Në pritje të zyrtarizimit të listës së futbollistëve që trajneri i përfaqësueses së Italisë, Gian Piero Ventura, do të grumbullojë për eliminatoren me Shqipërinë më 24 mars në Palermo dhe miqësoren me Holandën që do të zhvillohet katër ditë më pas në “Amsterdam Arena”, shtypi italian zbulon një emër surprizë. 69-vjeçari në vend të porterit të Lazios, Federicco Marchetti, i cili është i dëmtuar, ka vendosur të ftojë si portier të tretë 19-vjeçarin Alex Meret të skuadrës së Serisë B, Spal. Sigurisht i parë mbetet Gianluiggi Buffon, ndërsa zëvendësues i parë i portierit të Juventusit, Donarumma i Milanit.
Ventura ka disa dyshime për të tre repartet. Kështu për qendrën e mbrojtjes do të grumbullohen emra të rëndësishëm si Bonucci, Chiellini, Barzagli, Romagnoli e Rugani, por nuk përjashtohet mundësia që të thirret Astori.
Si mbrojtës anësorë më të avantazhuar janë Zappacosta, Darmian, Spinazzola, De Sciglio, ndërsa alternativë e besueshme është edhe D’Ambrosio.
Si mesfushorë qendrorë Ventura do t’u besojë Marchisios, De Rossit, Verrattit, Gagliardinit dhe Parolos, ndërsa për krahët janë Candreva, Bernardeschi, Insigne dhe Sansone; në dyshim janë Politano, El Shaarawy dhe Verdi.
Për sulmin në planet e Venturës janë Belotti, Immobile, Eder dhe Gabbiadini.
Italia, Ventura thërret 19-vjeçarin e Serie B
Kombëtarja U-21, pak risi ndaj Moldavisë
Trajneri i kombëtares U-21, Alban Bushi, ka shpallur dje paradite listën e lojtarëve të grumbulluar për miqësoret ndaj Moldavisë më 23 dhe 27 mars. Ka pak risi mes 21 emrave në këtë listë, pasi tekniku u ka besuar plot elementëve që kanë qenë pjesë e skuadrës edhe në kualifikueset e fundit të Kampionatit Europian.
Taulant Seferi, Kristal Abazaj, Grent Halili dhe Gerbi Gjepali thirren për herë të parë, ndërsa Emanuele Ndoj do të vazhdojë të jetë pjesë e përfaqësueses U-21 edhe pse u fol se De Biazi mund ta afronte në ekipin e parë.
Valdrin Mustafa, Leonardo Maloku, Bardhec Bytyqi dhe Taulant Seferi janë në pritje për të marrë pasaportat, ndaj me shumë gjasa do të zëvendësohen me lojtarë nga kampionati shqiptar.
Hodhi në tokë fanellën, Grezda luan 90 minuta të plota
E ardhmja e mesfushorit shqiptar të Lokomotivës së Zagrebit, Eros Grezda u duk tejet e zymtë në fundjavën e kaluar teksa ai hodhi në tokë fanellën pasi u zëvendësua nga trajneri në minutën e 12 të takimit kundër Zapresiçit. Edhe pse u fol për një dënim që klubi pritej të merrte ndaj tij për shkak të sjelljes së patolerueshme, duket se gjithçka është harruar pasi Grezda u aktivizua dje në ndeshjen ndaj Hajdukut të Splitit për 90 minuta të plota. Në këtë takim për Lokomotivën luajtën edhe mbrojtësi Amir Rrahmani dhe mesfushori Endri Çekiçi. Ky i fundit u zëvendësua në minutën e 88. Grezda u ndëshkua me karton të verdhë në minutën e 87. Ndeshja u mbyll në shifrat 0-0.
Albi Alla thirret në kombëtare
Lajmi që ishte prej kohësh në ajër tani është zyrtar: Albi Alla do të jetë lojtari më i ri që do të veshë fanellën e kombëtares. Qendërmbrojtësi i Kukësit do të grumbullohet për ndeshjen kualifikuese ndaj Italisë më 24 mars dhe miqësoren me Bosnje-Hercegovinën katër ditë më pas. Lajmin e kanë bërë të ditur burime zyrtare nga klubi verilindor.
24-vjeçari nga Pogradeci, i cili pjesën më të madhe të karrierës e ka kaluar në Greqi, po shkëlqen këtë sezon me Kukësin. Duke parë edhe mungesat e shumta në mbrojtje, nuk përjashtohet mundësia që të jetë titullar me Shqipërinë. Vetë lojtari, në një deklaratë të para pak javëve tha se nuk dinte gjë konkrete rreth kësaj çështjeje, por e mirëpriste një ftesë nga De Biazi.
Shqipëria e pasur, me shqiptarët e varfër
Nga Ornela Liperi
Një vështrim mbi hartën e varfërisë, i kombinuar me të dhënat e burimit kryesor të jetesës në qytet e fshat nxjerr në pah një të vërtetë të dhembshme. Shqipëria nuk arrin të shfrytëzojë pasuritë e saj natyrore, sidomos bregdetin e larmishëm, ndërsa bujqësia, ku punojnë mesë 40% e shqiptarëve, mjafton për të mbajtur frymën gjallë. Të ardhurat nga emigracioni mbeten ende një burim i rëndësishëm për të ardhurat e shumë familjeve. Sipas të dhënave të përpunuara nga “Monitor”, në bazë të hartës së varfërisë të Bankës Botërore dhe Atlasit Statistikor të Shqipërisë të INSTAT, në zonat bujqësore, ndonëse papunësia është e ulët, varfëria mbetet e lartë. Në bregdet, papunësia është e lartë, po ashtu dhe niveli i varfërisë.
Në komunat me normë të lartë papunësie, ka një nivel të lartë të pabarazisë (koeficienti Gini). Kjo është veçanërisht e vërtetë për zonat në të cilat nuk ka burime të jashtme të qëndrueshme të të ardhurave, si remitancat nga emigracioni, si në Berat apo Delvinë.
Në zonat kufitare dhe qyteteve apo komunave, të cilat tradicionalisht kanë lidhje të fortë, varfëria dhe koeficienti Gini janë më pak të shpjeguar me normën e punësimit, duke qenë se remitancat luajnë rol të rëndësishëm në cilësinë e jetës, si për shembull, në Gjirokastër apo në Durrës.
Emigracioni është një faktor i rëndësishëm në uljen e varfërisë në vend. Zonat me lidhje të forta me emigracionin kanë normë varfërie relativisht të ulët, edhe kur norma e papunësisë është e lartë.
