16.7 C
Tirana
E mërkurë, 14 Maj, 2025

Rama, 165 mijë euro për dy udhëtimet me avion çarter

Kryetari i opozitës Basha ka denoncuar shpërdorimin e parave të takspaguesve për luksin e Kryeministrit. Në një takim me strukturat e PD në Tiranë, Basha deklaroi se vetëm në dy udhëtime për të cilat Rama ka përdorur avionët privat ka shpenzuar shumën prej 165 mijë eurosh. “Dy herë vetëm muajin që sapo lamë mbrapa ka marrë çarterin, 80 mijë euro për Bruksel, 85 mijë euro për në Hamburg. Në qoftë se vendi duhet të shohë një ditë të bardhë kushti numër një është largimi i kësaj qeverie, largimi i këtij Kryeministri”, tha Basha.
Aferat korruptive të Ramës shoqërohen në të njëjtën kohë me inkriminimin e strukturave qeveritare. Binomi krim-korrupsion është ajo çfarë Rama ka ofruar gjatë këtyre tre viteve. Të gjitha këto afera janë publike. Ndërsa skontot bankare të Ramës mbushen sikurse pohon edhe raporti konfidencial i OSBE, duke arritur shuma të çmendura prej 200 milionë eurosh, 46% familjeve shqiptare sipas raportit të OKB jetojnë me vetëm 500 lekë në ditë.

Përplasja mes Policisë së Lezhës dhe Mirditës

Përplasja mes Policisë së Lezhës dhe Mirditës për drogën në Rrëshen dhe shkarkimet në bllok të oficerëve të policisë që kryen operacionin, janë treguesi më i qartë se ku ka degraduar shteti i Edi Ramës, dhe se kush është padroni i vërtetë i drogës në Shqipëri. Këtë ka deklaruar kryetari i Partisë Demokratike, Lulzim Basha në takimin me drejtues të strukturave të PD në degën 12 në Tiranë. Mbi 3 tonët e drogës të kapur në Mirditë janë një tjetër fakt i kanabizimit të vendit nga Edi Rama.
“Ky është një shtet i banditizuar në çdo qelizë, për pazaret e drogës nuk po luftojnë më vetëm bandat me njëra-tjetrën, por po lufton edhe shteti brenda shtetit. Mbi tre tonë drogë kanë kapur në ish-pularinë në Rrëshen, jo në majë të malit, por në qytet. Prej katër apo pesë orësh e mbanin të rrethuar dhe nuk guxonte të hynte policia. Policia e Rrëshenit kishte braktisur operacionin, Policia e Lezhës nuk guxonte të hynte. Është treguesi më i qartë i kriminalizimit të shtetit e të policisë nga Edi Rama, e ka vënë në funksion të padronëve të drogës. Ka tregues më të qartë se kush është i zoti i drogës?! E kush tjetër përveç Edi Ramës”.
S’ka punësim, s’ka investime, s’ka para për fermerët, sepse paratë shkojnë tek miqtë e Edi Ramës. Vetëm gjatë vitit 2016, nga janari deri në shtator, 14 kompani me lidhje miqësore, politike dhe klienteliste me Edi Ramën kanë përfituar 42.2 milionë dollarë. Me këto para mund të hapeshin 55 mijë vende pune në një vit.
“Droga, krimi, hajdutëria qeveritare, këto janë tre përgjegjësitë kryesore për gjendjen e vendit. Subvencione jo, vende pune jo, investime jo. Pse?! Sepse kjo është zgjedhja e Edi Ramës. Jo se nuk ka lekë, siç gënjen lart e poshtë, se lekë për miqtë e vet ka. Pse paske lekë ti për t’i dhënë Vilma Nushit 1.7 miliardë, 134 milionë dollarë  të tjera i ka marrë 11-sha, kombëtarja e korrupsionit. Dy herë vetëm muajin që sapo lamë mbrapa ka marrë çarterin, 80 mijë euro për Bruksel, 85 mijë euro për në Hamburg. Në qoftë se vendi duhet të shohë një ditë të bardhë kushti numër një është largimi i kësaj qeverie, largimi i këtij Kryeministri”.

E. DACI

Sa do të jetë rritja e re e taksave dhe tarifave në 2017?

Qeveria ka sinjalizuar një rritje të mëtejshme të tarifave dhe taksave të pushtetit vendor. Gjatë hartimit të projektbuxhetit 2017, Ministria e Financave ka parashikuar që të ardhurat nga taksat dhe tarifat vendore për vitin 2017, parashikohen të jenë rreth 6.2% më të larta se ato të vitit 2016 ose 900 milionë lekë më shumë se një vit më parë.
Sipas Ministrisë së Financave, kjo rritje e të ardhurave do të vazhdojë si rrjedhojë e reformimit të tarifave të shërbimeve publike, ndarjes më të drejtë dhe transparente të financave për njësitë e vetëqeverisjes vendore, përmirësimit të vazhdueshëm të skemës së financimit të funksioneve të veta, si dhe krijimit të kadastrës fiskale.
Pas heqjes së taksës mbi biznesit e vogël, politika fiskale e bashkive është deformuar duke rritur jashtë logjike tarifat për shërbimet.
Të ardhurat totale të pushtetit vendor për 9-mujorin e vitit 2016 janë realizuar në rreth 10.6 miliardë lekë, ndërsa për 9-mujorin 2015 janë realizuar rreth 9.4 miliardë lekë, me një rritje të të ardhurave të pushtetit vendor me 1.2 miliardë lekë.
Të ardhurat nga taksa mbi pasurinë përbëjnë një pjesë të konsiderueshme të të ardhurave të pushtetit vendor. Për 9-mujorin 2016, kjo taksë është mbledhur në vlerën rreth 4.4 miliardë lekë ose e thënë ndryshe rreth 1.2 miliardë lekë më shumë se 9-mujori i një viti më parë, e cila arrin në vlerën e rreth 3.2 miliardë lekëve. Parë në këndvështrimin e angazhimit, kjo tregon që për njësitë e vetëqeverisjes vendore, rritja me 40% e mbledhjes së kësaj takse në raport me një vit më parë.
Të ardhurat nga taksa mbi biznesin e vogël kanë një rënie krahasuar me një vit më parë. Paraqitur në vlera konkrete të këtyre të ardhurave për 9-mujorin e vitit 2016, kjo taksë ka siguruar të ardhura rreth 565 milionë lekë, ndryshe nga e njëjta periudhë e një viti më parë, e cila ishte rreth 1.7 miliardë lekë, pra me një diferencë prej afërsisht 1.1 miliardë lekë.
Kjo diferencë vjen si pasojë e ndryshimeve të ndodhura në fundvitin e kaluar lidhur me këtë taksë. Subjektet me një xhiro nga 0-5 milionë lekë xhiro u është hequr detyrimi tatimor, gjithashtu edhe tatimi i thjeshtuar i fitimit mbi biznesin e vogël është ulur me 2.5 pikë përqindjeje.
Të ardhurat nga taksat lokale, të cilat përfshinë pjesën e taksave lokale të vendosura nga secila njësi e vetëqeverisjes vendore, rezultojnë me një rritje të konsiderueshme krahasuar me një vit më parë. Për 9-mujorin e vitit 2016 kjo taksë është mbledhur në shumën rreth 5.7 miliardë lekë, pra rreth 1.1 miliardë.

