit nuk janë të shëndetshëm.

Kura tre ditore e pastrimit të mëlçisë

Kura e mëposhtme zgjat tre ditë dhe duhet bërë në mbrëmje përpara se të bini për të fjetur.

Këshillohet që të përzieni në një mikser gjysmë gote me vaj ulliri dhe gjysmë gote me lëng të freskët limoni. Pijeni lëngun menjëherë dhe shtrihuni në shtrat.

Qëndroni shtrirë me gjunjët të mbështetur mbi kraharor. Qëndroni në këtë pozicion për 30 minuta.

Kjo kurë duhet shoqëruar me konsumin e mollëve dhe lëngjeve të saj të cilët gjithashtu kanë efekt pastrues.

Kujdes

Nëse ju keni gurë në tëmth, pirja e vajit të ullirit dhe lëngut të limonit mund të shkaktojë dhimbje të forta abdominale.

Rigels Seliman: Ja pse politikanët e korruptuar duhen tërhequr ‘zvarrë’ si Ilir Meta, sekuestrohen pasuritë që iu kanë grabitur shqiptarëve dhe ‘varur” në shtyllën e turpit

Gazetari Rigels Seliman ka reaguar ashpër në rrjetet sociale sa i takon arrestimit të ish-presidentit Ilir Meta, teksa theskon se
politikanët e korruptuar duhen tërhequr “zvarrë” si ish-kreu i shtetit dhe  sekuestrohen pasuritë që iu kanë grabitur shqiptarëve e madje, sipas tij, ata duhen “varur” në shtyllën e turpit.

“Korrupsioni është një nga problemet më të mëdha që ka përballur Shqipëria gjatë 30 viteve të fundit. Rasti i ish-presidentit Ilir Meta, i arrestuar nga Prokuroria e Posaçme (SPAK) për akuza të rënda si korrupsioni, pastrimi i parave dhe deklarim i rremë, ilustron mirë këtë krizë. Videoja e shpërndarë nga arrestimi i ish-presidentit, ku duket se ai bën rezistencë ndaj forcave të policisë, e bën këtë situatë edhe më dramatike. Megjithatë, ndëshkimi që ai dhe politikanët e tjerë të korruptuar meritojnë duhet të jetë shumë më i ashpër.
Politikanët e korruptuar kanë abuzuar me pasuritë publike dhe kanë shkaktuar një dëm të pallogaritshëm ekonomik, social, juridik dhe politik në Shqipëri. Kjo ka ndikuar në jetën e përditshme të qytetarëve shqiptarë, duke thelluar varfërinë dhe duke minuar besimin në institucionet e shtetit. Të tilla veprime kërkojnë një përgjigje të fortë dhe të vendosur nga shoqëria dhe shteti.
Të tërheqësh zvarrë politikanët e korruptuar është një ide radikale, por ndoshta një nevojë për të rimarrë kontrollin mbi të ardhmen e vendit. Në histori, shumë diktatorë dhe hajdutë kanë përfunduar në mënyrë të turpshme për krimet e tyre ndaj popullit. Po ashtu, në një shoqëri ku drejtësia është e dobët, kërkesat për ndëshkime më të rënda bëhen gjithnjë e më të forta.
Nëse do të kishim një sistem të drejtësisë të fortë, si ai në Shtetet e Bashkuara, ndëshkimi për politikanët si Meta do të ishte shumë më i ashpër.
Duhet të krijojmë një kulturë ku përgjegjësia për veprimet e këqija është e pakthyeshme. Vendi ka nevojë për reforma të thella që të mundësojnë ndëshkimin e atyre që abuzojnë me pushtetin dhe pasurinë publike.
Rruga drejt një shoqërie më të drejtë kërkon mobilizimin e qytetarëve, për të kërkuar transparencë dhe llogaridhënie nga ata që drejtojnë. Të gjithë ne duhet të jemi zë i fortë për të kërkuar drejtësi dhe për të siguruar se askush nuk është mbi ligjin. Vetëm në këtë mënyrë mund të fillojmë të ndreqim dëmet e shkaktuara dhe të ndërtojmë një të ardhme më të ndershme për të gjithë shqiptarët.
Në fund, vetëm një reagim i fortë dhe i vendosur mund të sjellë ndryshimin e nevojshëm. Politikanët e korruptuar duhet të përballen me pasojat e veprimeve të tyre, dhe shoqëria duhet të jetë ajo që e kërkon këtë. Rasti i Ilir Metës është vetëm fillimi i një rrugëtimi të gjatë drejt drejtësisë. Kështu që përballë kësaj situate, mendoj se politikanët e korruptuar duhen tërhequr “zvarrë” si Ilir Meta, t’iu sekuestrohen pasuritë që iu kanë grabitur shqiptarëve dhe madje këta sojsëz duhen “varur” në shtyllën e turpit”, shkruan gazetari Rigels Seliman.