Në Gjirokastër, vendi me normën më të ulët të papunësisë, pensionet janë burimi më i rëndësishëm i të ardhurave, në pjesën më të madhe të familjeve. Kjo është e vërtetë edhe për disa nga komunat e Qarkut të Vlorës, si Himara apo Lukova.
Në zonat e tjera, lidhja midis normës së papunësisë dhe nivelit të varfërisë është e dobët, veçanërisht në zonat rurale, edhe kur norma e papunësisë është e ulët, niveli i varfërisë është veçanërisht i lartë, duke kuptuar se të ardhurat nga bujqësia janë të pamjaftueshme për të reduktuar varfërinë. Kjo tendencë konstatohet më shumë për komunat e zonës qendrore, ku bujqësia është më së shumti e zhvilluar, si Lushnja, Fieri, Elbasani, duke reflektuar kështu vlerën e ulët të shtuar nga bujqësia.
Në qytetet kryesore, si Tirana dhe Durrësi, trendi pozitiv i rritjes së popullsisë, i shkaktuar kryesisht nga lëvizjet e brendshme, është një faktor që ka rritur pabarazinë.
Zonat bregdetare, megjithëse kanë potencial të lartë në zhvillimin e turizmit, kanë normë relativisht të lartë të papunësisë dhe të nivelit të varfërisë, duke reflektuar kohën e shkurtër të shfrytëzimit të turizmit (kryesisht maj-gusht), shërbimet me vlerë të shtuar të ulët dhe këputjen e zinxhirit të furnizimit në zonat lokale.
Bregdet i varfër
Zonat bregdetare, megjithëse kanë potencial të lartë në zhvillimin e turizmit, kanë normë relativisht të lartë të papunësisë dhe të nivelit të varfërisë, duke reflektuar kohën e shkurtër të shfrytëzimit të turizmit (kryesisht maj-gusht), shërbimet me vlerë të shtuar të ulët dhe këputjen e zinxhirit të furnizimit në zonat lokale.
Tirana
Tirana është qarku me densitetin më të lartë të popullsisë në Shqipëri, rritja e popullsisë është shkaktuar si pasojë e lëvizjeve të brendshme migratore, ndërkohë që ka dhe nivelin më të lartë të Prodhimit të Brendshëm Bruto për frymë në vend. Kjo është reflektuar në treguesit e varfërisë dhe të pabarazisë. Tirana është e para për sa i përket numrit të komunave me nivel më të lartë të pabarazisë në të gjithë vendin. Farka është komuna me nivelin më të lartë të pabarazisë, duke reflektuar zhvillimin e pasurive të paluajtshme (trojet dhe vilat). 75% e të punësuarve në Farkë punojnë në sektorin e shërbimeve.
Komuna e Dajtit në Tiranë është e treta me nivelin më të lartë të pabarazisë në Shqipëri, ndërkohë që qyteti i Tiranës është i gjashti. Kamza, një komunë e cila ka pasur fluksin më të lartë të migrimeve, ka normën më të lartë të varfërisë në Qarkun e Tiranës, rreth 22.55. Sektori kryesor i punësimit në Kamëz është ai i shërbimit, me 59% të totalit të të punësuarve. Zona e dytë më e varfër e Tiranës është Kërraba, me 24.9%.
Tirana është qyteti me normën më të ulët të varfërisë.
Përveç Zall Bastarit, që ka një normë papunësie prej 6%, të gjitha njësitë e tjera kanë një normë papunësie dyshifrore, nga 15.3% në Pezë në 53.9% në Kamëz.
Durrësi
Durrësi është qarku ku norma e lartë e papunësisë nuk është e lidhur drejtpërdrejt me varfërinë dhe pabarazinë, duke qenë se kjo zonë ka lidhje të forta me emigracionin, kryesisht në Itali. Megjithëse Shijaku, për shembull, ka një prej niveleve më të larta të papunësisë në zonën e Durrësit, prej 30.7%, ka normën më të ulët të varfërisë, 12.5%, shpjeguar me hyrjet e larta të parave nga jashtë.
Në qytetin e Durrësit, 7.1% e familjeve kanë remitancat si burim të të ardhurave të tyre, Rashbull 15.2%, Golem 17.1%, Gjepalaj 23.2%, Shijak 10.3%, Sukth 18.2%, Ishëm 14.8%.
Ishmi, një komunë me potencial të lartë të zhvillimit të turizmit, rezulton që ka normë të lartë të papunësisë dhe të varfërisë.
Durrësi është një nga dy qarqet (së bashku me Tiranën) që kanë tendenca pozitive të migrimit të brendshëm, të cilat kanë ndikuar në nivelin e pabarazisë, veçanërisht në qytetin e Durrësit, i cili renditet i katërti për sa i përket koeficientit Gini.
Elbasani
Qyteti i Elbasanit dhe Cërrikut kanë normën më të lartë të papunësisë (37.4 dhe 49.4) dhe normën më të lartë të pabarazisë. Disa komuna në zonën e Elbasanit kanë normë të ulët papunësie 9 më pak se 10%), si Gostimë, Kajan, Mollas, Klos, Paper, Labinot Fushë, Funarë, por disa prej tyre janë nga komunat me normë më të lartë varfërie. Elbasani është zona e dytë me normën më të lartë të punësimit në bujqësi. Në Labinot Mal, zona më e varfër e Elbasanit, me një normë papunësie prej 14%, 80% e të punësuarve janë në bujqësi.
Fieri
Qyteti i Fierit dhe i Patosit janë dy zona me nivelin më të ulët të varfërisë në Qarkun e Fierit, megjithëse kanë një normë të lartë të papunësisë (27.55 në Fier dhe 52% në Patos, më i lartë në këtë qark), duke reflektuar zhvillimin e industrisë nxjerrëse të naftës dhe shërbimeve të lidhura në këtë industri, 48% e të punësuarve në Patos janë në sektorin e shërbimeve dhe 42% në industri). Zonat e tjera, të cilat bazohen kryesisht në bujqësi, kanë një normë relativisht të lartë të varfërisë. Struma, komuna me nivelin më të lartë të varfërisë në Fier, ka thuajse 79% të të punësuarve në bujqësi.
Megjithëse Fieri është i dyti për sa u përket të ardhurave (PBB-së) për frymë, pas Tiranës, norma e varfërisë për njësi është relativisht e lartë duke qenë se PBB-ja e lartë për frymë reflekton më së shumti zhvillimin e industrisë së rëndë (nxjerrjes së naftës, një industri intensive).