Do rivendoset TVSH për makineritë e importuara

Përjashtimi i disa produkteve dhe sektorëve nga pagesa e taksave ka nxitur evazionin fiskal. Fondi Monetar Ndërkombëtar, në analizën që i ka bërë përjashtimeve, ka parë se përfitimet kanë qenë më të gjera se sa përcaktimet ligjore. Për shembull, në kurriz të përjashtimit të TVSH-së për lëndët e para në dogana, janë futur shumë artikuj të tjerë që nuk kanë pasur këtë destinacion.
Qeveria do të vendosë listën dhe shumat e përjashtimeve nga tatimet dhe taksat, të përcaktuar sipas ligjeve fiskale bashkangjitur buxhetit 2017.
Të ardhurat e munguara në buxhet, për shkak të përjashtimeve, janë 9.4 miliardë lekë ose 0.6% e PBB, por ndërkohë qeveria është ende e dyzuar nëse do të eliminojë të gjitha përjashtimet, për shkak se është edhe para një viti elektoral, sipas vlerësimeve në relacionin e projektbuxhetit 2017.
Qeveria e djathtë miratoi një listë të makinerive e pajisjeve që nuk paguanin TVSH, listë e cila u zgjerua nga të majtët. Kjo listë sanksiononte përjashtimin nga TVSH për tatimpaguesit që importojnë makineri dhe pajisje në funksion të realizimit të kontratave të investimit me vlerë në ose mbi 50 000 000 (pesëdhjetë milionë) lekë.
Janë identifikuar në total për TVSH-në, 78 përjashtime, ku ndër këto, 35 janë përjashtime të veprimtarive me interes të përgjithshëm, 41 përjashtime në import dhe 2 përjashtime të tjera.
FMN ka shprehur vazhdimisht shqetësimin se këto përjashtime ishin një nga arsyet kryesore që po ndikonin në performancën e dobët të të ardhurave të TVSH-së. Edhe për 9-mujorin 2016, të ardhurat nga TVSH ishin 3.9 miliardë lekë më pak se plani dhe mosrealizimi deri në fund të vitit pritet të arrijë në 5 miliardë lekë.
Janë identifikuar 13 përjashtime në të ardhurat personale dhe 10 përjashtime nga tatimi mbi fitimin e korporatës.
Në ligjin mbi akcizën, janë identifikuar 16 përjashtime nga akciza. Në Kodin Doganor, janë identifikuar 34 përjashtime nga taksat doganore.

Pse po grabiten ministrat, “çelësi” 2 mijë dollarë që po hap kasafortat

Vjedhjet e shtëpive të zyrtarëve të lartë të administratës duket se janë trendi më i ri i hajdutëve shqiptarë. Shtëpitë e ministrave, zv.ministrave, si dhe prokurorëve e gjyqtarëve janë vendosur në qendër të goditjes të një grupi të strukturuar kriminal që duket se vepron jo vetëm në Tiranë. Nuk synojnë as bizhuteri dhe as pajisje elektronike, por dinë me saktësi se ku janë të fshehura cash, paratë që vijnë kryesisht nga korrupsioni apo dhe trafiqe të paligjshme. Vetëm para pak ditësh, pre e veprimeve të tyre ranë dy anëtarë të kabinetit Rama, të cilët mbanin të fshehur në banesë një shumë marramendëse prej 8 milionë eurosh të dy bashkë.

Vëzhgimi
Janë njerëz që duket se kanë informacion jo vetëm të brendshëm mbi sasinë e pasurisë që fshihet, kryesisht nëpër kasafortat e personave që targetohen.
“Viktima”, nëse mund të quhet kështu, ruhet për ditë me radhë, mësohet për të gjitha lëvizjet, njerëzit që kanë në shtëpi, hyrje-daljet, madje dhe deri ditët pushim të dadove apo shërbyeseve që mund të kenë.
Vëzhgojnë ambientin përreth për kamera, madje deri tek hyrjet e daljet e komshinjve në rast se banojnë në apartamente. Në një prej këtyre ditëve kur janë të bindur se në banesë nuk ndodhet askush atëherë godasin. Janë tepër të kujdesshëm në veprimet e tyre, përdorin mjete të specializuara që të mos lenë shenja të një bastisjeje me dhunë dhe shumë herë të zotët e shtëpisë e kuptojnë se janë vjedhur disa ditë me vonesë.

Objektivi
Objektiv i vjedhjes së tyre bëhet kushdo që ka të ardhura të mira. Por kryesisht së fundmi janë vënë re bastisje të shtëpive të zyrtarëve të lartë, gjyqtarë e prokurorë, ministra apo dhe persona, të cilët i kanë vënë paratë e tyre në bazë të aktivitetit kriminal dhe jo më kot. Ligji antimafia apo ai i parandalimit të pastrimit të parave, detyron të gjithë këta persona që në rast se depozitojnë paratë në banka, të tregojnë origjinën e tyre. Në rast të kundërt, ata bëhen objekt hetimi nga organet përkatëse. Por edhe në rast vjedhjeje ata nuk bëjnë denoncim, për arsye se një veprim i tillë i nxjerr zbuluar. Është e ditur tashmë, se shumë prej zyrtarëve të lartë të këtij vendi nuk e justifikojnë me rrogën që marrin, jetën luksoze të tyre apo dhe fëmijëve të tyre. Por në rast se struktura të tilla si Parandalimi i Pastrimit të Parave apo dhe Krimi Ekonomik e bëjnë një sy qorr, kjo s’mund të kalojë pa rënë në sy të hajdutëve profesionistë, të cilët në këtë rast duket se kanë sofistikuar dhe mjetet e vjedhjes.
Kemi të bëjmë me një grup kriminal të strukturuar mjaft mirë. Jo vetëm se janë profesionistë në vjedhje, por kanë garanci të plota nga elementë të inkriminuar në polici për ndërmarrjen e akteve të tilla. Fusha në të cilën veprojnë grabitësit i siguron atyre siguri jo të vogël. Kjo për arsyen se ministrat dhe zyrtarët e lartë kanë frikë që të denoncojnë, por edhe kur e bëjnë denoncimin nuk deklarojnë shumën reale të parave që u është grabitur. Kjo për arsyen sepse paratë që vidhen janë para korrupsioni dhe aktivitetesh kriminale. Ato nuk janë të deklaruara dhe kështu ministrat sikurse edhe në rastin e fundit preferojnë më mirë të gënjejnë. Ata reduktojnë shumën e parave që u është grabitur për të mos u bërë objekt hetimesh.

