27.5 C
Tirana
E enjte, 10 Korrik, 2025

12 propozimet e PD për Reformën Zgjedhore

Votim dhe numërim elektronik i votave

Partia Demokratike prezantoi në Komisionin e posaçëm parlamentar për Reformën Zgjedhore platformën e saj për amendimin e Kodit Zgjedhor. Bashkëkryetari demokrat, Oerd Bylykbashi tha se identifikimi biometrik i zgjedhësve, votimi dhe numërimi elektronik, qëndrojnë në krye të kërkesave.
“Të ecim përpara në futjen e identifikimit të zgjedhësve, votimit elektronik dhe tabulimit, nxjerrjes së rezultatit pa patur nevojën e numërimeve të fletëve të votimit në qendrat e përqendruara”, tha Bylykbashi. Deputeti demokrat Oerd Bylykbashi, propozi që votimi dhe numërimi elektronik të miratohen të parat në Kod për t’i dhënë mundësi përgatitjes së infrastrukturës zgjedhore, kundrejt propozimit të Finos për dy variante votimi, që të mos rrezikohen zgjedhjet e ardhshme parlamentare. Duke kërkuar që reforma të mos jetë një proces skematik, Bylykbashi propozoi votim dhe numërim elektronik.
“Duhet të sigurohet largimi i individëve kriminalë nga strukturat zgjedhore. Sfida kryesore duhet të jetë përdorimi i teknologjive, të bëhet identifikim biometrik për zgjedhësit dhe kjo është e mundur. Të bëhet votim dhe numërim elektronik. Kjo i jep fund votimit të personave më shumë se një herë. Me këtë shmanget keqpërdorimi i kartës së identitetit që është kthyer në faktor të madh risku. Identifikimi biometrik heq këtë mundësi. Fleta e votimit të jetë e administrueshme, askush të mos numërojë një fletë votimi të një subjekti për një tjetër, të gjitha këto janë të mundshme”.
Duke u ndalur tek fushata zgjedhore, Bylykbashi tha: “Shpenzojmë shumë para në procesin zgjedhor, të kufizohen me ligj shpenzimet e panevojshme e këtu fushatat janë më të shtrenjta se në SHBA. Të ndalen paratë e dyshimta në fushatë, pasi ka më shumë se sa deklarohen”.
Kryetari i Partisë Republikane, Fatmir Mediu propozi që Kodi ta ndalojë dhe trafikimin e deputetëve. “Kuvendi i Shqipërisë nuk mund të jetë Kuvendi i gjithë pazareve të gjësë së gjallë. Shtrembërimi i vullnetit qytetar duke ndryshuar kahet politike pa asnjë qëllim politik, por thjesht për pazar duhet të jetë një fenomen që ne duhet ta frenojmë”, tha Mediu. Votimi dhe numërimi elektronik sipas Partisë Demokratike do të mundësonte standarde në zgjedhjet e ardhshme në procesin e numërimit dhe votimit, si dhe uljen e kostove të zgjedhjeve.

Propozimet e PD

1.    Dekriminalizimi i procesit zgjedhor. Zbatimi i plotë i ligjit të dekriminalizimit,  në germë dhe frymë është kyç për një proces zgjedhor të besueshëm dhe të pranueshëm. Zbatimi i ligjit të dekriminalizimit duhet të sigurojë që asnjë kandidat me rekorde kriminale të mund të marrë një post të zgjedhur. Po kështu, këta individë nuk duhet të jenë pjesë e procesit zgjedhor dhe fushatës së partive dhe kandidatëve. Kodi Zgjedhor duhet të ndalojë që këta individë të marrin pjesë në administratën zgjedhore të çdo niveli.
Kodi Zgjedhor, në sintoni me Ligjin 138/2015 për dekriminalizimin e institucioneve publike, duhet të shtojë parashikimet për kriteret procedurat, afatet dhe dokumentacionin e nevojshëm në lidhje regjistrimin e kandidatëve për funksionet e zgjedhura me votim të drejtpërdrejtë.
Po kështu, Kodi Zgjedhor duhet të përfshijë parashikime të reja për të parandaluar penetrimin e individëve në çdo nivel të administratës zgjedhore, deri tek niveli i numëruesit.
Duhet parashikuar mundësia që në kodin zgjedhor dhe në ligjin për partitë politike të vendosen ndalime ose pengesa që persona me rekorde kriminale të marrin pozicione drejtuese ose janë anëtarë të organeve kolegjiale drejtuese të partive që kanë përfaqësim parlamentar ose në organet e pushtetit vendor. Duhet të parashikohen procedura verifikimi në përputhje me ato të Ligjit 138/2015. Ligji duhet të parashikojë sanksione të forta financiare përfshirë ndalime nga financimi vjetor apo zgjedhor për partitë që mbajnë në fuksionet e përcaktuara nga ligji persona me rekorde kriminale.
KQZ duhet të hartojë pa vonesë aktet e nevojshme nënligjore në përputhje me Ligjin 138/2015 dhe ndryshime të tjera ligjore në lidhje me dekriminalizimin e procesit zgjedhor.

2.    Përdorimi i teknologjive në votim. Partia Demokratike kërkon futjen e teknologjive në votim në vitin 2017, me qëllim identifikimin e sigurtë të votuesve në qendrën e votimit, verifikimin dhe parandalimin e votimit të shumfishtë në të njëjtën qendër votimi ose në qendra të ndryshme, shmangien e kontrollit të votës (cënimin e lirisë së votës) në mënyrë politike, korruptive apo kriminale, modernizimin dhe përshpejtimin e procesit të votimit, numërimit dhe nxjerrjes së rezultatit, ndërkohë që sigurohet përdorimi i thjeshtë i teknologjive.
Duhet ngritur një sistem, i cili identifikon zgjedhësin në qendrën e votimit nëpërmjet dokumentit të identitetit dhe të dhënave biometrike, përfshirë shenjën e gishtërinjve. Komunikimi duhet të garantojë në kohë reale të dhënat në bazat shtetërore të të dhënave të gjendjes civile, listës së zgjedhësve, të dokumentave të identitetit dhe shenjave të gishtave. Gjithashtu, sistemi duhet të parashikojë verifikimin nëse zgjedhësi për të cilin po kryhet verifikimi, ka votuar më parë gjatë ditës së votimit në ndonjë QV. Verifikimi i suksesshëm duhet t’i hapë rrugë autorizimit për të votuar.
Qendra e votimit duhet të jetë e pajisur me pajisje elektronike votimi ku zgjedhja e subjektit zgjedhor nga votuesi bëhet në ekranin e pajisjes kompjuterike. Shfaqja e subjekteve në ekran duhet të jetë e qartë dhe e thjeshë për t’u kuptuar dhe zgjedhur. Zgjedhja e kryer në ekran passjell printimin e një flete votimi me karakteristika dixhitale sigurie që garantojnë unicitettin e fletës, votën e shprehur nga votuesi dhe fshehtësinë e saj. Fleta e votimit, përveç barcode apo një kodi të ngjashëm të lexueshëm në mënyrë optike, duhet të përmbajë të shtypur me gërma vetëm emrin e subjektit zgjedhor për të cilin ka votuar zgjedhësi, me qëllim që ky i fundit të ketë mundësi të verifikojë zgjedhjen e bërë.
Fleta e votimit është e lexueshme nga zgjedhësi para se të hidhet në kuti, por nuk mund të merret prej tij. Pajisja mundëson leximin viziv pa pengesë. Konfirmimi i zgjedhësit sjell hedhjen e fletës së votimit në kutinë e votimit, ndërsa vota regjistrohet elektronikisht në memorien e pajisjes së votimit në mënyrë që siguron fshehtësinë e votës. Me qëllim shmangien e shit-blerjes së votës, intimidimin e zgjedhësit dhe ruajtjen e konceptit bazë të votimit, vota e printuar nuk mund të merret fizikisht nga zgjedhësi. Vota e ruajtur në memorien elektronike të pajisjes është e dhëna parësore për hartimin e rezultatit zgjedhor, ndërsa vota e printuar e depozituar në kuti shërben vetëm për qëllime verifikimi dhe auditimi të rezultatit në procesin ankimor. Shkëputja e dy të dhënave me elementë të njëjtë dhixhitalë përbën garanci për bllokimin e çdo tentative për manipulim, transparencë dhe besueshmëri nga zgjedhësi dhe subjektet.
Ky sistem mundëson identifikimin e sigurtë të zgjedhësve, parandalimin e votimit të shumëfishtë apo në emër të zgjedhësve të tjerë, eliminon fenomenin e bllokimit të zgjedhësve nëpërmjet marrjes së dokumentit të identitetit, votimin e sigurtë që ul numrin e fletëve të pavlefshme, eliminim të fenomenit të votimit “karuzel” nëpërmjet nxjerrjes së votës jashtë QV, nxjerrjen e menjëhershme dhe të sigurtë të rezultatit zgjedhor, garantimin e shmangies së ndërhyrjeve nga jashtë në sistem dhe transparencë dhe auditim të plotë e të sigurtë të rezultatit.
Përzgjedhja e teknologjisë duhet bërë në mënyrë që siguron besim tek palët. Teknologjia duhet të garantoje akses të plotë e të papenguar për opozitën tek software dhe hardware i përdorur, procesi të jetë plotësisht i auditueshëm dhe objekt ankimi sipas rastit.
Një element thelbësor është ngritja e një grupi ekspertësh auditimi IT që përfshin detyrimisht ekspertë të partive politike si dhe hartimi dhe miratimi i procedurave transparente, profesionale, efikase të auditimit të software-it dhe hardware-it të sistemit. Këto objektiva duhet të garantojnë akses dhe besim të subjekteve zgjedhore dhe të publikut.
Ligji duhet të jetë i plotë në lidhje me përdorimin e teknologjive në votim. Teknologjia duhet të garantojë identifikim të saktë të zgjedhësve.
Një sistem i tillë gjithashtu, mund t’i hapë rrugë zvogëlimit të administratës zgjedhore, duke reduktuar numrin e komisionerëve, uljen e kostove me rreth 1,6 milionë euro në çdo zgjedhje, thjeshton procesin, rrit besimin në procesin e votimit dhe numërimit e për pasojë mundëson profesionalizimin e komisionerëve nëpërmjet trajnimit në kohë të tyre, edhe kur janë të emëruar politikisht. Një zvogëlim i administratës passjell ulje të kostos së procesit. Ulje të kostos passjell edhe reduktimi i kostove për printimin dhe logjistikën e fletëve të votimit me shumë subjekte. Gjithashtu, ky sistem, për shkak të saktësisë së identifikimit, votimit dhe numërimit, ul numrin e ankimeve zgjedhore duke shkurtuar fazën paszgjedhore.