Vlora
Varfëria në Vlorë, megjithëse është qarku me potencialin turistik më të madh, mbetet e lartë, ndërsa papunësia është dyshifrore në të gjitha njësitë e saj.
Himara është komuna me nivelin më të ulët të varfërisë, rreth 11.6% (ku burim kryesor i të ardhurave janë pensionet, 49%), Lukova ka gjithashtu 48.2% të të ardhurave prej tyre.
Vllahina ka normën më të lartë të papunësisë, pothuajse 23%.
Shkodra
Shkodra është një ndër zonat me normë të lartë papunësie, duke kapur nivelin e 82.5% në Komunën e Shalës, ndërsa norma e papunësisë mbetet e lartë gjithashtu. Gjithsesi komunat e këtij qarku kanë të tjera burime të ardhurash përveçse punësimit, duke qenë se Shala është komuna me normën më të ulët të varfërisë, rreth 8.7%. Burimi kryesor i punësimit në Qarkun e Shkodrës është bujqësia. Velipoja, një komunë me potencial në turizëm, ka një normë të lartë papunësie prej 52.1%, ndërsa norma e saj e varfërisë është 11.5%.
Të gjitha qarqet ndiqen nga norma e lartë e papunësisë
Lushnja
Lushnja është një prej qarqeve me normën më të ulët të papunësisë në Shqipëri, me 10 nga 16 komunat e saj me normë papunësie njëshifrore (krahasuar me normën mesatare prej 26.1% të Shqipërisë), por varfëria përsëri është e lartë, duke shënuar vlerën më të lartë në Tërbuf.
Megjithëse zona e Lushnjës është një prej zonave më të rëndësishme të bujqësisë shqiptare dhe zhvillimi i këtij sektori ka gjeneruar punësim (në pjesën më të madhe të komunave, më shumë se 80% e të punësuarve punojnë në bujqësi), norma e varfërisë është relativisht e lartë, duke reflektuar vlerën e shtuar të ulët në bujqësi.
Kavaja
Kavaja është një qark me potencial të lartë në turizëm, për shkak të pozicionit gjeografik, por që është i pazhvilluar duke e lënë popullsinë në varfëri. Golemi, i cili është qendër e rëndësishme e turizmit, ka një nivel relativisht të lartë të varfërisë, rreth 17%. Vetëm 38% e të punësuarve janë në sektorin e shërbimeve. Pabarazia është gjithashtu e lartë, për shkak të ndërtimit të vilave luksoze në këtë zonë. Synej, një tjetër zonë e rëndësishme, për sa i përket turizmit, ka një normë relativisht të lartë për sa i përket varfërisë. Sinaballaj, komunë jo bregdetare, ka normën më të lartë të varfërisë në Kavajë, me 22%. Punësimi në bujqësi (85% e të punësuarve) nuk ka ndihmuar në reduktimin e varfërisë. Remitancat janë një burim i rëndësishëm i të ardhurave. 17.2% e familjeve kanë si burim të të ardhurave të tyre remitancat.
Saranda
Norma e varfërisë në Sarandë ka luhatshmëri të lartë, nga 5.8% në Livadh, në 16% në Xarrë. Saranda është një qark me potencial të lartë në turizëm, ndërsa afërsia e saj me Greqinë i siguron të ardhura shtesë nga jashtë. Ksamili, një zonë e preferuar turistike, ka një normë papunësie prej 53.2% dhe një normë varfërie prej 13.8%, e treta më e larta në këtë vend (pas Xarrës dhe Konispoli), ndërsa 63% e të punësuarve punojnë në sektorin e shërbimeve.
Gjirokastra
Qarku i Gjirokastrës, megjithëse ka një normë të lartë papunësie (përveç komunës së Zagorisë), mesatarisht në 25.6% kanë normë të ulët varfërie. 10 komuna të Gjirokastrës (nga 13 që janë në total), janë në mesin e 14 qyteteve dhe komunave me normën më të ulët të varfërisë në Shqipëri (nga 373 në total). Niveli i ulët i varfërisë është kryesisht i shpjeguar me pensionet nga Greqia që marrin të moshuarit (Dropull i Poshtëm ka 61.6% të të ardhurave nga pensionet, Zagoria 58%, Pogoni 72.4%) dhe remitancat (të rinjtë punojnë në Greqi dhe sjellin të ardhura për prindërit e tyre), si dhe për shkak të emigracionit të lartë, Qarku i Gjirokastrës ka densitetin më të ulët, 25 banorë për km2.
Në Dropullin e Sipërm, thuajse 20% e familjeve kanë remitancat si burim të të ardhurave të tyre, Libohova, 7.3%.
Korça
Në Korçë, komunat që janë afër Greqisë kanë një nivel të ulët të varfërisë, pavarësisht normës së papunësisë. Liqenas, në kufi, është komuna e dytë për sa i përket normës së papunësisë, me 36.8%, por ka nivelin më të ulët të varfërisë në rajon, me vetëm 5%.
Maliqi, dikur një zonë e rëndësishme industriale (e njohur për prodhimin e sheqerit) ka normën më të lartë të papunësisë në Korçë, me 42.8% dhe me normë varfërie 12.2%. Sot, 55% e të punësuarve punojnë në sektorin e shërbimeve.
Lekas, me një normë papunësie vetëm 2.1%, është komuna më e varfër e qarkut. 75% e të punësuarve punojnë në bujqësi.
Kukësi
Kukësi është zona më e varfër e Shqipërisë, megjithëse shumica e banorëve të këtij qyteti janë larguar në vitet e fundit (është një prej qyteteve me densitet më të ulët në Shqipëri, me 36.2 banorë për km2, ndërkohë që ka balancën më të madhe negative të migrimit të brendshëm). Ky trend pritet që të vazhdojë deri në vitin 2031, me popullsinë që pritet të rritet me mbi 30% gjatë kësaj periudhe. 7 komuna të Kukësit janë 10 komunat me nivelin më të lartë të varfërisë në Shqipëri. Në Kalis, zona më e varfër e Shqipërisë, norma e papunësisë është 64.4%, ndërkohë që 68% e të punësuarve punojnë në sektorin e shërbimeve).
Shishtaveci, një nga zonat më të njohura për prodhimin e kulturës së patates, ka një normë relativisht të ulët të papunësisë, prej 14.4%, por norma e varfërisë mbetet relativisht e lartë, rreth 26.5%.
Thellohet kriza para Italisë
Përballja me Italinë e gjen kombëtaren shqiptare në momentin më të vështirë të epokës De Biazi. Sikur të mos mjaftonin mungesat e Berishës dhe Gjimshitit, disa lojtarë që pritet të luajnë titullarë janë jashtë forme kur mbeten vetëm gjashtë ditë nga përballja e 24 marsit në “Renzo Barbera” të Palermos.