Ç’është Starlink-u i Elon Musk dhe si do të përfitojë Kosova nga shtrirja e shërbimeve të gjigantit amerikan në territorin e saj

Internet pa ndërprerje, në çdo cep të territorit, edhe në situata të jashtëzakonshme. Këto janë vetëm disa të mira që përfiton Kosova nga shtrirja e shërbimeve të gjigantit amerikan, Starlink, në territorin e vet.

 

Futja e Kosovës në hartën e Starlink-ut, njërës prej kompanive më novatore në botë, konsiderohet edhe si promovim i mirë për vendin.

Autoriteti Rregullator i Komunikimeve Elektronike dhe Postare (ARKEP) në Kosovë i ka konfirmuar Radios Evropa e Lirë se shërbimet satelitore të kësaj kompanie do të funksionalizohen në dhjetorin e sivjetmë.

Kosova veçse mburret për mbulueshmërinë me internet në nivel rajonal. Sipas të dhënave të Agjencisë së Statistikave të Kosovës, 98.6 për qind e ekonomive familjare kanë pasur qasje në internet më 2023.

Operatorët aktualë në Kosovë ofrojnë internet kabllor, përfshirë internetin me fibër optike, i cili është prej më stabilëve dhe më të shpejtëve.

Satelitët e Starlink-ut

Starlink-u është kompani që ofron internet satelitor në mbi 100 shtete dhe territore dhe zotërohet prej kompanisë hapësinore amerikane, SpaceX, të miliarderit Elon Musk.

Starlink-u i ka rreth 6.000 satelitë, të cilët gjenden rreth 500 kilometra mbi Tokë, në orbitën e ulët të planetit.

Kjo do të thotë se ata janë rreth 65 herë më afër Tokës sesa satelitët tradicionalë të palëvizshëm dhe, për dallim prej këtyre të fundit, satelitët e Starlink-ut janë vazhdimisht në lëvizje dhe sigurojnë që vonesat në komunikim të jenë 10 herë më të vogla.

Anëtarja e bordit të ARKEP-it, Rrezarta Duraku Rizaj, i ka thënë Radios Evropa e Lirë se leja për operim për Starlink-un është hap i rëndësishëm për avancimin e infrastrukturës digjitale në Kosovë.

“Autorizimi i Starlink-ut ka më së shumti impakt në rritjen e sigurisë nacionale, sidomos në periudhë konfliktesh. Kjo, për faktin se pjesa dërrmuese e infrastrukturës së Starlink-ut gjendet në hapësirë dhe është e paprekshme nga dëmtimet e mundshme në kohë lufte apo katastrofash natyrore në Tokë. Një terminal i Starlink-ut ka në të njëjtin moment pamje në disa satelitë në hapësirë, me çka rritet edhe më shumë disponueshmëria e shërbimit”, ka thënë Duraku – Rizaj.

Ajo beson se kjo përparësi mund të shfrytëzohet nga bizneset dhe nga institucionet qeveritare, sidomos ato të sigurisë, të cilat menaxhojnë infrastrukturë kritike.

Disa të tjerë përmendin ushtrinë dhe misionet e huaja si konsumatorë potencialë. Dhe, jo vetëm ata.

Sipërmarrësi Darsej Rizaj, bashkëthemelues i Shkollës Digjitale dhe i kompanisë Starlabs, i ka thënë Radios Evropa e Lirë se do ta shfrytëzojë këtë shërbim si privatisht, ashtu edhe për bizneset, sapo ai të jetë i qasshëm.

“Interneti është vegël kritike për neve, kështu që Starlink vetëm do të jetë ndihmesë shtesë, që të mos kemi kurrë ndërprerje të shërbimeve të internetit”.

Si do të funksionojë?

Porositjen e shërbimeve do të mund ta bëjë secili në faqen e Starlink-ut, duke kërkuar adresën më të afërt.

Pas porosisë, Starlink-u do t’ia dërgojë klientit pajisjen marrëse, e cila lidhet me satelitët në hapësirë.

Rrezarta Duraku Rizaj ka thënë se marrësi i përdoruesit është i vogël, portativ dhe mund të përdoret në lokacione të ndryshme, si për shembull në mal, në terrene të vështira, e vende të tjera ku nuk ka qasje të mirë në internet.

Sa do të jetë çmimi dhe shpejtësia e internetit?

Përcaktimi i çmimeve do të bëhet varësisht prej fuqisë blerëse lokale të secilit shtet.

“Tarifimi përbëhet nga dy komponentë: blerja e hardverit në fillim, terminali me pajisjet përcjellëse që blihen një herë, dhe një tarifë mujore që do të varet nga planet e shërbimit që janë të disponueshme në faqen e internetit”, ka treguar Duraku-Rizaj.