Mbledhja e informacionit
Burime policore bëjnë të ditur se informacionin ata e marrin kudo. Mjafton një çast dobësie i të afërmve të atij që shënjestrohet, shumë herë dhe nga shërbyesit apo edhe nga ata që pajtohen për shërbime të ndryshme, si riparime elektrike, hidraulike etj. Por jo në pak raste, sipas të njëjtave burime janë dhe vetë elementë në Policinë e Shtetit, që kanë rënë në erë të pasurisë së fshehur në banesa dhe preferojnë më mirë bashkëpunimin me elementë kriminalë se nisjen e një hetimi. Duke ditur dhe pozicionin delikat të atij që do të bastiset, çështja thjeshtohet dhe më shumë. Të njëjta burime, shprehen se numri i zyrtarëve është i lartë, por denoncimet janë të pakta. Madje, dhe në rastet kur bëhen denoncime, janë pikërisht strukturat policore ato që mundohen të fshehin informacionin, sidomos kur ka të bëjë me shumën e grabitur…

Vidhet kasaforta e burrit të deputetes
Në janar të këtij viti, pranë stadiumit “Selman Stërmasi” u vodh kasaforta në pronësi të kompanisë së ndërtimit “ALBAVIA”, ku bashkëpronar ishte dhe bashkëshorti i deputetes Mimoza Hafizi. Hajdutët, pasi nuk kishin mundur të hapnin dot kasafortën, e kishin marrë atë me vete për ta hapur diku tjetër. Ka qenë ora 5:00 e mëngjesit dhe ç’është më e habitshmja për të mos rënë në sy kanë preferuar ta marrin me një triçikël që përdoret për të transportuar mobilje të vjetra. Në kasafortë ishin rreth 300 mijë dollarë amerikanë, por policia asokohe u shpreh se ishin marrë vetëm 600 mijë lekë. Sot e kësaj dite autorët e kësaj vjedhjeje nuk janë kapur.

Pajisjet, të njëjtat që përdor policia
Pajisjet që përdoren, për hapjen e dyerve, janë pajisje që përdoren rëndom dhe nga ekspertët e përgjimeve ambientale të shërbimeve sekrete dhe policore. Në, internet mund të gjesh dhe për 145 dollarë amerikanë, por nuk lejohet shitja pa autorizimin e organeve përkatëse si Prokuroria. Një model shumë i përhapur është Southord. Kjo pajisje ka aftësinë të përshtatet me bravën, me anë të një kodi. Pasi e fut në kërkim, pajisja bën të mundur hapjen pa zhurmë të derës. Prodhohet në Australi, por 145 dollarë është vetëm pajisja bazë, me të cilën është e pamundur të hapësh dyer të cilësisë së lartë. Me shtimin e aksesorëve të tjerë, kjo pajisje mendohet se shkon deri në 1500-2000 dollarë. Prodhohet në Australi, por iu shitet personave të autorizuar dhe licencuar, pasi pajisja për çdo hapje lë gjurmën e saj. Në rast se kapesh me një pajisje të tillë për shembull në Australi mund të dënohesh nga 3 deri në shtatë vjet burg.

Enton DACI

Fundi i shekullit amerikan?

Joseph S. Nye

Jemi Roma? Pyetja është vendosur në titullin e një libri të famshëm të Cullen Murphy, të cilës autori i përgjigjet “Ndoshta”. Në fakt, Roma nuk u gjunjëzua prej goditjeve të një perandorie tjetër në ngjitje. Siç e kemi parë, shoqëria e saj, ekonomia e saj dhe institucionet e saj pësuan një rënie kaq absolute, saqë Roma qe e paaftë të mbrohej nga hordhitë e pushtuesve barbarë. Disa analistë theksojnë se kostot për ruajtjen e hegjemonisë në nivel ndërkombëtar i dobësojnë ekonomitë kombëtare dhe kontribuojnë në rënien absolute për shkak të ambicieve të tepruara “perandorake” (imperial overstretch). Por deri më tani, të dhënat lidhur me Shtetet e Bashkuara nuk japin kushedi se çfarë për ta konvaliduar një teori të tillë, pasi gjatë dekadave të fundit shpenzimet për mbrojtjen dhe për politikën e jashtme janë zvogëluar në terma të përqindjes së PBB-së. Megjithatë, pushteti relativ i Shteteve të Bashkuara mund të zvogëlohet jo për shkak të overstretch, por për arsye të brendshme.
Faktikisht, rënia e Romës i detyrohet ndryshimeve të ndodhura në situatën e brendshme: romakët humbën besimin në kulturën dhe në institucionet e tyre dhe ndërsa elitat qenë të impenjuara në një luftë të ashpër për supremaci, korrupsioni ishte galopant dhe ekonomia dobësohej. Shtetet e Bashkuara mund ta humbasin aftësinë e tyre për të influencuar ngjarjet botërore për shkak të betejave të brendshme që prekin kulturën e tyre, për shkak të rënies së institucioneve dhe stanjacionit të ekonomisë së tyre? Nëse kjo e fundit deri do të shembej, Shtetet e Bashkuara do të humbisnin jo vetëm shumë hard power, por edhe soft power. Edhe sikur të duhej të vazhdonin të ruanin një sasi mbresëlënëse resursesh ushtarake, ekonomike dhe soft power, Shtetet e Bashkuara mund të mos e kenë aftësinë për t’i transformuar resurse të tilla dhe ta influencojnë kështu politikën botërore. (…)

Ekonomia
Problemet kulturore dhe sociale të botës amerikane të diskutuara deri më tani nuk tregojnë një rënie të brendshme të tillë sa të dobësojë peshën ndërkombëtare të Shteteve të Bashkuara, por një ulje të niveleve të produktivitetit në periudhën afatgjatë dhe një rritje ekonomike të pakënaqshme mund ta reduktojnë. Pavarësisht se parashikimet makroekonomike gëzojnë gjithmonë një shkallë të caktuar gabimi, duket se në dekadën që ka pasuar krizën financiare të 2008 rritja ekonomike e Shteteve të Bashkuara ka qenë më e ngadaltë nga parashikimi, edhe respektivisht jorritjes që në fillimvitet nëntëdhjetë të shekullit të kaluar karakterizoi Japoninë në vijim të shpërthimit të një flluske spekulative.
Për të ardhmen e afërt, Fondi Monetar Ndërkombëtar parashikon një rritje të ekonomisë amerikane me rreth 2–3 për qind në vit. Një mesatare e tillë është më e ulët nga rritja potenciale, por nuk nënkupton në asnjë mënyrë stanjacion. Në kundërshtim me perspektivat ekonomike të përhapura dhe të zymta, me një rritje prej 2 për qindësh në vit, në harkun e 35 viteve PBB-ja do të dyfishohet. Në vitet tetëdhjetë të nëntëqindës, shumë vëzhgues mendonin se dominimi amerikan ishte zvogëluar dhe kjo kontribuoi që të ushqeheshin zërat e rënies për të cilat është folur më parë. Përqindja vjetore e rritjes së produktivitetit të punës, që në dy dekadat pas Luftës së Dytë Botërore arriti një mesatare prej 2.7 për qindësh, rrëshqiti në 1.4 për qindësh midis viteve 1980 e 1990. Pritej që Japonia dhe Gjermania do ta kalonin Amerikën dhe se një gjë e tillë do ta rrënonte hard power dhe soft power. Shtetet e Bashkuara dukej se e kishin humbur avantazhin konkurrues të tyre. Kurse sot, deri pas krizës financiare dhe recesionit pasues, klasifikimi i World Economic Forum i shikon Shtetet e Bashkuara në vendin e 3-të (nga 154 vende) në termat e konkurrueshmërisë ekonomike globale, pasi ka pasur përpara vetes ekonomi të mëdha. Krahasuar me to, Kina është vetëm në vendin e 28-të. (…)