Problemet e fundit kanë të bëjnë me Ledian Memushajn dhe Arlind Ajetin. Mesfushori i Peskarës nuk është në formë optimale për shkak të një problemi në kofshë. Vlonjati është grumbulluar për ndeshjen me Atalantën e Etrit Berishës, por nuk do të luajë.
Këtë e konfirmoi vetë trajneri i skuadrës bardhekaltër, Zdenek Zeman, në daljen para mediave në prag të transfertës së të dielës. “Memushaj ka një problem muskulor në kofshë. Ai dëshiron të luajë, por do ta kursej”, u shpreh tekniku çek.
Në një situatë të pafavorshme vjen edhe Arlind Ajeti, i cili është aktivizuar fare pak me Torinon gjatë këtij sezoni. Pasi e ka lënë në stol në pjesën dërrmuese të ndeshjeve, trajneri Sinisa Mihajloviç nuk e ka grumbulluar fare qendërmbrojtësin për ndeshjen ndaj Interit.
Bursa e Tiranës, një “showroom” institucional
Ilir Kaduku
Mbështetur në një nga aksiomat e një ndër ekonomistëve më të suksesshëm të Europës postkomuniste, Dr. Balzerovich, ish-ministër i Financave i Polonisë “asimetria midis ekonomisë dhe politikës përbën një nga anët më negative të tranzicionit në vendet postkomuniste”, rezulton një konkluzion personal se sa dëm i ka sjellë ekonomisë sonë një fakt i tillë. Kur niset të projektohet një ide novatore, shpejt politizohet, më vonë atrofizohet, tenton të shuhet, por nuk humbet. Jam i bindur se pavarësisht kush jemi dhe ku jemi, ne shqiptarët shumë shpejt do të kuptojmë dhe do të shfrytëzojmë avantazhet që sjell ekonomia e tregut. Elementi kyç, pikënisje e ekonomisë reale të tregut është dhe bursa. Bursa e Shqipërisë e inauguruar në mars 1996 ishte e projektuar si katalizator dhe rregullator i funksionimit të institucioneve financiare. Ideja e hedhur në momentet e ngritjes së bursës (kam nderin të jem ndër projektuesit), ka qenë që të realizohej krijimi i një burse funksionale, si një pedanë për operimin bashkëkohor të ekonomisë dhe integrimin e saj në ekonominë ndërkombëtare. Bursa do të ishte pikënisja reale e lindjes dhe krijimit të institucioneve të reja financiare në Shqipëri. Si ish-themelues i bursës dhe si qytetar shqiptar kam të drejtë morale të pyes: cilat nga këto objektiva janë realizuar? Kush është fajtor për situatën e krijuar? E për të mos e lënë fajin pa baba, duhet ta gjejmë fajtorin. Ky është shteti. Dhe shteti nuk është subjekt qiellor, por është i prekshëm. Është po ky shtet dhe janë po këto pushtetarë, të cilët kur erdhën në pushtet pas “revolucionit popullor” të ‘97, trumbetuan me anë të shkencëtarëve të fushës së ekonomisë se, “ekonomia shqiptare ka nevojë të domosdoshme për një treg kapitalesh dhe iniciativa për pronësinë e bursës, prandaj nuk mund të lihet tërësisht në dorë të biznesit, por duhet të jetë pjesë e programit ekonomik dhe e lidhur me procesin e privatizimit”. Pas kësaj demagogjie të radhës, këta ithtarë të parimit “proletarë të të gjithë vendeve bashkohuni” iu vërsulën si çakejtë pronës shtetërore. Ekipi i demagogëve, hajdutëve të paskrupullt, ithtarë të “pronës shoqërore në pronësi të klasës punonjëse”, grisën dhe zhdukën përdorimin e metodës së ofertës publike në procesin e privatizimit. Të gjithë jemi dëshmitarë të suksesit të “gjarpërit historik” të financave shqiptare, Shokut “Shpëtim” Cani. Me këtë Shkëlqim Zylo Canin, financierin e madh, gjigantin e mendimit dhe hajdutërisë ekonomike, nuk kam ndërmend të merrem në këtë artikull. Të gjithë jemi dëshmitarë të privatizimeve strategjike të bujshme në këtë diapazon 26-vjeçar. Nuk dua të zgjatem me koncesionet që po bën aktualisht banda e komunistëve “elektronikë” në pushtet. Është i pamohueshëm fakti se këta banditë të kollarisur jo rrallë herë na janë paraqitur si antishqiptarë, si shërbëtorë të ndyrë të interesave të tyre personale. Le t’i referohemi fakteve sepse ato janë të shumta dhe kokëforta. A janë po këta pushtetarë që shitën për “pesë aspra” telefoninë celulare, që po i grabit në mënyrë sistematike shqiptarët, qytetarët më të varfër të Europës? A janë po këta që privatizuan bankat, naftën, termocentralet, doganat, tatimet dhe tani me ne po tentojnë të koncesionojnë dhe të privatizojnë dhe familjet tona? Qeverisja e këtyre banditëve të kollarisur do ta katandisë qytetarin shqiptar nga qytetari i fundit i Europës në një argat të të huajve në tokën e vet. Mijërat e emigrantëve të përkohshëm do të konvertohen në emigrantë të përhershëm me mungesën e dëshirës për të kthyer kokën nga vendi i tyre. E gjithë kjo ka ardhur si rezultat i strategjisë qeverisëse kriminale aktuale.
Mos të harrojmë se privatizimi i pasurisë kombëtare është pjesa më sensibël e një vendi që aspiron për demokraci. Dhe ne shqiptarët duhet të reflektojmë dhe të mbrojmë të drejtat tona. Mos të vritemi me njëri-tjetrin me arsyen banale “pse më pe apo pse të pashë”, por të ngrihemi e luftojmë për të drejtat themelore të demokracisë, siç është prona. Le të luftojmë me të gjitha mënyrat qoftë dhe demokratike kundër kësaj klike në pushtet. Po marrim një shembull konkret nga eksperienca e vendeve postkomuniste: për një paqartësi në modelin e strategjisë së privatizimit, kryeministri polak Leszek Miller largoi nga kabineti ministrat kundërshtarë të privatizimit z. Wieslaw Kczmarek dhe këshilltarin për problemet ekonomike z. Jacek Piechota. U pyet: Pse? Përgjigjja ishte “ata ishin kundër Polonisë, jo kundër meje”. Natyrshëm më lind pyetja: pse ne shqiptarët gjithmonë të fundit? Pse të tjerët ecin përpara, integrohen, krenohen me vendin e tyre? Përse sa herë që na afrohet e mira tek pragu i derës, historikisht i kemi rënë me shkelm? Përgjigjen mundohem ta gjej tek ideologjia e mbrapshtë që na ka drejtuar. Kur do të vijë ajo ditë që në shpirtin e ideologëve tanë të ketë vetëm një qëllim: Shqipëria. E për këtë qëllim unë do të kisha pranuar me kënaqësi të luftoja me çdo lloj mjeti.