3.    Financimi i partive dhe fushatës dhe ulja e kostove të politikëbërjes. Pavarësisht përputhjes me standardet e Këshillit të Evropës, korniza ligjore për financimin e partive dhe fushatës zgjedhore duhet rishikuar për të siguruar barazi sipas standardeve ndërkombëtare, mekanizma rigoroz dhe efikasë kontrolli të burimeve të financimit dhe shpenzimeve, me qëllim garantimin e financimit të ligjshëm, të mjaftueshëm dhe transparent. Afatet dhe procedurat e deklarimit dhe verifikimit duhen rishikuar dhe shtrënguar. Përzgjedhja e ekspertëve kontabël duhet të jetë e detyrueshme për ekspertët që përcaktohen për të kryer ekspertimin. Refuzimi për të kryer ekspertimin duhet të përfshijë penalitete të forta.
Partia Demokratike propozon që financimi i partive politike dhe ai për zgjedhjet të jetë 100% nga buxheti i shtetit me qëllim shmangien e financimeve private nga burime të dyshimta. Paralelisht me këtë, propozohet kriminalizimi i financimeve private. Kodi Zgjedhor dhe ligji për partitë politike duhet të përcaktojnë rregulla dhe kritere detyruese për përllogaritjen e vlerës së financimit për njësi (vlerë për një zgjedhës dhe/ose vlerë për mandat përfaqësimi parlamentar), i cili të bëjë të mundur përllogaritjen e shumës që duhet të vejë në dispozicion buxheti i shtetit. Shuma e përllogaritur sipas kritereve duhet të jetë detyruese për t’u vënë në dispozicion sipas ligjit për buxhetin e vitit përkatës.
Kostot indirekte të politikës, përveç kostos së financimit publik, rriten nga pasojat që krijon konflikti i interesit që passjell financimi privat. Për këtë, duhet ashpërsuar korniza ligjore që pengon financimin nga subjekte që kanë përfituar nga fonde publike nëpërmjet tenderash dhe koncensionesh si dhe duhet të ndalohet përfitimi i tenderave apo koncensioneve për një kohë të përcaktuar, nga kompani që kanë financuar partitë politike dhe kandidatët.
Duhet rregulluar në mënyrë strikte përfitimi i donacioneve  në natyrë dhe shërbime apo favore nga partitë politike, kandidatët apo edhe institucionet shtetërore. Lista e donatorëve, shifra e donacionit ose shifra e përllogaritur e një donacioni në natyrë ose shërbime, për institucionet shtetërore duhet bërë publike.
KQZ duhet të krijojë një listë kostosh reference të detyrueshme, për materiale, infrastrukturë apo aktivitete zgjedhore me qëllim matjen e shpenzimeve. KQZ duhet të jetë e autorizuar me ligj që të përllogarisë koston e aktiviteteve zgjedhore si në ambiente të hapura, edhe në ambiente të mbyllura bazuar mbi një listë shpenzimesh tip. Duhet përcaktuar kostoja për tipologji të ndryshme të zyrave elektorale, materialeve të propagandës (postera, billborde, flamuj, banera, etj). Lista e kostove-tip duhet bërë publike nga KQZ. KQZ duhet të përllogarisë shpenzimet e deklaruara sipas kostove të miratuara në rastet kur subjekti politik deklaron shifra më të ulta se kostot referencë.
Me qëllim uljen e kostove të fushatave dhe të politikëbërjes e për rrjedhojë, të ulë sasinë e nevojshme për financim dhe bërjen e këtij financimi të përballueshëm, Kodi Zgjedhor duhet të vendosë kufizime të detajuara për tipologjitë e caktuara të aktiviteteve dhe infrastrukturës së përdorur apo mjeteve të propagandës. Kështu, duhet kufizuar numri i zyrave elektorale në raport me popullsinë apo numrin e qendrave të votimit. Duhet kufizuar numri i billbordeve posterave, banerave apo flamujve të përdorur nga një subjekt. Duhen vendosur kufizime strikte për kohën totale dhe numrin e reklamave zgjedhore për çdo subjekt dhe kostoja e një reklame duhet të përcaktohet ligjërisht dhe të jetë e unifikuar. Në të njëjtën kohë duhen vendosur mekanizma që kostoja e reklamave të mos jetë e pagueshme drejtpërdrejtë, por të jetë e zbritshme nga transmetuesit televizivë dhe radiofonikë nga detyrimet që i kanë shtetit. Duhet të kufizohet numri i aktiviteteve që transmetohen live apo në çdo formë tjetër dhe që përfshin kosto për transmetim mediatik. Në çdo rast, kufizimet duhet të jenë proporcionale dhe nuk duhet të pengojnë zhvillimin dhe mediatizimin efikas të fushatës së një subjekti.
Shpenzimet zgjedhore (jo financimet) duhet të deklarohen periodikisht përpara zgjedhjeve. KQZ duhet të krijojë instrumentat për denoncimin e të dhënave në lidhje me shpenzimet e bëra nga subjektet politike sipas kostove të deklaruara prej tyre apo kostove referencë. Subjektet duhet të kenë detyrimin për të deklaruar periodikisht gjatë fushatës numrin e zyrave zgjedhore, tipologjinë e tyre dhe vendndodhjen përkatëse, numrin e aktiviteteve të kryera, sasinë e materialeve kryesore propagandistike (billborde etj), numrin e reklamave televizive dhe shpenzimet e tjera mediatike për pasqyrimin e fushatës, sondazhet e kryera dhe koston përkatëse. Subjektet duhet të regjistrojnë në KQZ kontratat për konsulencë zgjedhore apo për marrëdhëniet me publikun dhe të deklarojnë kostot përkatëse.
Përveç instrumentave zyrtarë të verifikimit në kohë dhe në vend gjatë fushatës, KQZ duhet të trajtojë me seriozitet denoncimet e bëra nga subjektet politike apo OJF edhe kur ato nuk janë të akredituara si vëzhguese apo denoncimet në media.
Duhet ngritur një sistem i pavarur verifikimi i lëvizjeve financiare të korporatave për një periudhë përpara dhe pas procesit zgjedhor. Subjektet e përfaqësuara në KQZ duhet të kenë mundësi që nëpërmjet audituesve zyrtarë të akredituar nga KQZ, të mbikëqyrin lëvizjet financiare dhe bankare që raportohen në Drejtorinë e Parandalimit të Pastrimit të Parave.
Partitë politike duhet të paraqesin raportet e detajuara financiare të financimit dhe shpenzimeve pas procesit zgjedhor në afate të shkurtuara. Subjektet politike duhet të justifikojnë paratë e shpenzuara. Shumat e pashpenzuara nga financimi i marrë, duhet të verifikohen si gjendje në llogaritë bankare të subjekteve. Kontrolli duhet të kryhet i njëjtë për të gjithë subjektet, duke shmangur selektivitetin dhe abuzimin me qëllim ushtrimin e presionit mbi subjekte të caktuara politike.
Ligji duhet të parashikojë sanksione të ashpra, përfshirë sanksione penale për deklarime të pasakta apo të rreme në lidhje financimin dhe shpenzimet politike. Duhet të sigurohet aplikimi pa ekuivok dhe konsistent i sanksioneve ligjore të përcaktuara. Duhet përcaktuar qartë përgjegjësia individuale edhe penale e funksionarëve partiakë dhe kandidatëve në kuadër të financimit politik dhe deklarimit të burimeve të financimit dhe shpenzimeve. Deklarimi i rremë i shpenzimeve duhet të passjellë humbjen e mandatit të zgjedhur dhe ndjekjen penale.
Duhet parë mundësia e krijimi të një komisioni të përhershëm parlamentar për monitorimin e financimit të partive politike në periudhë zgjedhore dhe jozgjedhore. Ky komision duhet të ngrihet mbi baza paritare dhe duhet të drejtohet nga opozita parlamentare. Komisioni duhet të ketë kapacitete të plota ligjore për të thirrur çdo institucion kompetent, përfaqësues të subjekteve deklaruese dhe çdo individ për të raportuar para tij.