Institucionet politike
Paqartësi më e madhe rrethon në fakt institucionet amerikane. Shumë vëzhgues besojnë se situata e ngërçit që përjetojnë Shtetet e Bashkuara do ta pengojnë sistemin politik amerikan që t’i përkthejë resurset e veta të pushtetit në rezultate. Francis Fukuyama thekson se, “shoqëria amerikane nuk është në rënie për shkak të situatës së përgjithshme të ekonomisë, relativisht e fortë, por për faktin se sistemi politik ka njohur një rënie të konsiderueshme”. Në qoftë se është e vërtetë se ngërçi partiak është sot në rritje, atëherë është e rëndësishme të kuptohet sesa situata aktuale është më e keqe sesa në të kaluarën. Sipas Sarah Binder, “distanca ideologjike midis partive ka bërë gjithçka përveçse për t’u kthyer në nivelet që regjistrohen në fund të shekullit XIX”. Ndërsa situata e ngërçit të fortë të Kongresit e presidencës së dytë Obama është e pakrahasueshme me atë të Kongresit të presidencës së dytë Clinton, Kongresi i 111-të, ai i dy viteve të para të presidencës së parë Obama, arriti që të miratojë politika të rëndësishme stimuli fiskal, reformën shëndetësore, rregullimin e sistemit financiar, një traktat mbi proliferimin e armatimeve dhe një seri amendamentesh të prirura që të pengonin diskriminimin ndaj homoseksualëve të pranishëm në ushtrinë amerikane apo që donin të shërbenin në të, Binder hipotezon se, “sistemi politik amerikan sigurisht që do ta kalojë këtë moment të vështirë, megjithatë ndërkohë Kongresi është i prekur nga një kapacitet legjislativ i ulët”. Një sondazh i Pew Research ka zbuluar se gjatë dy dekadave të fundit, nga njëra anë, koherenca ideologjike është dyfishuar, duke kaluar nga 10 në 21 për qind, nga ana tjetër, pjesa më e madhe e amerikanëve nuk ka manifestuar një pikëpamje të prerë konservatore apo liberale, por do që përfaqësuesit e tij të ndeshen në pozicione të ndërmjetme. Pavarësisht shpresave të tilla të elektoratit, nga viti 1970 partitë janë bërë më ideologjike. Konvertimi i pushtetit – të përkthejë resursin e pushtetit në influencë efikase – nuk është një problem i ri për Shtetet e Bashkuara.
Kushtetuta bazohet mbi një vizion liberal të shtatëqindës sipas të cilit pushteti kontrollohet më mirë nga fragmentimi dhe nga pesha e kundrapesha që kompensohen sesa nga centralizimi. Struktura e ekzekutivit amerikan u projektua për të qenë joproduktive, në mënyrë që të përfaqësonte një kërcënim më të vogël ndaj lirisë. Kushtetuta u shkrua në mënyrë të tillë që ta nxiste Presidentin dhe Kongresin për t’u matur njëri me tjetrin lidhur me drejtimin e politikës së jashtme. Grupe presioni të forta ekonomike dhe etnike konkurrojnë midis tyre për të kënaqur përkufizimet respektive të interesit kombëtar dhe e orientojnë Kongresin me qëllim që të miratojë masa që kanë të bëjnë me politikën e jashtme dhe të vendosë sanksione ndaj vendeve të tjera. Siç arriti të nënvizojë Henry Kissinger, “ajo që nga jashtë kritikët e interpretojnë si një kërkim dominimi të Amerikës shpesh është një përgjigje që u detyrohet grupeve të brendshme të presionit”, sondazhet tregojnë një rënie besimi tek institucionet nga ana e qytetarëve. Në vitin 1964, tri të katërtat e amerikanëve deklaroheshin se kishin besim në aksionin e qeverisë federale; sot vetëm një e pesta. Të dhënat kanë qenë paksa me ulje–ngritje me kalimin e kohës: janë rritur sidomos falë shtytjes patriotike që ka buruar nga atentatet e 11 shtatorit 2001 dhe më pas kanë rënë sërish (numrat lidhur me besimin tek qeveria shtetërore dhe lokale janë lehtësisht më të mira). Qeveria nuk është e vetmja që e ka pësuar këtë ulje–ngritje konsensusi. Gjatë dekadave të fundit besimi në institucione të shumta të rëndësishme në fakt është përgjysmuar: ka rënë nga 61 në 30 për qind për universitetet; nga 55 në 13 për qind për kompanitë e mëdha; nga 73 në 33 për qind për mjekësinë dhe nga 29 në 11 për qind për informacionin. Gjatë 10 viteve të fundit është rritur besimi në sistemin arsimor dhe në forcat e armatosura, por ka rënë në atë ndaj Wall Street dhe korporatave kryesore.
Sipas një thënieje të markës xhefersoniane, amerikanët nuk duhet të preokupohen shumë për nivelin e besimit tek qeveria. Veç kësaj, kur nuk kërkohet me kadencë ditore mbi qeverinë, por mbi kontekstin kombëtar e konstitucional thelbësor, opinioni publik është shumë pozitiv. Në qoftë se i pyesni amerikanët se cili është vendi më i mirë për të jetuar, 82 për qind do t’u përgjigjen “Shtetet e Bashkuara”. Në qoftë se u kërkoni një mendim lidhur me institucionet demokratike, 90 për qind do të tregojë një pëlqyeshmëri të lartë. Pak mendojnë se sistemi është i korruptuar dhe se duhet të përmbyset. Disa aspekte të kësaj gjendjeje shpirtërore ka mundësi që janë ciklikë, ndërsa të tjerë janë prova e pakënaqësisë që i detyrohet momentin të veçantë të ngërçit në procesin politik. Respektivisht të kaluarës jo të largët, është e vërtetë se politika është polarizuar dhe është fortifikuar pas dy rreshtimeve kryesore, por origjina e politikës së keqe shkon tek etërit themelues. Deformimi në vlerësim i detyrohet besimit të madh në institucionet demokratike nga ana e gjeneratës që u ka mbijetuar Depresionit të Madh dhe fituese në Luftën e Dytë Botërore. Gjithsesi, anomalia përfaqësohet nga besimi i tepruar i manifestuar në vitet pesëdhjetë e gjashtëdhjetë të shekullit të kaluar, jo nga nivelet e ulëta të regjistruara në vijim. Veç kësaj, pjesa më e madhe e dëshmive të humbjes së besimit buron nga të dhënat e sondazhit, por nëse është e vërtetë se me kalimin e kohës tendenca e përgjigjeve është për poshtë, atëherë është edhe e vërtetë se domethënia e kësaj rënieje mbetet e paqartë. Në fund të fundit, rënia më e fortë ka ndodhur rreth katër dekada më parë, midis fundit të viteve gjashtëdhjetë e fillimit të viteve shtatëdhjetë, jo në dekadën e fundit.
Megjithatë, ecuria e treguar nga sondazhet nuk është konfirmuar nga sjelljet e amerikanëve. Për shembull, Internal Revenue Service (agjencia amerikane e të ardhurave) nuk ka regjistruar një rritje domethënëse të evazionit apo të mashtrimeve fiskale. Klasifikimi i Bankës Botërore mbi luftën kundër korrupsionit i jep një pikësim të lartë Shteteve të Bashkuara. Në vitin 2000 përqindja e kthimit mbi bazë vullnetare e formularëve të censusit me postë ka arritur në 67 për qind, nivel që ka mbetur i tillë më 2010 dhe që ka përmbysur një tendencë negative në fuqi nga viti 1970. Nga viti 1950 ka ndodhur një rënie e pjesëmarrjes elektorale, e kaluar nga 62 në 50 për qind, por që është ndalur më 2000, ndërsa më 2012 është regjistruar bile një rritje në 58 për qind. Nëse sjelljet nga pasqyrojnë përgjigjet ndaj pyetjeve të sondazheve, shkaqet e humbjes së besimit tek institucionet duhet të ishin kërkuar në motive më të thella, si individualizmi i spikatur dhe besimin më të paktë ndaj autoritetit, karakteristika të të gjitha shoqërive pasmoderne. Sa ndikojnë këto ndryshime mbi kapitalin social dhe pas pasojë, mbi efikasitetin e institucioneve amerikane?
Robert D. Putnam vëren se dobësimi i lidhjeve komunitare nuk ka qenë konstant gjatë shekullit të fundit. Përkundrazi, një vëzhgim i hollësishëm i historisë amerikane ka zbuluar ulje–ngritje në impenjimin civil, një histori rëniesh dhe rinovimesh. Tri të katërtat e amerikanëve ndjehen pjesë e komunitetit referues, të karakterizuar, gjithmonë sipas mendimit të tyre, nga një cilësi jete e shkëlqyer ose e mirë. Rreth gjysma e adultëve merr pjesë në një grup apo një aktivitet civil. Veç kësaj, ai amerikan është një sistem federal shumë i decentralizuar. Ngërçi vendimmarrës në nivel kombëtar shoqërohet shpesh nga bashkëpunimi dhe novatorizëm politik në nivel të qeverisë shtetërore dhe urbane. Siç ka komentuar “The Economist”: “Sistemi politik amerikan u projektua për të mos e bërë aspak të lehtë ligjërimin në nivel federal. Themeluesit e tij besonin se një vend me përmasat e Amerikës mund të qeverisej më mirë nëpërmjet një shtresëzimi nivelesh lokale, jo nga një nivel i vetëm kombëtar. Kështu, sistemi bazë funksionon; por kjo nuk duhet të përbëjë një pretekst për të injoruar zonat në të cilat ai mund të reformohet”. Mbetet për t’u parë nëse sistemi politik amerikan mund ta reformojë veten duke përballuar problemet e sipërpërmendura, por nuk është aq i komprometuar sa insinuojnë kritikët e tij, që shohin analogji me rënien e Romës dhe përshkruajnë një vend të prekur nga paraliza. Në fakt, siç është nënvizuar nga një autor i markës konservatore si David Frum, “në dy dekadat e fundit Shtetet e Bashkuara kanë parë të reduktohet kriminaliteti, numri i viktimave nga incidentet me makinë, sasia e emetimeve të anhidridit karbonik, aborted, konsumi i pijeve alkoolike dhe i cigareve, si dhe janë vënë në krye të atij revolucioni që është interneti”. Megjithatë, pyetja mbetet: a janë në gjendje institucionet politike të konvertojnë resurset në pushtet siç kërkohet nga nevojat e shekullit XXI?
Siç e kemi parë, Roma e lashtë kishte një ekonomi me një përqindje produktiviteti pothuajse zero, një shoqëri e sfilitur nga një lufte e brendshme dhe një korrupsion galopant: shpjegohet kështu degradimi i institucioneve politike, që e penguan Romën të mbrohet. Faktet e mësipërme e bëjnë jo të besueshme një analogji Romë–Shtetet e Bashkuara. Kultura amerikane paraqet fraktura (cleavages), por ato mbesin të menaxhueshme dhe më pak të rrezikshme nga sa kanë qenë në të kaluarën. Problemet sociale gëlojnë, është e vërtetë, disa prej të cilave bile po thellohen, por të tjera janë në rrugën e zgjidhjes. Ajo amerikane mbetet një shoqëri e hapur ndaj botës së jashtme dhe më mirë se çdo tjetër arrin që të rinovohet falë emigracionit. Ekonomia amerikane po rritet më ngadalë sesa në të kaluarën, por mbetet novatore në përdorimin dhe komercializimin teknologjik për shkak të kulturës sipërmarrëse të saj, të një sektori të pjekur të kapitalit të riskuar dhe të një tradite raportesh të ngushta midis industrisë dhe universiteteve më të rëndësishëm të botës. Është lidere e botës në kërkim e zhvillim dhe është në vijën e parë në teknologjitë e reja (kibernetike, nano, bio dhe energjetike). Ekzistojnë probleme në termat e pabarazisë dhe të formimit të krahut të punës të duhur për të përballuar sfidat e së ardhmes. Pikëpyetjet më të mëdha kanë të bëjnë ama me institucionet politike. Rastësia e një ngërçi politik është parashikuar qysh nga fillimi, në kartën kushtetuese, por gjatë viteve të fundit, sidomos në Uashington, problemi po merr përmasa preokupuese. Megjithëse krahasuar me të kaluarën një ngërç i tillë nuk shkakton frikëra të veçanta, pyetja për t’u bërë është nëse institucionet do të jenë apo jo në gjendje të përballojnë problemet e të ardhmes. Por, në të njëjtën kohë, sistemi federal garanton diversitetin dhe favorizon shpalosjen e potencialit të novatorizmit të pranishëm në shtetet dhe në qytetet e veçanta. Roli i qeverisë kombëtare bën që pjesë të novatorizmit të kenë impulse jashtë qarqeve që gravitojnë mbi Uashington. Veç kësaj, megjithë rritjen e konfliktualitetit praktik, gjatë viteve të fundit shumë prej kritikave (deficit, energji, asistencë shëndetësore) janë zgjidhur ose përmirësuar. Amerika ka shumë probleme, që nga ana e tyre ngrenë shumë pikëpyetje, por nuk po shkaktojnë atë rënie absolute në gjendje që t’i japë fund shekullit amerikan.