Mjaft shqetësues është mungesa e transparencës nga BSH. Publiku i gjerë përveç sloganeve të njohura nuk ka asnjë alternativë për të mësuar mbi perspektivën e tregut bankar e financiar. Një situatë e tillë vjen plotësisht nga mungesa e transparencës së “politikëbërësve” të ekonomisë shqiptare. Në esencë të pohimeve të raporteve të institucioneve ndërkombëtare del dhe një konkluzion mjaft shqetësues për sistemin bankar e financiar, problemi i mungesës së transparencës. Një situatë e tillë për mendimin tim ndodh kryesisht si pasojë e mosfunksionimit real dhe efikas të bursës. Nëse më lejohet mund t’i kujtoj lexuesit dhe “shokëve qendrorë” të sistemit financiar, ideja e ngritjes së Bursës së Tiranës ka lindur që në vitin 1993. Pranë Bankës së Shqipërisë në periudhën 1993–1998 ka funksionuar realisht Qendra e Trajnimit të Bankierëve të Shqipërisë, ku unë pata fatin të isha drejtues. Ishte kjo qendër, e cila e mbështetur nga Banka Botërore, BERZH-i, FMN, USAID në bashkëpunim me disa institucione tepër të kualifikuara ndërkombëtare arriti që të përgatisë kushtet reale për themelimin e bursës. Kjo është sa për t’i kujtuar “shokëve qendrorë” të BSH & Co se historia e sistemit bankar nuk fillon, por dhe nuk mbaron me ata. Ngritja e bursës nuk ishte një “show politik”, siç u munduan ta paraqesin menjëherë socialistët. Që në fillim u caktua objektivi për sigurimin dhe vënien në funksionim të tregut primar e sekondar të letrave me vlerë dhe instrumenteve të tjerë financiarë të tregut të parasë dhe kapitalit, të emetuara nga qeveria, shoqëritë tregtare vendase dhe të huaja me objeksionin e krijimeve të kapitaleve. Po në këtë kuadër u kristalizuan dhe rrugët për krijimin e alternativave të investimeve në mbështetje të fondeve të investitorëve privatë dhe shtetërorë. Parimisht dhe socialistët kanë paraqitur po këto objektiva në programin e tyre, por çfarë kanë bërë në realitet gjatë këtyre viteve të “sundimit” të tyre? Vetë statusi politik i tyre i mbështetur në sloganin “proletarë të të gjithë vendeve bashkohuni”, nuk mund të ketë bashkëjetesë me konceptin e shpërndarjes së pasurisë shtetërore me anë të tregut të kapitaleve. Kjo shpjegon dhe faktin se për periudhën shumëvjeçare të “invazionit” të tyre, koncepti i tregut të kapitaleve është degraduar në një harresë të plotë. Në fakt bursa si institucion ekziston fizikisht, por për fatin e keq të shqiptarëve është shndërruar në një institucion bamirësie, në një bunker ku “strehohen” gratë, mbesat e VIP–ave të korrupsionit të vendit më të varfër në Europë. Më shtyn kurioziteti të mësoj diçka për bursën e Tiranës. Me statusin e njeriut të “padëshiruar” nuk munda të marr informacion direkt. Hap internetin dhe shoh një faqe interneti me 12 rreshta (po aq sa ka dhe djali im që drejton një gazetë studentësh), në të cilën shpalosen “objektivat revolucionare” të bursës dhe flitet teorikisht në ca rreshta për tregun e kapitaleve. Natyrshëm lindin pyetjet: ku është pozicionuar tregu i kapitaleve dhe kush e disponon aktualisht? Sa është vlera reale e tregut të kapitaleve? A ekziston ndonjë regjistër për individët që marrin pjesë në tregun e kapitaleve? Çfarë bazë rregullative dhe ligjore aplikohet në licencimin e anëtarëve të bursës? Si realizohet mbikëqyrja dhe kontrolli i tregut primar të bonove të thesarit? Cili është destinacioni i tyre? Nga demagogjia sunduese aktuale, mësojmë se një legjislacion i tillë ekziston. Moszbatimi i këtij legjislacioni aktualisht fuqizon mundësinë e pastrimit të parave dhe të rritjes së tendencave për injorimin e transparencës së të dhënave kontabël? “Ideologu” i sistemit bankar, Shoku Shkëlqim Zylo Cani dhe pasardhësit e tij mund ta gjejnë këtu afër në Bursën e Sllovenisë, Kroacisë, RASDAG në Rumani, Bursën e Beogradit e në rastin më të keq në Bursën e Maqedonisë. Pastaj mund të dalin dhe të përgënjeshtrojnë Departamentin e Shtetit amerikan për mundësinë e pastrimit të parave nga Banka Qendrore nëpërmjet bonove të thesarit. Le të jenë transparentë dhe të thonë se sa herë është kërkuar nga Këshilli Mbikëqyrës i Bursës së Tiranës instalimi i një operacioni të tillë pranë bankave të nivelit të dytë ose bursës. Cilat kanë qenë arsyet e mospranimit të një kërkese të tillë nga guvernatorët dhe Këshilli Mbikëqyrës i BSH? A nuk e dinin se emetimi i bonove të thesarit nëpërmjet BSH nuk përbën një aktivitet origjinal dhe ekskluziv të BSH? Apo nuk ishin të qartë për perspektivën e tregut financiar? Pse u desh sinjali nga Departamenti i Shtetit amerikan dhe alarmi i opozitës që “shokët qendrorë” të BSH dhe qeverisë të fillojnë të axhustojnë ligje për të mbuluar “hyneret” e tyre. Jam i sigurtë që “bëma” të tilla kemi dëgjuar dhe do të dëgjojmë shumë në të ardhmen e afërt dhe të largët.