4.    Përdorimi i burimeve shtetërore dhe presioni mbi administratën. Duhen forcuar në Kodin Zgjedhor kriteret ndaluese për përdorimin e burimeve njerëzore dhe aseteve shtetërore në fushatën zgjedhore në favor të subjekteve zgjedhore apo kandidatëve. Për këtë qëllim duhet rishikuar edhe kuadri ligjor penal.
Duhet forcuar kuadri ligjor zgjedhor, por edhe ai që rregullon shërbimin civil dhe administratën publike në tërësi me qëllim mbrojtjen e nëpunësve nga presionet politike nëpërmjet masave disiplinore dhe largimeve nga puna. Duhet forcuar legjislacioni që pengon marrjen në punë me qëllime elektorale. Duhet forcuar kuadri ligjor penal për presionin e ushtruar ndaj punonjësve të administratës me qëllim pjesëmarrjen në aktivitetet zgjedhore, strukturat zgjedhore të subjekteve garuese dhe veçanërisht presionet për të votuar në favor të kandidatëve të caktuar.
Duhen ngritur instrumente ligjore efikase për denoncimin dhe hetimin e rasteve të presionit mbi punonjësit e administratës. Prokuroria duhet të hetojë rastet e denoncuara si akte që cenojnë lirinë e votës.

5.    Media dhe fushata. Korniza ligjore duhet rishikuar me qëllim garantimin e parimit “par condicio” ose kushteve të barabarta, si dhe të shmanget çdo formë censure e drejtpërdrejtë apo e tërthortë nga shteti apo media të veçanta. Korniza ligjore duhet të sigurojë mbulim të plotë të nivelit të zhvillimit të medias së shkruar, elektronike dhe në internet.
Në periudhën e fushatës zgjedhore liria e shprehjes e kandidatëve dhe liria e zgjedhësve për të përzgjedhur midis platformave konkurruese duhet të prevalojë mbi çdo aspekt tjetër, përfshirë lirinë e medias. Liria e medias nuk duhet të përthyejë apo deformojë mesazhin që japin kandidatët, i cili duhet të transmetohet tek zgjedhësi në mënyrën më të drejtpërdrejtë të mundshme. Zgjedhësi duhet të bëjë zgjedhje të informuar dhe të lirë nga çdo ndikim. Kostot e mbulimit mediatik duhet të ulen dhe kontrollohen në përputhje me standardet dhe praktikat e mira ndërkombëtare. Mekanizmat e monitorimit duhet të forcohen në aspektin e kompetencave, kapaciteteve dhe profesionalizmit apo pavarësisë nga shteti. Duhet të zhvillohen dhe miratohen dokumente që përcaktojnë standarde sasiore dhe etike sipas fushave të mbulimit mediatik, me qëllim garantimin e njëtrajtshmërisë dhe efikasitetit të mbulimit dhe të monitorimit. KQZ duhet të aplikojë pa mëdyshje sanksionet ligjore.

6.    Listat e zgjedhësve dhe sistemi i adresave. Duhet rishikuar kuadri ligjor dhe administrativ për hartimin e listave të zgjedhësve, si dhe të garantohet integriteti i dokumenteve të identitetit. Kuadri ligjor duhet të garantojë që zgjedhësit të votojnë sipas vendbanimit faktik të regjistruar.
Për këtë qëllim, duhen forcuar kriteret dhe procedurat ligjore dhe nënligjore të regjistrimit dhe verifikimit të vendbanimit faktik nga zyrat e gjendjes civile (ZGJC) dhe pushtetit vendor. Procedura e verifikimit duhet të kryhet nga zyrtarë të përcaktuar të bashkisë (Policia Bashkiake) brenda një afati të shkurtër dhe duhet të garantojë që vendbanimi i deklaruar i shtetasit është faktik. Ligji duhet të lidhë shërbime të ofruara nga shteti me regjistrimin e vendbanimit faktik të saktë. Saktësia e vendbanimit lidhet me saktësinë e të dhënave për dokumente identifikimi si letërnjoftim, pasaportë apo patentë dhe të dhëna të rreme mund të ndikojnë organet ligjzbatuese apo gjykatat në përmbushjen e funksioneve.
Duhet të parashikohen rregulla të qarta e strikte për deklarimin dhe/ose ndryshimin e vendbanimit nga një njësi në një tjetër dhe brenda të njëjtës njësi, si dhe mekanizma ligjorë kontrolli e verifikimi që janë të thjeshtë e të besueshëm.
Deklarimi i rremë e vendbanimit duhet të jetë i dënueshëm. Deklarimi i të dhënave të rreme passjell falsifikim të të dhënave të regjistrit të gjendjes civile dhe ligji duhet të penalizojë deri edhe penalisht deklaruesit e të dhënave të rreme dhe zyrtarët që nuk kryejnë verifikimin sipas ligjit. Ligji duhet të lejojë çregjistrimin kryesisht të vendbanimeve fiktive.
Qeveria duhet të plotësojë regjistrin e adresave me urgjencë dhe saktësi e transparencë për publikun dhe opozitën. Regjistri i adresave të shtetasve dhe saktësia e tij është themelore për saktësinë e listave të zgjedhësve dhe parandalimin e manipulimit të tyre. Nëpërmjet popullimit të sistemit të adresave duhet të hiqen rekordet “999” dhe listat duhet të pastrohen nga dublimet. Popullimi i regjistrit të adresave duhet të përfundojë para fillimit të procesit të listave të zgjedhësve për vitin 2017. Opozitës duhet t’i krijohen mekanizma aksesi dhe monitorimi të plotë në këtë proces.