(Këto janë disa pjesë nga libri i shkencëtarit politik të shquar amerikan Joseph S. Nye me titull “Is The American Century Over?”)

Përgatiti:
ARMIN TIRANA

Katër skenarët e zgjedhjeve të sotme

“The Guardian”

Fitorja e Cintonit
Skenari në të cilin Donald Trump humb çdo shtet dhe vërehet një preferencë kombëtare drejt demokratëve. Ky është skenari fantastik i çdo amerikani që ndihet i fyer nga vetë kandidatura e Trumpit dhe dëshiron që kjo të shfaqet në rezultatet zgjedhore.
Trump në këtë rast jo vetëm që humbet në fushëbetejat më të mëdha si Florida, Karolina e Veriut dhe Ohio, por humbet mbështetje edhe në vende të tjera duke humbur në Ajoa, Kolorado dhe duke vazhduar fantazinë përtej kufijve, duke humbur në shtete ku republikanët nuk kanë humbur kurrë më parë në historinë moderne. Votuesit afro-amerikanë në Gjeorgji bashkohen për të krijuar aleancën numerike si në kohën e Obamës dhe e mundin Trumpin. Votuesit hispanikë bëjnë të njëjtën gjë në Arizona. Në Teksas, emigrantët meksikanë të brezit të dytë dhe të tretë bashkohen me votat e të bardhëve të shkolluar, përfshirë edhe shumë republikanë të moderuar për t’i dhënë fitoren demokratëve.
Clinton arrin ta mundë Trumpin edhe në Utah, ku votuesit mormonë vendosin se nuk mund të votojnë për një kandidat që i ka fyer. Liderët republikanë dalin në deklaratë të përbashkët një ditë pas zgjedhjeve dhe deklarojnë se kandidatura e Trumpit ka qenë një gabim historik. Mijëra fjalë hidhen në sulm të republikanëve për kandidaturën e një figure që mund të ketë pasur bazë të fortë mbështetjeje, por që qartësisht nuk ishte një kandidat serioz dhe i jashtëzakonshëm për vendin.