4. Bursa e Tiranës, një “showroom” institucional
Shqetësimi im si qytetar dhe si themelues i bursës qendron në faktin se deri ku do të jetë limiti i talljes së shtetit shqiptar me qytetarët e tij. Nisur nga këto mendoj të bëjmë një analizë të gjendjes dhe të mundohemi të japim alternativa për zgjidhje: Një nga arsyet themelore të gjendjes në të cilat ndodhet ekonomia është informaliteti i biznesit që aktualisht ka përmasa të frikshme. Mendoj se informaliteti nuk është vetëm një shqetësim për të siguruar të ardhura buxhetore, por dhe një problem i madh për funksionimin e tregut të kapitaleve. Mosfunksionimi i këtij tregu dhe bursës është pasojë e zhvillimit ekonomik të vendit, por mbi të gjitha e nivelit të lartë të informalitetit. Në sens ka një keqinterpretim me dashje të konceptit “treg kapitalesh”. Duke dashur t’i largohem trajtimit akademik, thjesht mund ta trajtojmë si një mënyrë të shpërndarjes dhe rishpërndarjes së kapitalit (lexo pasuri) shtetërore. Të majtët shqiptarë, të cilët nga pikëpamja e pasurisë personale (lexo hajdutërisë personale) aktualisht janë dhe më të djathtë se të djathtët francezë, e dinë mirë se në këtë mënyrë është operuar me mjaft sukses në Çeki, Poloni etj. Siç është mësuar të veprojë propaganda e ashtuquajtur socialiste, çdo operacion ekonomik i realizuar nga qeverisja demokratike është i gabuar. Bazuar në raportet e FMN–së, Bankës Botërore dhe nga literatura ekonomike bashkëkohore rezulton se sistemi i letrave me vlerë i përdorur në Shqipëri është konsideruar si më efikasi nga pikëpamja e kohëpërdorimit, opsioneve të shumta të përdorimit (sistem universal), mjaft komplekse përsa i përket thjeshtësisë dhe prakticitetit të kodifikimit dhe liberale në raport me individin. Për mosfunksionimin efikas të tregut të kapitaleve, ndaj opinionin që demokratët duhet ta kërkojnë të keqen tek vetja. Elemente të korruptuar me një të kaluar të “zymtë korruptive komuniste” vazhduan të drejtonin në pika kyçe në institucione tepër të rëndësishme gjatë periudhës së qeverisjes demokratike. Të mbështetur nga kasta e vjetër komuniste dhe nga elementë korruptivë të infiltruar brenda qeverisjes demokratike arritën të penetronin dhe të ishin konsulentët, regjisorët dhe aktorët e gjithë skemës së keqfunksionimit të bursës. Sot janë shpërblyer dhe janë grumbulluar përsëri tek “sofra e vjetër” (referohu BSH & Co). Pavarësisht demagogjisë që kanë përdorur “kokat” e BSH, mjaft i paqartë ka qenë dhe është për publikun pozicioni i Bankës Qendrore. Këtu nuk e kam fjalën për “bëmat” e Shokut Shpëtim Zylo Cani, ish-të qeverisë së rinovuar të Shokut Adil Çarçani, aktualisht në stazh partie pranë organizatës bazë në Fakultetin Ekonomik. Besoj se publiku nuk e ka harruar faktin se kryefinancieri Cani nuk dinte se ka pasur thesar të shtetit në Kërrabë. As për vjedhjet në daljen e kartëmonedhës së re (faturën e pagoi zv/guvernatori Dhame Pica). Do të kemi rast të diskutojmë në të ardhmen për mënyrën si është menaxhuar sistemi bankar në periudhën ‘97–‘05. Mendoj se Banka Qendrore në të ardhmen duhet të heqë dorë nga ekskluziviteti i emetimit të bonove të thesarit dhe ta kalojë në funksion të bankave të nivelit të dytë. Arsyeja se përse nuk është bërë deri tani një lëvizje e tillë që detyrimisht do të rezultonte në reformim të tregut është një problem, i cili meriton të analizohet. Por nëse ndërmerret një hap i tillë duhet paraprakisht një punë parapërgatitore. Kjo periudhë kryesisht mbështetet në ndryshimin e bazës legjislative dhe të adoptimeve të kornizave juridike. Duhet bërë transferimi i bazës së të dhënave “regjistrit të individëve” me destinacion bankat e nivelit të dytë. Për hartimin, mbajtjen, organizimin, administrimin dhe ruajtjen e regjistrit të individëve duhet bërë pasqyrimi i çdo të dhëne mbi individët dhe përfaqësuesit e tij. Në këtë regjistër duhet të përfshihen dhe personat e refuzuar. Në fund duhet të bëhet kontrolli dhe mbikëqyrja e çdo faze të ciklit. Rruga graduale e kalimit të emetimit të bonove të thesarit nga BSH drejt bankave të nivelit të dytë është optimizimi i limitit dhe përllogaritja e komisionit të transfertës kur gjykohet e arsyeshme. Po kështu përcaktohet limiti kohor, si dhe ngarkesat juridike dhe institucionale të individit. Ky cikël mendoj se përbën një strategji të përafërt të këtij kalimi gradual në nivel shërbimi nga BSH drejt bankave të nivelit të dytë. Ky cikël duhet të shërbejë dhe si strategji e bashkëpunimit në nivel dikasterial Ministri e Financave–BSH. Mesa duket “shokët qendrorë” nuk kanë kohë të merren me këtë problem gjatë viteve të “invazionit” të tyre. Nëse nuk ndërmerren hapa të tillë institucionalë, juridikë dhe rregullatorë do të ndodhemi para një gjendjeje kaotike në tregun e bonove të thesarit. Do të ndodhemi në kuadrin e konfliktit midis depozitave dhe bonove të thesarit (konflikt = konkurrencë). Normalisht këtu kemi përplasje të interesave të bankave për të thithur depozita nga publiku me interesin e individëve për të arritur fitim maksimal nga paratë e tyre me destinacion investimin në bono thesari. Aktualisht bankat e nivelit të dytë kanë objektiv parësor shtimin e depozitave. Në kushtet e mungesës së asaj periudhe përgatitore të përmendur më sipër (një situatë e tillë ekziston në BSH dhe në bankat e nivelit të dytë), ajo pjesë e kursimeve me destinacion depozita do të alternohet për bono thesari. Në këtë moment bankat e nivelit të dytë humbasin interesin për të hyrë në këtë mekanizëm financiar të tregut bankar. E thënë në mënyrë popullore është njësoj si të lindësh një fëmijë për 5 muaj. Dihet rezultati i këtyre lloj eksperimenteve. Jemi dëshmitarë se sa ka paguar ekonomia shqiptare nga “eksperimentet e importuara”. Thjesht kujto piramidat
5. Ide për krijimin e një burse funksionale