7.    Votimi i emigrantëve. Ndryshimet ligjore për regjistrimin e emigrantëve përbëjnë rrezik për të drejtën e votës së emigrantëve, pasi regjistrimi në regjistrin e emigrantëve passjell heqjen automatike të tyre nga QV në territorin e Republikës së Shqipërisë. Legjislacioni zgjedhor dhe i gjendjes civile duhet të mbrojnë këtë të drejtë duke harmonizuar dispozitat e ligjit të gjendjes civile me Kodin Zgjedhor.
Duhet të krijohen mekanizma ligjorë auditimi nëpërmjet auditësh zyrtarë si në rastin e listave të zgjedhësve, për të dhënat e sistemit TIMS në lidhje me hyrje-daljet e emigrantëve në periudhë zgjedhore dhe ditën e votimit, me qëllim verifikimin e mashtrimeve zgjedhore nëpërmjet votimit të paligjshëm në emër të emigrantëve.
Prokuroria duhet të ndjekë me rreptësi pretendimet për shkelje të kësaj natyre që mund të përfshijnë jo vetëm votimin fiktiv, por edhe falsifikimin nga zyrtarë të të dhënave të TIMS. Verifikimi duhet të përfshijë verifikimin dhe ballafaqimin e hyrje-daljeve të kufi me të dhënat e votuesve në ditën e zgjedhjeve.

8.    Rishpërndarja e mandateve. Duhet siguruar informacion periodik mujor për ndryshimet e popullsisë në gjendjen civile me qëllim sigurimin e shpërndarjes së drejtë të mandateve sipas qarqeve. Auditët e KQZ të përcaktuar me ligj duhet të kenë të drejtë të verifikojnë ndryshimet e kryera në regjistrin kombëtar të gjendjes civile dhe t’ia raportojnë zyrtarisht KQZ-së.

9.    Roli i policisë në zgjedhje. Duhet rishikuar korniza ligjore që rregullon Policinë e Shtetit dhe rolin e saj në procesin zgjedhor. Policia e Shtetit duhet të garantojë që persona me rekorde kriminale apo të lidhur me struktura kriminale të mos jenë të pranishëm pranë qendrave të votimit apo të dëmtojnë fushatën e subjekteve zgjedhore.
Policia e shtetit duhet të hetojë menjëherë dhe në mënyrë të besueshme dhe transparente çdo rast dhune të denoncuar nga subjektet zgjedhore. Rastet e hetuara duhet të referohen në Prokurori.
Ligji duhet të rregullojë qartë identifikimin e efektivave të përfshirë me detyra në procesin zgjedhor, rolin dhe detyrat e ngarkuara dhe rregullat për veprim të Policisë së Shtetit në fushatë, ditën e votimit dhe gjatë numërimit të votave.

10.    Forcimi i politikës penale. Rishikimi dhe sipas rastit, ashpërsimi i politikës penale në lidhje me krimet zgjedhore. Është i nevojshëm rishikimi i të gjitha dispozitave penale në lidhje me veprat penale zgjedhore. Ligji i dekriminalizimit ka vendosur ndalim 20-vjeçar për ushtrim funksioni pas kryerjes së dënimit me burg për personat që kryejnë vepra penale në fushën e zgjedhjeve. Ky ndalim tregon vullnetin e legjislatorit për ta konsideruar krimin zgjedhor me një rrezikshmëri të madhe sociale, të njëjtë me korrupsionin.
Korniza ligjore penale duhet t’i përshtatet këtij vullneti politik dhe publik. Në mënyrë të posaçme, shitblerja e votës, korruptimi i funksionarëve zgjedhorë, marrja apo dhënia e premtimit të votës apo mbështetjes zgjedhore nëpërmjet ofrimit të të mirave materiale duhen klasifikuar si korrupsion zgjedhor. Legjislacioni penal i shteteve demokratike ka përcaktime që i kualifikojnë këto vepra si korrupsion zgjedhor. Për shembull, në Itali, këto veprime përbëjnë korrupsion dhe Gjykata e Kasacionit, në vitin 2014, ka vendosur që ndryshe nga veprat e zakonshme të korrupsionit ku kërkohen dy persona që vepra të jetë konsumuar, korrupsioni zgjedhor konsiderohet se është konsumuar si vepër penale edhe kur veprimet e kundërligjshme janë kryer nga një person i vetëm (premtuesi, ofruesi apo kryerja e një veprimi pa patur domosdoshmërisht pëlqimin e atij që përfiton).
Duke u konsideruar si korrupsion, kjo vepër duhet t’i nënshtrohet hetimit për veprat e korrupsionit nga Prokuroria e Krimeve të Rënda e në përputhje me Reformën në Drejtësi, nga Prokuroria e Posaçme Antikorrupsion dhe Byroja Kombëtare e Hetimit.
Ligji duhet të parashikojë shpërblime të larta për personat që denoncojnë raste të korrupsionit zgjedhor. Shpërblimi duhet që të jetë dukshëm më i lartë se pagesat korruptive që ofrohen në shkëmbim të votës, dokumenteve të identifikimit apo veprave të tjera të dënueshme. Ndërkohë që dënohet pranimi i pagesës apo të mire materiale, përfitimi, privilegji, shërbimi, vendi pune, etj., nga votuesi, komisioneri apo çdo person tjetër që parashikon ligji, denoncimi mund të passjellë përjashtim nga ndjekja penale.
Duhet të hetohen dhe dënohen rastet e denoncimit të përdorimit të dokumenteve të identifikimit të falsifikuara dhe të votimit të shumëfishtë.
Prokurori i Përgjithshëm duhet të ndërmarrë masa të dukshme dhe të besueshme në forcimin e zbatimit të politikës penale ndaj krimit zgjedhor. Prokuroria duhet të ngrejë një task forcë me resurse të mjaftueshme për ndjekjen, hetimin dhe procedimin penal të krimeve zgjedhore.

11.    Referendumet. Duhet rishikuar korniza ligjore që rregullon referendumet me qëllim garantimin efikas e të papenguar nga ligji apo vullnetet politike apo ekstraligjore e të drejtës për demokraci të drejtpërdrejtë. Duhen rishikuar afatet, procedurat dhe kërkesat e panevojshme dhe penguese ligjore që janë vërtetuar se bëjnë de facto nul iniciativat për referendum.

12.    Sistemi zgjedhor. Reforma duhet të marrë në shqyrtim edhe optimizimin e sistemit zgjedhor dhe eliminimin e hapësirave për abuzim me të. Ndërkohë që sistemi duhet të garantojë përfaqësim politik, ai duhet të sigurojë efikasitet në qeverisje.
Duhet garantuar e drejta e çdo subjekti politik real dhe kandidati të pavarur për të garuar të lirë, por duhet eliminuar që sigla partiake të “blihen” dhe të përdoren në zgjedhje për të kontrolluar votën nëpërmjet skemash mafioze të kontrollit të votës. Ndërkohë që duhet ruajtur e drejta e shtetasve për të krijuar parti politike pa pengesë, partitë politike duhet të regjistrohen në zgjedhje mbi bazën e një minimumi mbështetjeje që provon ekzistencën reale të tyre. Siglat e partive të regjistruara formalisht mund të përdoren për të kontrolluar votat e blera apo votuesit e intimiduar duke orientuar këta votues që ta hedhin votën në sigla të caktuar. Më pas, në numërim verifikohet nëse zgjedhësit përkatës i kanë hedhur votat siç janë instruktuar. Nëpërmjet skemash të përcaktuara mafioze, kur në garë konkurrojnë një numër i lartë partish të regjistruara fiktivisht, mund të kontrollohet një numër i madh votuesish për qendër votimi apo në nivel zone zgjedhore.
Reforma duhet të përmbyllet në kohë të mjaftueshme për të garantuar që procesi përgatitor të jetë i plotë dhe i besueshëm. Kjo kërkon vullnet të qartë kryesisht nga mazhoranca, jo vetëm për të përmbyllur reformën ligjore, por edhe për të marrë masat për alokimin e fondeve të mjaftueshme, marrjen e masave që ndalojnë përdorimin e aseteve shtetërore dhe të administratës, si dhe veprimet e tjera që lidhen me veprime kyçe përgatitore si listat e zgjedhësve, adresat, etj.
Kjo kërkon edhe monitorim parlamentar me qëllim garantimin në kohë të zbatimit të kornizës ligjore.