Fitorja e Trumpit
Një skenar në të cilin Trump fiton 270 vota të Kolegjit Zgjedhor dhe tani duhet të marrë në dorë çelësat e Shtëpisë së Bardhë me një fitore befasuese, pavarësisht se nuk ka arritur të marrë vendet fushëbeteja si Nevada, Kolorado, Virxhinia dhe Pensilvania.
Me këtë skenar fatlum për republikanët. Trumpi ia dedikon fitoren e tij zgjedhësve të bardhë – veçanërisht atyre të zonave rurale. Teksa bie nata, Trumpi kupton se ka humbur Nevadën dhe Koloradon, për shkak të votimit të fortë hispanik të dy vendet. Ai ka humbur Virxhinian sepse ka shumë njerëz në periferinë e DC-së që kanë eksperiencë në qeverisjen federale dhe që nuk pranonin kurrsesi që ai të ngjitej në krye të Shtëpisë së Bardhë.
Pjesëmarrja veçanërisht e madhe e mbështetësve të Trumpit nga komunitetet e klasës së bardhë punëtore në Pensilvani nuk ka arritur të ngrejë atë në avantazh ndaj murit të demokratëve në Filadelfia dhe periferitë e saj. Por Trump ka arritur rezultate të shkëlqyera në vendet e tjera fushëbeteja duke fituar në Florida, Ohio, Karolinën e Veriut dhe Ajoa.
Më pas një goditje fati: Trump kap një votë elektorale të vetme në Meinin Verior rural, një nga dy shtetet që e ndajnë votën e tyre zgjedhore. Në fund, kundër të gjitha parashikimeve të sondazheve, ai arrin të kryesojë në Wiskonsin, i cili nuk është bërë republikan që pas zgjedhjeve presidenciale të vitit 1988, por që ka më shumë banorë të bardhë se shtetet fqinje, ku Hillary Clinton nuk ka arritur të frymëzojë votuesit afro-amerikane në Miluaki dhe ku makineria politike e guvernatorit republikan Scott Walker ka arritur të triumfojë përsëri.

Clinton në fije të perit
Skenari, të cilin presioni i gjakut të demokratëve arrin në stratosferë përpara se Florida më të fund të raportojë një fitore përmbyllëse të Clintonit në orën 3 të mëngjesit, duke i dhënë asaj 29 vota zgjedhore dhe çelësat e Shtëpisë së Bardhë. Ky nuk ka për të qenë i kënaqshëm. Clinton ka arritur disa fitore të mira të papritura gjatë gjithë pasdites, duke marrë Pensilvaninë dhe Virxhinian dhe shtetet që pritej të fitonte në perëndim dhe ka konkretizuar fitoren e parashikuar për demokratët në Nevada.
Njerëzit që pritej të votonin për të, kanë votuar për të – femrat, votuesit me ngjyrë, votuesit e bardhë të shkolluar – dhe nuk ka asnjë arsye përse ajo të mos fitojë. Por nata e lavdishme është ndërprerë herë pas here nga sinjale që i kanë goditur demokratët në zemër. Së pari, votuesit e pavarur në New Hampshire i janë përgjigjur thirrjes së fundit të Trumpit dhe kanë vendosur se nuk e duam përsëri dinastinë Clinton në politikën amerikane. Ata i japin Trumpit katër vota elektorale. Më pas republikani fiton në Karolinën e Veriut, ku ka shumë votues republikanë të bardhë, ku fushata republikane ka pasur sukses dhe për hir të së vërtetës, ku humbi Barack Obama në vitin 2012, si mund të fitonte Hillary Clinton?
Gjërat ndërlikohen kur dalin rezultatet e Kolorados. Një pjesë e madhe e votuesve të periferive të Denverit janë regjistruar si të pavarur dhe ndoshta kanë pasur të njëjtin mendim me New Hampshire: mjaft më me Clintonët! Kështu, Clinton ka ngecur në 266 vota elektorale. Trump ka 243. Të gjithë sytë kthehen nga Florida.
Votuesit me ngjyrë të Miamit kanë dalë në sondazhe ashtu siç pritej. Ndërkohë, rezultatet e votuesve të bardhë në komunitetet e pensionistëve kanë rezultuar tronditëse. Votat e portorikanëve në Orlando nuk kanë dalë siç pritej. Votat po vazhdojnë të numërohen në Tampa dhe Shën Petersburg. Rezultati final në kontenë Broward, ku Obama fitoi 260 mijë vota në vitin 2012, del dhe shteti është në krah të Clintonit. Trump bërtet nga inati, por askush nuk arrin ta dëgjojë nga kakofonia e brohoritjeve dhe tapave të shampanjës.

Skenari Al Gore
Një skenar ku Amerika përballet me një krizë kushtetuese që u parashikua që në momentin kur Donald Trump, i cili është përfshirë në 4,095 padi ligjore, ka shkelur me këmbë në garën presidenciale. Rezultati zgjedhor është i ngushtë – më i ngushtë nga sa mund të imagjinohej. Ndoshta Trump fiton New Hampshire dhe shtetet e tjera fushëbeteja, përveç Kolorados, duke arritur barazimin 269-269 vota elektorale.
Ndoshta edhe Florida, shteti që në zgjedhjet e vitit 2012 shpenzoi katër ditë për të nxjerrë rezultatin zgjedhor, arrin në një marzh aq të ngushtë rezultati të ngjashëm me atë që ndau Al Goren dhe George Bushin në vitin 2000, duke shkaktuar një rinumërim të votave, beteja mbi fletë votimi të pavlefshme, refuzim për të bërë lëshime nga të dyja palët dhe në fund luftën ligjore më të madhe që ka parë ndonjëherë Amerika.
Cikli zgjedhor 2016 e ka kapërcyer imagjinatën njerëzore dhe askush nuk mund ta imagjinojë se sa shumë mund të ndërlikohen gjërat. Skenari më i tmerrshëm i mundshëm është ai i barazimit elektoral. Çfarë do të ndodhë më pas? Askush nuk e di. Ndërkohë që Kushtetuta thotë se Kongresi duhet të ngrihet për të zgjidhur çështjen e barazimit, edhe pse disa zgjedhje presidenciale të fillimit të shekullit 19 kishin një rezultat aq të ngushtë sa është dashur ndërhyrja e Kongresit, praktikisht nuk ekzistojmë precedentë të aplikueshëm.
Duke qenë se presidentët zgjidhen teknikisht nga zgjedhësit, të cilët mblidhen për të hedhur vota formale në dhjetor, mund të parashikohet që ndonjë prej tyre të favorizojë Clintonin duke i dalë kundër votës së shtetit të tij/saj. Por Kongresi do të duhet t’i numërojë votat formalisht deri në janar dhe nëse një senator i vetëm ose një përfaqësues nuk është dakord me rezultatin, secila dhomë duhet të votojë mbi vlefshmërinë e numërimit. E shikoni të gjithë se çfarë ndodh. Bëhet fjalë për një Kongres që nuk arrin të lidhë dot as këpucët, jo më të zgjidhë beteja kushtetuese.
A mund të dalë ndonjë rezultat i vlefshëm nga ky proces? A do të përfshihej sërish Gjykata e Lartë? Duke qenë se Gjykatës i mungon akoma një pjesëtar, po sikur ata të dilnin barazim? Kush do të ishte më luftëtar Trumpi apo Clinton-ët? Disa ura të rrezikshme më mirë të mos kalohen nëse mund të evitohen.