Hedh përsëri sytë nga faqja qesharake e internetit të Bursës së Tiranës. Me stilin e “Zërit të Popullit” trumbetohet si një “fitore mbi fitoret” listimi i kompanisë së parë shqiptare në bursën e Tiranës. I këshilloj “shokët qendrorë” që të heqin dorë nga tullumbace të tilla. Duhet të bëhen të ndërgjegjshëm dhe të arrijnë të kuptojnë se nuk bëhet fjalë për hapjen e një kazinoje, por për bursën, elementin kyç të ekonomisë së tregut, pikënisjen e ndërhyrjes së rregullatorit kapital në jetën ekonomike të vendit. Duhet kuptuar sinqerisht se nuk mund të ketë firma të listuara në bursë kur nuk deklarohen më parë bilancet kontabël dhe të ardhurat reale dhe si rezultat nuk mund të ketë vlerë aksioni. Për të kuptuar se ku jemi po i referohem vetëm një fakti: Bursa e Maqedonisë është themeluar më 26 mars 1996 (në një kohë me Bursën e Tiranës). Në vitin 2000 kishte 14 kompani të listuara, ndërsa aktualisht ka 96. Nuk është objekt i diskutimit tim vlerësimi ekonomik, social e politik i Maqedonisë, por besoj se çdokush është i përgjegjshëm dhe sensibël kur i kupton diferencat. E thënë shqip, ata akoma po luftojnë për identitetin e emrit të shtetit të tyre, por në të njëjtën kohë kanë arritur të ndërtojnë institucione. Para se të jesh shkencëtar, politikan, qytetar është e udhës të jesh më parë patriot. Jemi të ndërgjegjshëm se nuk duhet mendojmë utopira për të arritur NASDAQ, Bursën e Londrës, Frankfurtit apo të New York-ut, por të paktën të jemi të një niveli me fqinjët dhe të pranueshëm në tregun financiar ndërkombëtar. Është për të ardhur keq që mundin dhe djersën e mijëra emigrantëve tanë ta kthejnë në përfitime kolosale bursat e huaja. Firma apo individë shqiptarë janë klientë të bursave të huaja duke blerë aksione në këto bursa si një formë për të investuar kursimet e tyre. Jemi dëshmitarë se mjaft biznesmenë të suksesshëm shqiptarë janë partnerë të firmave të mirënjohura, të cilat janë të listuara në bursat e huaja. Konstatohet me mjaft dëshpërim se vetë shteti nuk është i interesuar që biznesi të jetë transparent. Është evident fakti se bursa është vendi ku vetëm bizneset transparente do të bënin të mundur funksionimin e një tregu eficent dhe të optimizuar për tregun e kapitaleve dhe instrumentet variabël financiarë vendas dhe të huaj, duke bërë të mundur integrimin në platformën e përbashkët europiane të tregtimit për titujt dhe instrumentet financiare. Po në këtë kuadër realizohet mundësia e biznesit, që të sigurojë kapitale pa qenë nevoja të marrin borxh nëpër banka dhe mbi të gjitha të bëjnë të njohura bizneset e tyre përpara publikut. Investimi në tregun e kapitaleve, aktualisht rezulton mjaft efikas edhe për qytetarët, të cilët në vend që t’i drejtohen normave të ulëta të depozitave bankare mund t’i drejtohen për fitime tregut të kapitaleve. Publiku ka interesin që të ketë relacione optimale me bursën. Vetëm në këtë mënyrë mund të realizohet një bursë reale e prekshme për publikun investitor, i cili tenton të gjejë vlerën reale të investimeve “formale”. Vetëm një bursë reale mund të sigurojë ato biznese që do të zgjedhin opsionin teorikisht të pakonsumuar të emetimit të aksioneve dhe të letrave të tjera me vlerë me qëllimin e absorbimit të fondeve në kuadrin e perspektivës së zhvillimit të aktivitetit të tyre. Nga një sondazh i bërë rezulton se rreth 70 mijë biznese të licencuara nuk kanë marrë mundimin të zgjedhin rrugët e favorshme që ofron bursa ngaqë pjesa më e madhe e tyre u shmangen tatimeve dhe taksave. Personalisht mendoj se informaliteti, i cili po e mbyt ekonominë shqiptare është shkaku kryesor i moskuotimit real në bursë i biznesit shqiptar. Puna me dy bilance dhe mungesa e transparencës në deklarimin real të xhiros dhe të ardhurave është ajo çfarë nuk i bën të besueshme aksionet në bursë. Aktualisht Bursa e Tiranës e ka fituar statusin e të qenurit “i pavarur”. Në mënyrë urgjente duhet ndërhyrë në kthimin e saj nga një “showroom” institucional, në një bursë funksionale. Është koha që të hiqet dorë nga metodat skolastike të orientimit me seminare, konferenca, demagogji dhe vizita të pafundme jashtë shtetit. Duhet punuar konkretisht për të imponuar tek “zotërinjtë politikëbërës” për privatizimet strategjike (nëse ka mbetur ndonjë thërrime e ekonomisë për t’u privatizuar). Është evident se privatizimet strategjike janë pjesë arteriale e ekonomisë së tregut. Me këtë nënkuptojmë se po të vihen në lëvizje mekanizmat ligjore të shtetit në kuadrin e privatizimeve strategjike, vlera e tyre potencialisht rritet. Në këtë aspekt aktivizimi i bursës në procesin e privatizimeve strategjike nuk përbën një “show elektoral”, por një mundësi reale për gjithpërfshirjen e qytetarëve shqiptarë në këtë lloj investimi. Normalisht pas emetimit të parë (pjesëmarrjes në privatizim me letra me vlerë) vazhdon cikli i dytë: ai i rivlerësimit në mënyrë të organizuar e të koncentruar pranë bursës. Duhet të jemi modestë në konceptimin e këtij rrethi vicioz. S’bëhet fjalë për shpikje, as eksperimente, por për të zbatuar eksperiencën e vendeve analoge për nga zhvillimi historik, social, ekonomik dhe politik. Nuk mund të integrohesh në BE me slogane demagogjike, si: “pa integrim financiar s’mund të ketë integrim”, por me institucione. Nëse i referohemi direktivave të fundit të BE mbi sistemin bankar do të shohim se sa larg jemi dhe ku pretendojmë të shkojmë. Mbeten objektiva imediate të bursës dhe stafit të saj optimizimi i raporteve: sistem bankar–bursë, biznes–bursë, individ–bursë, etj. Nga kuadri skolastik dhe demagogjik i seminareve dhe konferencave formale, duhet kaluar tek puna studimore mbi strategjinë e zhvillimit të tregut të kapitaleve e konceptuar në unison me privatimet strategjike. Një gjë e tillë mund të realizohet me afrimin e investitorëve në bursë duke aplikuar metodat koherente të listimit dhe kuotimit, anëtarësim konkret dhe me objektiva të qarta në organizma ndërkombëtare analoge, njohja në mënyrë periodike me ecurinë ekonomike–financiare të investitorëve të sferave të ndryshme të interesit. Vetëm në këtë mënyrë mund të realizohen objektivat bashkëkohore të këtij institucioni kyç për ekonominë e tregut që aspirojmë.