Pajisja e përgjimit 800 mijë euro, mbahet në Akademinë e Rendit

Nënkryetari i Komisionit të Sigurisë, Flamur Noka ka zbuluar disa detaje nga e ashtuquajtura pajisje e përgjimit, që sipas opozitës përdoret nga Policia e Shtetit. Në mbledhjen e djeshme të komisionit, Noka tha se pajisja kushton 800 mijë euro dhe mbahet në Akademinë e Rendit. “Pajisja ekziston e ka hyrë në mënyrë të paligjshme. Duam të dimë si ka funksionuar. Pajisja ka specifikë se përpos se përgjon ka një element tjetër, të përgjon edhe me telefon të fikur. Përdor telefonin si mikrofon”, deklaroi Noka. Sipas Nokës, ministri e pranoi që pajisja ekziston dhe kjo çështje përbën një skandal kombëtar. “Dje mbledhja u la përgjysmë se të majtët u larguan. Gjykuam që çështja është madhore e përbën skandal kombëtar. Kemi fakte se Presidenti pranoi ekzistencën e pajisjes. Patëm mundësi të shohim ministrin e Brendshëm që e pranoi se pajisja ekziston, por dha disa versione”, deklaroi Noka. Komisioni i Sigurisë ka votuar që të thirren në seancë dëgjimore të gjithë personat që kanë dijeni për të ashtuquajturën pajisje përgjimi. Me të gjitha votat pro, komisioni vendosi që gjatë mbledhjes së sotme të vijnë për të dëshmuar personat që kanë informacion për përgjimet, ministri i Brendshëm, Saimir Tahiri, drejtori i policisë, Haki Çako, kreu i SHISH, Visho Ajazi Lika dhe kryeprokurori Adriatik Llalla. Gjatë debateve, deputeti i LSI, Luan Rama ka shprehur shqetësimin mbi përplasjen e deklaratave të ministrit të Brendshëm dhe Presidentit të Republikës, ndërsa ka theksuar rëndësinë e një hetimi të pavarur nga ana e Prokurorisë së Përgjithshme. “Ministria e Brendshme e policia duhet të respektojnë kuadrin ligjor. Ka mospërputhje mes deklaratave të ministrit dhe Presidentit. Deri kur të ketë qëndrim të Prokurorisë prezumohet pafajësia. Këtë e ndan hetimi i pavarur i Prokurorisë. Jam shprehur dakord për seancën dëgjimore. Më parë të vijë kreu i shërbimit sekret”, është shprehur Luan Rama. Nga ana e tij, Noka ka theksuar se Tahiri lëviz me makinë të blinduar dhe se Prokurori nuk mund të informojë komisionin për këtë çështje. Ndërkohë, Luan Rama theksoi se implikimi i Interforcës është një shkelje ligjore e rëndë nëse ka ndodhur. “Nuk besoj se ka ndodhur kjo gjë. Të shkojmë deri në fund të vërtetës”, tha Luan Rama. Menjëherë pas tij, reagoi deputeti Pirro Lutaj, i cili kërkoi edhe një herë modifikimin e kërkesës për thirrjen e autoriteteve përkatëse që do të referonin në komision. Në reagimin e tij, deputeti demokrat Asllan Dogjani theksoi se Policia e Shtetit dhe Ministria e Brendshme kanë shkelur Kushtetutën duke marrë një kompetencë që nuk i takon këtyre dy institucioneve, por Prokurorisë së Përgjithshme. Pajisja në fjalë përgjon të gjithë rrjetet sociale që ka smartphone. Ndryshe nga pajisjet e tjera të përgjimit, kjo ka antenë falso, e cila përforcon valët e telefonit. “Problemi është se nuk duhet të hyjmë kaq thellë, por kjo pajisje është kapur në punë. Janë përgjuar, sepse janë kapur frekuenca”. Deputeti demokrat, Flamur Noka, e ka cilësuar një skandal dhe krim të rëndë shtetëror, pajisjen e përgjimit, për të cilën është folur gjerësisht dy ditët e fundit. Në një prononcim mediatik, Noka tha se sipas ligjit për përgjimet, ky atribut i takon Prokurorisë së Përgjithshme dhe jo ndonjë institucioni tjetër. Sipas deputetit demokrat, me këtë pajisje përgjimesh, cenohet rëndë siguria kombëtare, si dhe cenohen të drejtat e liritë e qytetarëve. “Nisur nga informacionet mediatike apo jo mediatike, u shqetësuam dhe e përcollëm këtë në komision. Kërkuam seancë dëgjimore me ministrin, kreun e SHISH dhe kryeprokurorin. U pranua se ekziston një pajisje e tillë, por sipas ministrit Tahiri, përdoret për çështje trajnimesh. Është një rast i paprecedentë që të futet kështu në vend një pajisje e tillë e paligjshme. Nuk ka bërë vaki në gjithë vitet e pluralizmit kjo gjë. Në përpëlitje për të shpëtuar nga kjo histori, thonë se është pajisje për trajnim. Unë kam qenë ministër i Brendshëm, por edhe kushdo që e njeh ligjin për përgjimet, thotë se atributi i përgjimeve i takon Prokurorisë së Përgjithshme. Mund të iniciojnë institucionet e ndryshme, por duhet miratimi i prokurorit të Përgjithshëm. Por edhe ky i fundit duhet të marrë konfirmimin e gjykatës për hetime në kohë të gjatë. Çfarë trajnimi u bëka me një pajisje që nuk përdoret për përgjim? Ky është skandal, është një krim i rëndë shtetëror, një krim i paprecedentë. Në rast se deri sot kemi ecur mbi bazën e aludimeve, por sot flasim ndryshe, kur e pranon ministri, pasi cenohen të drejtat dhe liritë e njeriut. Kjo pajisje e instalua në një institucion të paligjshëm sa i takon përgjimit, përbën krim. Të gjithë ata që kanë konsumuar këtë vepër penale, këtë krim, do të përgjigjen para ligjit. Në SHBA ka ndodhur një skandal i ngjashëm me këtë që po flasim ne dhe ka dhënë dorëheqjen një President, pasi cenohet rëndë siguria kombëtare”.

Debatet në komision, pajisja përgjon edhe kur telefoni është fikur

Flamur Noka: Jemi të shqetësuar për cenimin e sigurisë kombëtare. Presidenti ngriti shqetësimin, kërkoi hetim. Pajisja ekziston në mënyrë të paligjshme, kushton 800 mijë euro. Të përgjon me telefon fikur.
Qefalia: A ka pasur më parë pajisje?
Luan Rama: Ministria e Brendshme e policia duhet të respektojnë kuadrin ligjor. Ka mospërputhje mes deklaratave të ministrit dhe Presidentit. Deri kur të ketë qëndrim të Prokurorisë prezumohet pafajësia. Këtë e ndan hetimi i pavarur i Prokurorisë. Jam shprehur dakord për seancën dëgjimore. Më parë të vijë kreu i shërbimit sekret.
Noka: Ministri lëviz me makinë të blinduar. Prokurori nuk mund të vijë për të informuar për këtë çështje.
Luan Rama: Implikimi i Interforcës është një shkelje ligjore e rëndë nëse ka ndodhur. Nuk besoj se ka ndodhur kjo gjë. Të shkojmë deri në fund të vërtetës.
Pirro Lutaj: Ne nuk kemi ikur nga komisioni, por donim të modifikohej kërkesa për thirrjen e personave këtu. Thirrja e prokurorit e kufizuar.
Asllan Dogjani: E drejtë e përgjimit vetëm e Prokurorisë. Ështe shkelur Kushtetuta.
Arben Çuko-Nokës: Je bërë agronom, inxhinier elektronik, specialist i midhjes dhe i peshkut.