Trump-Clinton përplasje deri në orët e fundit të zgjedhjeve

Kandidati republikan për president të Shteteve të Bashkuara, Donald Trump, akuzoi Byronë Federale të Hetimeve (FBI) për pasaktësi, pasi ajo ka konstatuar se rivalja e tij demokrate, Hillary Clinton, nuk ka kryer sjellje kriminale me e-mail-et e saj.
Pas hetimeve të reja, drejtori i FBI-së, James Comey, tha se në komunikimet e Clintonit nuk është gjetur asgjë për të ndryshuar vendimin e Byrosë, të marrë në muajin korrik.
Trump tha se ka qenë e pamundur për FBI-në të rishikojë 650,000 e-mail-e për një kohë të shkurtër.
“Clinton po mbrohet nga një sistem i manipuluar. Është krejtësisht sistem i manipuluar. E kam thënë për kohë të gjatë”, tha Trump në një tubim në Miçigen.
“Hillary Clinton është fajtore, ajo e di, FBI e di, njerëzit e dinë. Tani, u mbetet amerikanëve të sjellin drejtësi në kutitë e votimit më 8 nëntor”, tha Trump.
Ndërsa Clinton nuk ka folur për letrën e drejtorit të FBI-së në lidhje me hetimet, fushata e saj ka thënë se është e kënaqur me zgjidhjen e çështjes.
Në një tubim në Nju Hempshir, Clinton ka thënë se vendi po përballet me “një moment të vlerësimit” dhe se amerikanët duhet të zgjedhin midis “ndarjes dhe bashkimit”.
Në korrik, FBI ka thënë se Clinton, si sekretare e Shtetit, ka qenë “shumë e pakujdesshme” në trajtimin e materialeve të klasifikuara, pasi ka përdorur e-mail-in privat, por nuk janë gjetur prova që dëshmojnë se ka kryer krim.
Megjithatë, 11 ditë përpara zgjedhjeve, drejtori i FBI-së, James Comey, ka trazuar garën, duke hapur hetime të reja kundër Clintonit.
Në një letër drejtuar Kongresit të dielën, Comey tha se hetuesit kanë punuar pandërprerë në e-mail-et e fundit, të cilat janë gjetur në fillim të tetorit.
E-mail-et thuhet se janë gjetur në lap-topin e ish-burrit të njërës prej ndihmëseve më të afërta të Clintonit, ish-kongresistit Anthony Weiner, i cili akuzohet për dërgimin e mesazheve seksuale te një vajzë 15 vjeç.
Comey tha se hetuesit nuk kanë gjetur arsye për të ndryshuar vlerësimin e mëhershëm të FBI-së se Clinton nuk duhet të akuzohet për trajtimin e informacioneve të klasifikuara.
Dje, vetëm një ditë përpara zgjedhjeve, Clinton dhe Trump udhëtuan në disa shtete, në përpjekje për të bindur votuesit se përse e meritojnë votën e tyre.
Clinton e nisi ditën në Miçigen, që është bastion i demokratëve. E vazhdoi më pas në Filadelfia, ku iu bashkua edhe presidenti Barack Obama, Zonja e Parë, Michelle Obama, bashkëshorti Bill Clinton dhe këngëtari Bruce Springsteen.
Clinton e përfundoi fushatën për Shtëpinë e Bardhë në Karolinën e Veriut.
Trump, në anën tjetër, qëndroi në Florida, në Karolinën e Veriut, në Filadelfia dhe përfundoi me Miçigenin.
Në shtetet ku lejohet votimi i hershëm, afro 42 milionë amerikanë tashmë kanë votuar për zgjedhjet presidenciale.

SHBA në gatishmëri

Autoritetet federale amerikane kanë paralajmëruar për sulme nga ana e Al-Kaidës në Nju Jork rreth të martës (08.11), ditës kur zhvillohen zgjedhjet. Policia e Nju Jorkut njoftoi se njoftimet nuk janë konkrete dhe do të shqyrtohen. Për këtë po bashkëpunohet me FBI-në dhe agjencitë e tjera të sigurimit. Një zëdhënës i agjencisë përgjegjëse për aeroportet dhe portet e konfirmoi po ashtu paralajmërimin, por nuk dha ndonjë hollësi. Nga qarqet qeveritare në Uashington mësohet se ka të dhëna jokonkrete për një kërcënim relativisht të ulët të grupit islamik Al-Kaida.
Stacioni “CBS News”, njoftoi pa dhënë burime, se shërbimet sekrete amerikane kishin paralajmëruar autoritetet në shtetet e Nju Jorkut, Teksasit dhe Virxhinias për plane të mundshme sulmi të Al-Kaidës për ditën e hënë. Informacione të sakta për vendin nuk u dhanë. FBI-ja i komentoi këto lajme në përgjithësi me fjalët se organet për mbrojtjen prej terrorizmit në SHBA janë në vigjilencë.
Sipas përvojës gjatë zgjedhjeve presidenciale dhe atyre të Kongresit përpara qendrave të votimit formohen radhë të gjata.

Klinton apo Trump?

Vetëm katër për qind e gjermanëve do të zgjidhnin Trumpin. Shumë druhen se marrëdhëniet gjermano-amerikane nën Trumpin do të përkeqësoheshin.
Pak ditë para zgjedhjeve presidenciale në SHBA, një shumicë dërrmuese e gjermanëve shprehet në mbështetje të Hillary Clintonit. Kjo rezulton nga “Tendenca në Gjermani”, një sondazh reprezentativ, të cilin instituti që studion opinionin Infratest dimap e zhvillon çdo muaj me shtetasit gjermanë me të drejtë vote, mbi moshën 18 vjeç. 75 për qind e të pyeturve bënë të ditur se do të zgjidhnin Clintonin, po të kishin mundësi të votonin. Megjithatë, në krahasim me një muaj më parë, Clintoni humbet dukshëm mbështetje, humbet 11 pikë. Vetëm katër për qind e të pyeturve mbështesin rivalin e Clintonit, Donald Trumpin.
Nëse Trumpi do t’i fitonte zgjedhjet, më shumë se treçereku i të pyeturve druhet se do të pasojë një keqësim i marrëdhënieve gjermano-amerikane. Ndërsa vetëm dy për qind e të pyeturve besojnë se fitorja e Trumpit do ta përmirësonte partneritetin transatlantik.
Nëse amerikanët do të votojnë për Clintonin, 80 për qind e të pyeturve mendojnë se nuk do të ndryshojnë shumë gjëra në marrëdhëniet midis SHBA dhe Gjermanisë. 12 për qind madje besojnë se do të ketë një përmirësim të marrëdhënieve, në një kohë kur 5 për qind presin pasoja negative.