Ajo ka thënë se kostot do të bëhen publike para lansimit në dhjetor, dhe për krahasim i ka përmendur çmimet në Shqipëri, ku Starlink-u u shtri në prillin e sivjetmë. Atje, blerja e pajisjeve në fillim kushton rreth 500 euro, ndërsa plani mujor më i lirë është rreth 65 euro.

Shpejtësia e internetit që ofron Starlink-u është 120 deri në 250 megabit për sekondë (mbps), varësisht se a bëhet fjalë për plane individuale apo për biznese.

Operatorët në Kosovë, aktualisht, mundësojnë internet më të shpejtë. Ekonomive familjare u ofrohet internet deri në 500 mbps në kuadër të pakove të kombinuara me shërbime televizive, me çmime deri në 35 euro.

Për bizneset ka oferta për internet deri në 1 gigabit për sekondë, me çmime mujore deri në 1.100 euro.

Darsej Rizaj e pranon që sa i përket shpejtësisë, Starlink-u nuk iu bën konkurrencë operatorëve lokalë, por është plan i mirë rezervë, në rast të dështimit të linjave tokësore.

Nami i Starlink-ut në Ukrainë

Starlink-u pati marrë gjithë vëmendjen në shkurt të vitit 2022, kur Rusia nisi luftën në Ukrainë, dhe për pasojë ukrainasve iu shkëputen linjat e internetit.

Vendimi i Muskut për të mbuluar Ukrainën me internet ishte konsideruar jetik për shumë operacione të ushtrisë ukrainase, por edhe për rimëkëmbje të infrastrukturës së energjisë dhe komunikimit.

Starlink-u ka bërë të ditur se po punon edhe për ofrimin e shërbimeve telefonike – por, deri atëherë, të gjithë sytë tek interneti!/REL

Pas skandaleve, Veliaj shkarkon 12 drejtorë në bashkinë e Tiranës

Sot, kryetari i Bashkisë së Tiranës, Erion Veliaj, ka miratuar një seri ndryshimesh në drejtuesit e drejtorive kryesore të Bashkisë.

Këto ndryshime përfshijnë zëvendësimin e drejtorëve në Ujësjellës-Kanalizimet e Tiranës, Policinë Bashkiake, Agjencinë për Mbrojtjen e Konsumatorit, Tirana Parking, Kopshtin Zoologjik, Qytetin Studenti, si dhe disa qendra sociale dhe muzeume.

Nuk dihet pse Veliaj ka marrë këtë vendim, por kujtojmë që SPAK goditi skandalin e dosjes “5D” e cila tronditi këtë institucion.

Kanadaja kufizon imigrimin për të frenuar “rritjen e popullsisë”

Kanadaja tha të enjten se ka vendosur të ulë ndjeshëm objektivat e imigracionit në përpjekje për të “ndalur rritjen e popullsisë”, një ndryshim që pason rënien e mbështetjes së publikut për imigracionin.

 

Njoftimi vjen pasi popullsia kanadeze u rrit në 41 milionë, e nxitur kryesisht nga një valë e pashembullt imigrantësh.

Ministria e imigracionit kishte planifikuar më parë të lejonte hyrjen e 500,000 banorë të rinj me status të përhershëm në vend në vitet 2025 dhe 2026.

Por objektivi i ri tani parashikon pranimin e 395,000 njerëzve në vitin e ardhshëm dhe 380,000 të tjerëve në vitin 2026. Qeveria kanadeze vendosi si objektiv për vitin 2027 pranimin e jo më shumë se 365,000 mijë imigrantëve.

Ministria e imigracionit tha se qëllimi i planit ishte “të ndalonte rritjen e popullsisë në aspektin afatshkurtër për të krijuar kushte për një rritje të mirë-menaxhuar dhe të qëndrueshme në aspektin afatgjatë”.

“Ndonëse është e qartë se ekonomia jonë ka nevojë për njerëz, ne po shohim se vendi ynë po përballet me trysni të ndryshme, që kërkojnë përshtatjen e politikave me rrethanat e reja”, tha përmes një deklarate Ministri i Imigracionit Marc Miller.

Ministria tha se plani synon gjithashtu të lehtësojë trysninë e krijuar nga rritja e kostos së strehimit. Kanadezët radhisin vazhdimisht koston e lartë të qerasë apo kredisë së shtëpive si një shqetësim kryesor ekonomik.

Ministria vlerësoi se rritja e imigracionit ndihmoi ekonominë kanadeze të dilte nga pandemia koronavirusit, duke shmangur rënien e saj.

Një sondazh muajin e kaluar nga Instituti “Environics” mbi qëndrimet e publikut ndaj imigracionit zbuloi se “për herë të parë në një çerek shekulli, një shumicë e qartë e kanadezëve thanë se ka nivel të lartë të imigracionit”.

Pesëdhjetë e tetë për qind e kanadezëve besojnë se vendi pranon shumë emigrantë, një rritje me 14 për qind krahasuar me të dhënat e sondazhit të vitit 2023./voa