Arben Shahini

Tahiri mashtroi për marrëveshjen me italianët

Gjatë ditës së djeshme u publikua në media një dokument i firmosur nga ish-ministri i Drejtësisë, President i Republikës, Bujar Nishani. Kjo marrëveshje është përmendur edhe një ditë më parë nga ministri i Brendshëm, Saimir Tahiri. Në bazë të një marrëveshjeje të vitit 2007, që është firmosur nga Bujar Nishani, Policia e Shtetit me atë italiane e firmosin atë për të dhënë ndihmë për policinë tonë, tha Tahiri në “Top Story”. Më pas ministri i Brendshëm shtoi: Në bazë të kësaj marrëveshjeje, hyn në punim edhe përdorimi i një pajisjeje, që tregon se cilat janë numrat e telefonave që funksionojnë në një zonë të caktuar. Pajisja është si të marrësh numëratorin e telefonave fiksë”. Por nga marrëveshja nuk del në asnjë pjesë që të bëhet fjalë për pajisje të përdorura nga pala italiane për trajnimin e policisë shqiptare. Aty flitet për shkëmbime specialistësh dhe organizime seminaresh trajnimi, por jo për pajisjet që do të përdoren në këto seminare. Kjo po zbatohet aktualisht me pajisjen teknike, në trajnimin që po kryen policia shqiptare, thotë Tahiri, i cili e merr të mirëqenë faktin se një marrëveshje trajnimi presupozon edhe instalimin e pajisjeve përkatëse nga trajnuesit. Sipas praktikës së marrëveshjeve ndërkombëtare, të tilla detaje duhet të përcaktohen ose në anekse të të njëjtës marrëveshjeje ose në një marrëveshje të posaçme. Por këtu nuk bëhet fjalë për lapsa e fletore, por për pajisje, përdorimi i të cilave është rregulluar me ligj të posaçëm. Në bazë të po asaj marrëveshjeje që ka publikuar Tahiri, pala italiane angazhohet të kryejë aktivitetin e trajnimit në përputhje me ligjin shqiptar. Ligji shqiptar është i qartë në rastin e përdorimit të pajisjeve të tilla dhe kërkon autorizimin e Prokurorisë ose gjykatës, gjë që në rastin e kësaj pajisjeje nuk rezulton se një autorizim i tillë është dhënë. Sipas interpretimit që Tahiri i bën kësaj marrëveshjeje, nëse Mimi Kodheli do të nënshkruante një marrëveshje për stërvitjen e tankistëve apo pilotëve në Shqipëri, të huajt duhet të sillnin edhe tanke apo avionë lufte për të mësuar “nxënësit” shqiptarë.
HashtagAL

Presidenti-qeverisë: Mos pengoni Prokurorinë, dorëzoni pajisjen e përgjimit

Presidenti i Republikës, Bujar Nishani i kërkon qeverisë shqiptare që të mos pengojë më tutje ushtrimin e funksionit kushtetues dhe detyrën ligjore të Prokurorisë së Shtetit për hetimin e ekzistencës dhe përdorimit të një pajisjeje interceptuese nga ana e Ministrisë së Brendshme.
Përmes një deklarate të shpërndarë për mediat, Presidenti Nishani i ka bërë thirrje dje qeverisë t’i dorëzojë sa më parë autoriteteve të hetimit pajisjen e kërkuar nga organi i Prokurorisë dhe të gjithë dokumentacionin tjetër të nevojshëm për procesin e hetimit.
Nishani ka i bërë thirrje gjithashtu qeverisë të ndalë çdo përpjekje për të manipuluar dhe mashtruar opinionin publik ndërsa ka sqaruar se pretendimi i ngritur nga Tahiri për pajisjen e firmosur nga Presidenti Nishani sipas një marrëveshjeje mes dy vendeve, Shqipërisë e Italisë.
“Qeveria të ndalojë përpjekjet për mashtrimin e opinionit publik në lidhje me marrëveshjet e bashkëpunimit me shtetin italian.
Marrëveshja e bashkëpunimit midis shtetit shqiptar dhe atij italian në luftën kundër krimit të organizuar nuk ka asnjë lidhje me veprimet antiligjore dhe të dënueshme të përdorimit të mjeteve ilegale dhe të paligjshme nga policia shqiptare.
Presidenti i Republikës dënon dhe distancohet nga tentativa e papërgjegjshme e qeverisë për të ngatërruar bashkëpunimin dhe partneritetin e shkëlqyer midis Shqipërisë dhe Italisë në luftën kundër krimit të organizuar, me veprime ilegale dhe të paligjshme të segmenteve të caktuara të Ministrisë së Brendshme në Shqipëri.
Presidenti i Republikës i kërkon prokurorit të Përgjithshëm të ushtrojë të gjithë autoritetin ligjor për të shmangur çdo pengesë që krijohet në hetimin dhe zbulimin e së vërtetës.

Kapja e SHKB nga Shullazi e lidhjet në dogana me Shtyllën dhe Qebinin

Kapobanda Emiliano Shullazi ka kapur edhe SHKB-në në Ministrinë e Brendshme dhe doganat nëpërmjet Arben Skëndos dhe Zamir Shtyllës. Ish-kryeministri Berisha ka denoncuar publikisht në një postim në Facebook kapjen e Shërbimit Sekret të Policisë nga Emiliano Shullazi, nëpërmjet avokatëve të tij, drejtorit të SHKB-së, Arben Skëndo dhe Zamir Shtylla. Duke ju referuar mesazhit që i ka dërguar një oficer i Policisë Gjyqësore (OPGJ), Berisha zbulon edhe skemën e kësaj kapje.
“OPGJ dixhital dëshmon si futi në dorë dhe kriminalizoi Mili i Partisë, SHKB-në, shërbimin informativ të Policisë së Shtetit! Më poshtë keni mesazhin e plotë të OPGJ dixhital! Sb”, shkruan Berisha në Facebook, duke publikuar të plotë mesazhin e OPGJ.
“Përshëndetje zoti Berisha do doja të ju bëja me dije që ky Besmir Qebini lidhjet e tij nuk ndalen tek Shullazi, por tek drejtori i SHKB, Arben Skëndo, i cili bashkë me ish-zëvendësuesin e tij Zamir Shtyllën ka qenë avokati i Emiliano Shullazit. Zamir Shtylla tashmë punon me Besmir Qebinin, duke bërë lekë me thasë në dogana. Besmiri është një mik me Arben Skëndon, drejtori i Përgjithshëm i SHKB. Kam shumë fakte se si Arben Skëndo e ka mbrojtur Besmirin, kur mbulonte aksidentet rrugore në kohën, kur ishte shef qarkullimi. Dhe sa për Arben Skëndon në rast se një oficer policie do të bënte Sk1 Sk2 për Shullazin, Arben Skëndo do e thërriste në Ministri për t’i bërë presion që të mbyllte gojën se po shkel në dërrasë të kalbur. Edhe për bombën që ju vendos babait të ministrit të Brendshëm, me shumë guxim kam përpiluar informacion që bombën e vendosi ushtari i Shullazit, por kërcënimet erdhën nga drejtori i Përgjithshëm i SHKB, që “policia duhet të mendojë se bombën e vendosi familja Gjuta”. E kuptoni zotëri se çfarë mafie është. Janë mbytur policët e pafajshëm OPGJ dhe shefat e vegjël, se Besua që s’di të shkruajë emrin e vet dhe ka frikë të mbaj armën me vete, por ja jep të fortit të lagjes ngjitet në karrierë kjo është fytyra e kupolës së policisë…. Me rrespekt OPGJ”, përfundon mesazhi i oficerit të Policisë Gjyqësore.
Emiliano Shullazi është arrestuar pas kërcënimit dhe dhunimit ndaj profesorit Mynir Koni që të tërhiqej nga gara për Rektor i Universitetit të Tiranës. Tashmë, ai po hetohet nga Prokuroria edhe për gjobëvinie ndaj biznesmenëve dhe rrëmbim pronash nën kërcënimin e armëve nga banditët e tij. Një grua biznesmene ka dëshmuar në Prokurorinë e Krimeve të Rënda se si Emiliano Shullazi i ka grabitur një pronë me vlerë 1 milion euro, duke e kërcënuar. Prokuroria bëri të ditur se, emri i biznesmenes nuk bëhet publik për arsye sigurie.
Sipas Prokurorisë, biznesmenia ka denoncuar direkt Emiliano Shullazin dhe krahun e djathtë të tij, Gilmando Danin për marrjen e një prone në afërsi të zonës së njohur si “Zogu i Zi” në Tiranë. Prokuroria i kërkoi policisë që ta marrë në mbrojtje biznesmenen, pasi i rrezikohet jeta nga banda e Shullazit. Mjaft biznesmenë të tjerë kanë frikë të denoncojnë Shullazin për gjobëvënie, pasi kanë frikë se u rrezikohet jeta nga banditët e Shullazit që janë të lirë.