Koalicioni qeveritar nën kritika
Infratest dimap pyet si gjithmonë edhe për kënaqësinë e shtetasve me punën e qeverisë: kritika ndaj koalicionit të madh qeveritar është shtuar që prej sondazhit të fundit: aktualisht, të kënaqur janë katër nga dhjetë qytetarë (minus pesë për qind), në një kohë që 50 për qind shprehen në mënyrë kritike.
Megjithatë, atmosfera politike mbetet në pjesën më të madhe e pandryshuar: nëse sot do të ishin zgjedhjet parlamentare në Gjermani, CDU dhe CSU do të merrin 33 për qind të votave, SPD do të mbetej në 22 për qind të votave. Forca e tretë politike do të ishte AfD me 13 për qind. Pak pas saj vijnë të Gjelbrit me 12 për qind, si dhe e Majta me 9 për qind dhe FDP, 6 për qind.
48 për qind e qytetarëve janë që të vazhdojë qeverisjen koalicioni në pushtet, kurse 50 për qind e shohin punën e koalicionit në mënyrë kritike. Megjithatë nuk ka as mbështetje për aleanca të tjera të mundshme qeveritare.

Assange do të merret në pyetje javën e ardhshme

Zyra e prokurorit publik të Suedisë tha se, themeluesi i WikiLeaks-it, Julian Assange, do të merret në pyetje, nën akuzat për përdhunim, në ambasadën e Ekuadorit në Londër më 14 nëntor.
“Ekuadori i ka miratuar Suedisë kërkesën për ndihmë juridike në çështje penale dhe intervista do të bëhet nga një prokuror i Ekuadorit”, tha përmes një deklarate Prokuroria suedeze.
Disa prokurorë suedezë janë lejuar të marrin pjesë në intervistë, për t’i raportuar më pas gjetjet te qeveria e Suedisë.
Assange, shtetas australian, ka refuzuar të udhëtojë në Suedi për t’u marrë në pyetje, nga frika se do të ekstradohet në SHBA, ku kërkohet për publikimin e mijëra dokumenteve sekrete në uebfaqen WikiLeaks.
Assange ka kërkuar strehim në ambasadën e Ekuadorit në Londër më 2012, pas akuzave për përdhunim në Suedi, që datojnë nga viti 2010.

Aksion në Ballkan kundër terrorizmit, Kosova në alarm

Autoritetet në Kosovë thonë se janë duke i bashkërenduar veprimet me shtetet e tjera të rajonit të Ballkanit Perëndimor, me qëllim të, siç thonë, “vënies nën kontroll të veprimeve ekstremiste”.
Deklaratat e tyre pasuan arrestimin në Kosovë dhe në Shqipëri, brenda një dite, të së paku 11 personave, 7 nga të cilët në territorin e Kosovës, me dyshimin për organizim për kryerjen e, siç thuhet, “veprave terroriste dhe kundër rendit kushtetues dhe sigurisë së Kosovës”.
Në një dokument të Prokurorisë së Kosovës, pas arrestimit të të dyshuarve, thuhet se, “ishin në kontakt me pjesëtarin e grupit militant Shteti Islamik, Lavdrim Muhaxheri, nga i cili kishin marrë udhëzime për sulme”.
Muhaxheri u bë i njohur në korrik të vitit 2014, pas publikimeve në faqen e tij të Facebook-ut dhe fotografive të veprimeve të tij.
“Ata po përgatisnin sulme terroriste në rajonin e Ballkanit, fillimisht në Kosovë. Ata kishin planifikuar sulme mbi ndërtesa të ndryshme, mbi institucionet e sigurisë, të frikësojnë popullsinë, të destabilizojnë vendin dhe të shkatërrojnë strukturat ekonomike, politike dhe financiare”, thuhet në dokumentin e Prokurorisë së Posaçme.
Të gjitha pretendimet e Prokurorisë në Prishtinë u hodhën poshtë nga avokatët mbrojtës.
Aksioni i policive të Kosovës dhe Shqipërisë u shtri edhe në Maqedoni, por arrestimet u kryen vetëm në territorin shqiptar dhe atë të Kosovës.
Zëvendësministri i Punëve të Brendshme të Kosovës, Valdet Hoxha, i tha Radios Evropa e Lirë se arrestimet e fundit të personave të dyshuar për lidhje me grupet terroriste janë konfirmim i bashkëpunimit të autoriteteve të sigurisë në rajon.
“Unë them që është vazhdimësi e aktiviteteve të mekanizmave të sigurisë edhe konfirmim i bashkëpunimit shumë të ngushtë të autoriteteve, konkretisht policive dhe autoriteteve të tjera të sigurisë të rajonit, sepse është një interes i përbashkët luftimi i kësaj dukurie dinake. Dhe në këtë kuptim, unë po them që është vetëm vazhdimësi e koordinimit dhe konsolidimit të aktiviteteve në drejtim të vënies nën kontroll të kësaj dukurie”, tha Hoxha.
Mbi 300 qytetarë të Kosovës mendohet se kanë marrë pjesë në konfliktet në Siri dhe Irak, dhe sipas vlerësimeve të mekanizmave të sigurisë në vend, në këto konflikte vazhdojnë të jenë ende 140 persona, në mesin e të cilëve gra dhe fëmijë.
Zëvendësministri Hoxha tha se aktiviteti i njerëzve të përfshirë në veprimtari ekstremiste është me interes të veçantë për mekanizmat e sigurisë.
“Ky aktivitet i kësaj kategorie të njerëzve – të cilët e kanë synim shkuarjen qoftë në luftëra të huaja apo ndërmarrjen e ndonjë akti tjetër – është interes i përbashkët i të gjitha shteteve që t’i koordinojnë aktivitetet dhe po e përsëris është një vazhdimësi e koordinimit të aktiviteteve të të gjithë mekanizmave të sigurisë, në radhë të parë të policisë dhe mekanizmave të tjerë që operojnë në secilin shtet dhe që ka rezultuar me suksesin që ju po e përmendni, por që nuk është diçka e re, por vazhdimësi e aktiviteteve që kanë vazhduar dhe po vazhdojnë ndërmjet shteteve tona, kryesisht të rajonit, por edhe me shtetet e tjera të Evropës”, tha Hoxha për REL.
Por, ndërkohë, ekspertë të fushës thonë se humbjet e IS-it në Irak e Siri, por edhe në vende të tjera, bën që “të planifikohen nga ta sulme në vende të Evropës dhe rajon”.
Skënder Përteshi, nga Qendra kosovare për Studime të Sigurisë, tha për Radion Evropa e Lirë se, “grupi militant do të fillojë të shpërfaqë sulmet në vende të tjera jashtë Sirisë e Irakut”
“Kjo organizatë apo ky grup terrorist do të tentojë sërish të shpërfaqë forcën e vet në formë tjetër. Kjo nënkupton se nuk do të ketë fuqi të kontrollojë territore, të sulmojë, por fuqinë e saj do të tentojë ta shpërfaqë përmes sulmeve terroriste, qoftë në Evropë, qoftë në rajon në përgjithësi. Kjo do të ndodhë kur ata të shohin si terren të përshtatshëm edhe ato vende ku ka ndikim shumë më të madh”, tha Përteshi, duke shtuar se edhe vendet e Ballkanit Perëndimor nuk janë imune ndaj këtyre sulmeve të mundshme.
Aksioni i policive në rajon vjen pikërisht në kohën kur autoritetet në Kosovë thanë se përmbi një vit nuk është shënuar asnjë shkuarje e qytetarëve të Kosovës në konfliktet në Siri dhe Irak.
Të paktën 35 veta janë dënuar nga gjykatat në Kosovë dhe një numër prej mbi 120 vetash janë arrestuar me dyshimet për rekrutim, nxitje dhe pjesëmarrje në luftërat e huaja.