Tashmë ka ardhur momenti të kuptojmë se nëse aktualisht po përgjërohemi që të integrohemi tek bashkësia europiane, nuk mund të shkojmë me demagogji, por me institucione, me konceptet dhe ligjet e oborrit të familjes së madhe europiane. Përndryshe nuk do të na e hapin as derën e atij oborri, pa le për t’u futur brenda në shtëpi as që bëhet fjalë.
100 mijë të vdekur u regjistruan në listat e Check-up, Beqja drejt burgut
Ministri i Shëndetësisë në ikje, Ilir Beqja ka regjistruar mbi 100 mijë të vdekur në listën e atyre që kanë bërë kontrollin e check-up dhe i ka paguar koncesionarit mbi 200 mijë që nuk janë realizuar. Denoncimi i është bërë nga një qytetar, i cili i është drejtuar me një mesazh ish-Kryeministrit Berisha. Beqja ka urdhëruar që Check-up-i të bëhet tani në qendrat e punës dhe institucioneve publike, duke detyruar punonjësit ta bëjnë me detyrim këtë gjë.
Ish-Kryeministri Berisha shkruan në një postim në Facebook se, hajn Beqja është i tmerruar nga burgu që po e pret! “Hajni Beqja është i tmerruar nga burgu që e pret për vjedhjet e mëdha me Check-upin e dështuar, me të cilin Rama-Beqja-ndrikull Nushi vjedhin çdo vit mbi 12 milionë euro.
Pas refuzimit masiv të qytetarëve për të bërë Check-up-in, ai ka paguar ndrikull Nushin për mbi 200 mijë Check-up-e që nuk janë bërë kurrë dhe ka regjistruar mbi 100 mijë të vdekur në listën e atyre që kanë bërë Check-up-an? Pra, pas të gjitha këtyre, Beqja po kërkon vrimën e miut ku të futet për vjedhjet e tij të mëdha.
Kështu ai ka urdhëruar që Check-up-i të bëhet tani në qendrat e punës dhe institucioneve publike, duke detyruar punonjësit të bëjnë me detyrim atë. Për këtë qëllim të gjitha institucioneve dhe sipërmarrjeve publike dhe private u është dërguar shkresa që paraqitet në foton më poshtë.
Përveç kësaj, Beqaj i ka dhënë ndrikull Nushit dy dhoma në Urgjencen e Tiranës, duke mashtruar stafin e larguar të Urgjencës se dhomat do iu jepen pronarëve!”, shkruan Berisha, duke publikuar mesazhin e qytetarit.
“Përshëndetje doktor. Beqja, pasi ka dështuar plotësisht me Check-up-in mbasi shumë pak qytetarë e bëjnë Check-up nëpër qendra shëndetësore, edhe ata që e bëjnë në mënyrë të kundraligjeshme detyrohen nga stafi, sepse nuk i kryejnë shërbimet e tjera (nuk ju japin formularët për patentë pa bërë Check-up, nuk i vizitojnë nëse janë sëmurë pa bërë Check-up etj), tani kanë menduar ta shpëtojnë, duke përdorur administratën shtetërore. Ndërkohë, sipas një informacioni të djeshëm, Beqja i ka dhënë Vilmës edhe 2 dhoma te Urgjenca e Tiranës, ndërkohë që hoqi stafin prej andej se do ja jepte pronarëve”, shkruan qytetari.
Ademi: Rama flet me gjuhën e kriminelëve që i bëri deputetë
Kryetarja e Bashkisë së Shkodrës, Voltana Ademi, i është përgjigjur akuzave të kryeministrit Rama. Teksa shpërndau leje legalizimi, Rama akuzoi kryetaren e Bashkisë së Shkodrës se nuk po bën punë në shërbim të qytetarëve, “por fle gjumë”. Në përgjigjen e saj përmes rrjetit social “Facebook”, Ademi thotë se, kryeministri Rama tallet me njerëzit e thjeshtë. Ademi thotë se, Edi Rama nuk ka një shtrat po shumë shtretër, pasi flet nga shtretërit e shokëve të shumtë kriminelë të rrezikshëm që i bëri deputetë e kryetarë bashkish.
“Dy fjalë Edi Ramës që vjen e tallet me njerëz të thjeshtë, duke i thënë: “shiko nga kamera dhe thuaj kshu”, “hajde fol po mos thuaj këtë po thuaj atë”, “hajde falendero babën”, “me cilën parti je”, “a më do fort”, “ku merr vesh ti..” etj., etj.
Edi Rama nuk ka një shtrat po shumë shtretër, pasi flet nga shtretërit e shokëve të shumtë kriminelë të rrezikshëm, që i bëri deputetë e kryetarë bashkish. Sot të gjithë po i shohim me zë e figurë se janë vrasës, tutorë e trafikantë droge”, shkruan Ademi.
Kryebashkiakja e Shkodrës thotë më tej se, Edi Rama flet për gjumin se kërkon të verë popullin në gjumë përballë kësaj maskarade, dhe për ironi, ka guxim e flet për vettingun. Flet për gjumin se kërkon të verë në gjumë popullin e Shkodrës, duke e diskriminuar politikisht, duke i dhënë fonde sa një ish-komunë e duke mos i miratuar asnjë projekt.
Por, Bashkinë Shkodër nuk do arrish ta vësh në gjumë, pasi ky qytet ka shpirt demokrat dhe punëtor. Po përdor shumë marifete, por me humbje spektakolare do dalësh nga Shkodra!
E dini kush është Rama? Është ai që tha para pak kohësh se nuk na jep Bashkia Shkodër leje për “Kafen e Madhe”. Ndërkohë, që nuk kishte aplikuar fare për leje! Lejet janë në dorë të Edi Ramës dhe jo në dorë të Bashkisë së Shkodrës. Të këtij format gënjeshtre i ka edhe diskutimet e premtimet. Por, kjo do i zgjasë deri më 18 qershor, kur kryeministër i vendit do jetë Lulzim Basha!”, shkruan Voltana Ademi.