R.POLISI

Pajisja hyri me 12 mars nga Durrësi në bagazhin e një makine me targa italiane

Nga Blendi FEVZIU

Debati mbi një pajisje ilegale përgjimi ka dominuar dhe duket se do të dominojë javën politike që sapo nisi. I kthyer nga një debat mediatik në një debat legal, ku janë përfshirë Ministria e Brendshme, Prokuroria, Presidenti i Republikës, Parlamenti dhe partitë politike, përgjimi po dominohet më shumë nga misteri mbi pajisjen që e kryen atë dhe ekzistencën e saj. Policia ka pranuar se një pajisje e tillë gjendet në Shqipëri, por ka sqaruar se ajo shërben jo për përgjim, por për identifikim të vendndodhjes së numrave të caktuar telefonikë.
Po si qëndron e vërteta e pajisjes dhe përse mund të përdoret ajo? Burime nga shërbime të inteligjencës kanë deklaruar për “opinion.al” se pajisja ndodhet në Shqipëri prej më shumë se dy muajsh. Një informacion i rezervuar dëshmon se ajo është futur në Shqipëri mëngjesin e datës 12 mars 2016, nga Porti i Durrësit, në bagazhin e një makine “BMW” me targa italiane. Ne nuk kemi arritur të zbulojmë përkatësinë e makinës dhe poseduesin e saj. As lidhjet e tij me shërbimet policore apo sekrete italiane. Por dihet se pajisja nuk është deklaruar as në doganë dhe as në Prokurori, ku sipas ligjit duhej të ishte regjistruar, duke shënuar se kush do ta përdorte dhe për çfarë qëllimi.
Pajisja është një pajisje e sofistikuar izraelite e modelit “IMSI-Catcher”, e cila shërben si për identifikimin e numrave telefonikë në një distancë të madhe, ashtu edhe për dekriptimin e bisedave të kriptuara si Viber dhe Whatsaap. Pajisja luan rolin e një antene të telefonisë celulare falso dhe klonon në moment numrin, i cili do të përgjohet. Që nga ky moment, çdo bisedë audio dhe çdo sms shkon si tek numri ku është nisur ashtu edhe në numrin e klonuar që ndodhet në këtë pajisje.
Sipas një kërkimi në internet, pajisja mund të shërbejë për të bllokuar numra të caktuar, për t’i nxjerrë ata jashtë shërbimi ose për të zhurmuar telefonatat. Me një soft më të përparuar, IMSI, mund të hapë dhe të lexojë bisedat e kriptuara të platformave të ndryshme, por kjo ka një kosto shumë të lartë. Në një rrethanë tjetër, ajo mund ta kthejë telefonin e përgjuar në një mikrofon për përgjim ambiental ose përmes instalimit të padukshëm të një programi, mund të marrë të gjitha datat që ai ka, pra fotot apo testet dhe dokumentet që dikush ruan në telefon. Pajisja kushton rreth 1 milion USD, por programet e saj kanë kosto shtesë.
Policia shqiptare mendohet se e ka përdorur atë në disa operacione për identifikim të numrave në ndjekje, por nuk thuhet nëse pajisja ka modulin që përgjon apo atë që dekripton bisedat. Pra, nëse ajo është thjesht pajisja bazike që përdoret si GPS siç shprehet ministri apo është pajisja e apdejtuar me programet e përgjimit. Nuk dihet nëse herë tjetër ajo është përdorur në Shqipëri dhe për momentin mendohet se ka lëvizur nga ambientet e Policisë së Shtetit. Ajo që të bën të dyshosh është se përse policia heshti më shumë se 48 orë dhe e pranoi ekzistencën e saj me aq vonesë. Por kjo mbetet të shihet nga hetimi. Nëse gjithçka është kaq e thjeshtë sa thuhet apo pas saj ka operacione ilegale që mund të ktheheshin në një skandal politik.
“Opinion.al” ka informacione se variante më minore të së njëjtës pajisje, disponohen edhe privatisht në Shqipëri. Gjë që është krejtësisht e paligjshme dhe problematike. Por edhe kjo mbetët për t’u vërtetuar.
Debati mbi përgjimin mbetet deri këtu për momentin, por ditët në vijim me siguri do të japin një informacion më të hollësishëm…

Emërimet nepotike, Gjermeni 6 familjarë drejtora në Lushnjë

Kryetari i degës së PD në Lushnjë, Myslim Murrizi ka denoncuar publikisht emërimet nepotike në Lushnjë. Në një postim në Facebook, Murrizi shkruan se vetëm Elida (Korreshi) Gjermeni, anëtare kryesie e PS, Kryetare e Gruas Socialiste dhe Kryetare e Këshillit Bashkiak Lushnjë ka emëruar 6 familjarë të saj në poste të rëndësishme. “Denoncimet e qytetarëve lushnjarë për nepotizëm në administratën shtetërore janë një shqetësim jo i vogël. Kur qindra të tjerë hiqen nga puna për motive politike e shumë të tjerë nuk kanë mundësi punësimi, pasi edhe pse kanë votuar e mbështetur “Rilindjen” nuk janë pjesë e klaneve që komandojnë në emër të pushtetit. Pas denoncimit të bërë nga ana e degës PD Lushnjë për një listë emërimesh nepotike të lidhura me një ish-deputet dhe ish-kryetare e Këshillit Bashkiak Lushnjë ja se çfarë më shkruan një qytetar për kryetaren e Këshillit Bashkiak të sotëm Lushnjë”, shkruan Murrizi, duke publikuar të plotë mesazhin e qytetarit.
“Përshëndetje kryetar i PD Lushnjë. Jam një qytetar lushnjar që edhe pse nuk kam votuar për PD, doja të denoncoja tek ju disa emërime lidhur me Elida (Korreshi) Gjermeni anëtare kryesie e PS, Kryetare e Gruas Socialiste dhe Kryetare e Këshillit Bashkiak Lushnjë. 2-Vladimir Gjermeni, burri i Elidës, drejtor i Shkollës së Mesme Mekanike në Lushnjë 3-Islam Korreshim vëllai i Elidës, në Ndërmarrjen e  Shërbimeve Publike në Bashkinë e Lushnjës 4-Namik Korreshi, vëllai i Elidës, së fundi është emëruar tek kunati i tij në Shkollën Mekanike si instruktor 5-Mbesa e Elida Korreshit, vajza e Islamit, punon në Bashkinë Lushnjë. 6- Zija Kurti, nipi i Elida Korreshit, drejtor i Shkollës së Mesme të Bashkuar Çermë Shkumbin”, shkruan ai.
Kreu i PD të Lushnjës ka denoncuar publikisht edhe përgjegjësin e zyrës Arsimore Lushnjë, i cili ka pushuar nga puna mësues me eksperiencë, duke i zëvendësuar me militantë partiakë. “Përgjegjësi i Zyrës Arsimore Lushnjë është kallëzuar penalisht për shpërdorim detyre i duket vetja si shef kuadri i PPSHh dhe së bashku me ish-Sekretarin e Byrosë së Shmilit të Galigatit Hasan Qokun që shihni të ngazëllyer në foto me deputetin bëjnë presione politike mbi mësuesit dhe emërime e shkarkime sipas Partisë së Punës. Që të dy ju mbeturinat e regjimit të Enverit nuk ju ka parë njeri si të zgjebosur politik gjatë 13 viteve të qeverisjes së PD përkundrazi ju kanë trajtuar me mëshirë që vetëm mostra si ju dinë të lypin me një servilizëm të pështirë ndaj kujdo që ka qenë në pushtet. Shumë shpejt do të trajtoheni ashtu siç jeni në fakt. Ja çfarë më shkruajnë dy mësues për Shkollën Shenepremte ku Sekretari i Byrosë është bërë drejtor dhe për Shkollën Çermë Shkumbin: Ornela Metalla. 4 vjet pune ka marrë jashte ligjit kategorinë e 3. Duhen të keshe 5 vjet pune dhe të keshë dhënë provim (ta marrësh provimin) që të keshë kategorinë e 3. Edukatorja në Çermë Shkumbin Arta Mynyr Muça. Ka mbaru Histori-Gjeografi në Elbasan pa punuar asnjë ditë në arsim”, shkruan Murrizi.
Murrizi shkruan më tej se, Ylli Krakulli i komanduar përgjegjës i Zyrës Arsimore Lushnjë i është djegur makina, ndërsa policia e ka mbajtur të fshehtë ngjarjen. “Të martën më datë 10 maj 2016 rreth orës 21:00 i digjet makina “Ford Focus” e vitit 2008 në parkimin poshtë shtëpisë së tij. A di gjë policia e komisariatit Lushnjë për këtë ngjarje? Apo ka qenë “difekt” elektrik meqenëse ka qenë parkuar afër një gabine elektrike? Apo ndonjë “hesap” larje? E çuditshme me këta drejtorët e Arsimit Lushnjë! Dhe këta kanë qenë “shumë korrekt”, por çështje fati më duket se kurrë nuk marrin lekë për emërime mësuesish!?, shkruan Murrizi në një postim në rrjetin social.

R.POLISI

Thirrje kundër qeverisë në shfaqjen e Teatrit në Elbasan

Pasditen e së hënës në Teatrin “Skampa” në Elbasan u dha shfaqja kushtuar pasojave të diktaturës me titull “Ata hynë pa trokitur”, nën drejtimin e Armand Borës dhe aktorëve protagonistë Alfred Trebicka dhe Rozi Kostani. Aktiviteti mbështetej nga prezenca e OSBE në Elbasan.
Por shfaqja ka përfunduar me reagim proteste të disa personave në sallë. Sipas infoelbasani.al në fund të aktivitetit disa persona kanë vlerësuar mesazhin e përcjellë nga shfaqja, por janë shprehur mjaft të revoltuar me situatën e tanishme.
Sipas tyre, mesazhi është kuptimplotë, por ai nuk ka vlerë, sepse në Shqipëri është instaluar klika komuniste, e cila po e shtyp dhe po e rrjep popullin dhe të ish-persekutuarit po vazhdojnë të persekutohen.
“E gjitha kjo është një hipokrizi. Ata janë në pushtet dhe po na degjenerojnë çdo ditë”, u shpreh një spektator. Është dashur ndërhyrja e aktorit Alfred Trebicka, i cili ju drejtua spektatorëve të revoltuar se kjo ishte një shfaqje dhe se nuk duhet të ngatërrohet me politikën.
Ambasadori i OSBE Rauning, që ishte pjesëmarrës në këtë takim deklaroi se, “pikërisht ky ishte qëllim i kësaj shfaqje që njerëzit të fillojnë të diskutojnë për të kaluarën madje dhe të kundërshtojnë”.

Ndërron jetë gazetari Agim Nezaj

Ndërroi jetë mbrëmjen e djeshme gazetari i njohur, pedagogu i shkencave të komunikimit dhe mjeshtri i marrëdhënieve me publikun, Agim Nezaj. Për më shumë se një vit u përballua me një sëmundje të rëndë deri sa dha shpirt në moshën 53-vjeçare në Nju Jork.
Agim Nezaj ka përfunduar studimet në Fakultetin e Gjuhëve të Huaja në Tiranë. Prej 25 vitesh, ai punoi si gazetar, pedagog i komunikimit dhe këshilltar për komunikimin në zyrat më të larta të shtetit.
Fillimet si gazetar i kishte në gazetën “Alternativa SD”, ndërsa deri para dy vitesh kur nisi betejën me sëmundjen e rëndë ishte kryeredaktor i gazetës “Koha Jonë”. Përgjatë kësaj periudhe ai shkruajti artikuj dhe analiza politike tek “Panorama”, “Gazeta Shqiptare”, ndërkohë që nga 1997 ishte për disa vite korrespondent i televizionit britanik, “Sky News” etj.
Por pasioni i madh i Agimit ishte njohja e Shqipërisë për të huajt. Në vitin 1991, ai botoi guiden e parë për turistët nga një autor shqiptar “Albania – Travel Guide”, guidë që njohu përmirësime, plotësime dhe u ribotua disa herë që prej atij viti. Publikimi i fundit i përket vitit 2014. Ndërkaq në lëmin e turizmit, ai pati edhe botime të tjera të gjitha në anglisht.
Po Agim Nezaj botoi edhe dy libra të tjerë për komunikimin, ndërkohë që jepte lëndët e marrëdhëniet me publikun dhe zyrën e shtypit në Universitetin e Tiranës, Departamentin e Gazetarisë si dhe në disa universitete private të kryeqytetit.
Si rrallë ndonjë zyrtar i lartë i administratës publike, ai punoi për shumë vite në stafe të ndryshme politike si rezultat i profesionalizimit dhe integritetit të tij.
Gazetarët e viteve ’90 e njohin Agimin si themeluesin e institucionit të zëdhënësit në institucionet shtetërore. Ai punoi si zëdhënës dhe më pas këshilltar për mediat fillimisht në Ministrinë e Drejtësisë, ndërkohë që u ndërruan 7 ministra, por jo zëdhënësi nga viti 1994 deri në vitin 2000.
Më pas punoi si këshilltar për mediat dhe komunikimin i Prokurorit të Përgjithshëm Sollaku, këshilltar dhe shef i kabinetit të Inspektorit të Lartë të Deklarimit të Pasurive, Lalla, Këshilltar për mediat dhe komunikimin i ministrit të Jashtëm dhe Zëvendëskryeministrit, Meta dhe më pas këshilltar për mediat i Kryetares së Parlamentit, Topalli deri në vitin 2012.
Agimi la në hidhërim te thelle dy vajzat e tij Ergian dhe Edonën, të shoqen Mira, prindërit Bajrami dhe Zoja, pjesëtarë të tjerë të familjes, të afërm dhe miqtë e shumtë të tij.

Gjykata e Tiranës, në 2015-ën u trefishua numri i falimenteve të bizneseve

Çështjet e falimentit në Gjykatën e Shkallës së Parë gjatë vitit 2015 pothuajse u trefishuan. Statistikat tregojnë se u regjistruan në total 64 çështje nga rreth 22 që ishin në vitin 2014.
Mungesa e gjyqtarëve të specializuar për çështjet e falimentit ishte një ngërç më vete dhe pengonte jo pak trajtimin dhe përfundimin e çështjeve. Për këtë qëllim për herë të parë në vitin e kaluar u ngrit një seksion i posaçëm për të gjykuar çështjet tregtare dhe të falimentit. Në bashkëpunim edhe me IFC-në (Banka Botërore) u bë e mundur edhe trajtimi i gjyqtarëve. Aktualisht në Gjykatën e Shkallës së Parë po trajtohen çështjet e falimentit për emra të njohur kompanish, si ajo për Kurum, Albania Airlines, Praktiker Albanien, Volalba, Italcrom, Vaporusa-Alb, etj.
Nga të dhënat vihet re se në total kjo gjykatë gjatë 2015-ës regjistroi mbi 38,700 çështje, ku pjesa më e madhe mbi 27,000 ishin me subjekt civil. Sa i përket çështjeve të përfunduara numri i tyre u rrit me rreth 6% në krahasim me periudhën paraardhëse. Në total norma e likuidimit u llogarit në rreth 98%.
Në po këtë shkallë rritje të çeshtjeve të regjistruara pati edhe për natyra të tjera, ku bie në sy ajo për “Vjedhjen e energjisë dhe impulseve telefonike”. Gjatë 2015-ës u regjistruan si të tilla mbi 1,400 çështje nga rreth 158 që ishin në vitin 2014. Një shifër e cila tregon tendencën e fushatës së realizoi qeveria kurndër vjedhjes së energjisë.