Kandidatja për deputete e Koalicionit Euroatlantik, Orjola Pampuri, ka ngritur shqetësimin për krizën e thellë që po përjeton arsimi i lartë në Shqipëri, duke e cilësuar situatën si “një nga pasojat më të rënda të një qeverisjeje të shkëputur nga realiteti”.
Në një deklaratë publike, Pampuri shprehet: “Arsimi i lartë është kthyer në një sistem që, në vend të dijes dhe zhvillimit, prodhon pasiguri dhe zhgënjim. Në mungesë të investimeve serioze, kërkimi shkencor është inekzistent, ndërsa tarifat janë të papërballueshme për shumë familje.”
Sipas saj, universitetet publike mbeten të varura nga të ardhurat e studentëve, ndërkohë që buxheti shtetëror mbulon vetëm nevojat bazike. Mungesa e lidhjes me tregun e punës dhe mungesa e praktikave profesionale i bëjnë të rinjtë të ndihen të papërgatitur dhe pa perspektivë.
Në këtë kontekst, Koalicioni Euroatlantik ofron një program të qartë për reformimin e sistemit universitar: rritje të financimit për infrastrukturë dhe kërkim, forcim të autonomisë me më shumë llogaridhënie, përshtatje të kurrikulave me nevojat e tregut të punës, dhe lehtësim të barrës financiare për studentët.
“Pa arsim cilësor nuk ka të ardhme. Është koha të investojmë te dija, jo vetëm te propaganda. Është koha për një Shqipëri që mban të rinjtë, jo që i largon,” deklaron Pampuri.
#ShqipëriaMeritonMëShumë
Voto 4 – Koalicioni Euroatlantik
Postimi i plotë: https://www.facebook.com/share/p/14zKJ5qEXe/
Arsimi i lartë në Shqipëri ka qenë një nga sektorët më të diskutuar dhe më të kritikuar, veçanërisht në lidhje me financimin, cilësinë dhe efektivitetin e reformave të ndërmarra.
1. Mungesa e financimit të duhur – Buxheti i ulët për arsimin e lartë ka çuar në mungesë investimesh në infrastrukturë, kërkim shkencor dhe paga për pedagogët. Universitetet publike mbeten të varura kryesisht nga tarifat e studentëve dhe subvencionet shtetërore, të cilat shpesh janë të pamjaftueshme.
2. Cilësia e dobët e kërkimit shkencor – Mungesa e laboratorëve, literaturës bashkëkohore dhe mbështetjes për kërkimin ka ndikuar në nivelin e arsimit të ofruar. Shumë studentë nuk marrin një formim të mirëfilltë praktik dhe akademik, duke i bërë ata të papërgatitur për tregun e punës.
3. Autonomia universitare dhe transparenca – Reforma e arsimit të lartë premtonte më shumë autonomi për universitetet, por në shumë raste kjo është përdorur për vendimmarrje të paqarta, mungesë transparence në shpërndarjen e fondeve dhe menaxhim të dobët të burimeve.
4. Papunësia e të diplomuarve – Mungesa e lidhjes mes universiteteve dhe tregut të punës ka sjellë një numër të lartë të të diplomuarve që nuk gjejnë punë në profesionin e tyre. Shumë të rinj zgjedhin emigracionin si rrugëdalje për një të ardhme më të mirë.
5. Tarifat e larta për studentët – Për shumë studentë, tarifat universitare janë një barrë e madhe, veçanërisht për ata nga familjet me të ardhura të ulëta. Në mungesë të një sistemi të mirëfilltë bursash dhe mbështetjeje financiare, shumë të rinj nuk mund të ndjekin studimet ose detyrohen të punojnë gjatë studimeve, duke ndikuar në cilësinë e arsimit të tyre.
Programi i Koalicionit Euroatlantik propozon:
1. Modernizimi dhe profesionalizimi i institucioneve universitare
• Autonomia akademike: Programi synon të forcojë autonominë e universiteteve, duke i dhënë atyre më shumë mundësi për vendimmarrje në fushën e kurrikulave dhe menaxhimit të burimeve, ndërkohë që vendos rregulla të qarta për llogaridhënie dhe transparencë.
• Përmirësimi i infrastrukturës: Investime në teknologji moderne, laboratore dhe biblioteka për të mbështetur mësimdhënien dhe kërkimin shkencor.
2. Lidhja me tregun e punës dhe përshtatja e kurrikulave
• Përgjigjja ndaj nevojave të tregut: Programi promovon një kurrikulë më të afërt me kërkesat e tregut të punës, duke inkurajuar bashkëpunimin midis institucioneve arsimore dhe sektorit privat.
• Trajnime praktike: Rritja e numrit të praktikave, staževe dhe projekteve bashkëpunimi që synojnë përgatitjen e studentëve për sfidat e karrierës profesionale.
3. Investime në kërkim dhe inovacion
• Mbështetje për kërkimin shkencor: Nxitja e projekteve kërkimore dhe inovacionit, përmes fondeve të posaçme dhe stimujve për profesorët dhe studentët që ndërmarrin projekte inovative.
• Bashkëpunimi ndërkombëtar: Theksimi në krijimin e partneriteteve me institucione të njohura ndërkombëtarisht për shkëmbim akademik dhe kërkimor.
4. Rritja e qasjes dhe mbështetja për studentët
• Ulja e tarifave dhe shtimi i bursave: Iniciativa për uljen e kostove për studentët dhe krijimi i një sistemi të qëndrueshëm bursash për të përmirësuar qasjen e të rinjve në arsimin e lartë.
• Programet e orientimit dhe mbështetjes: Krijimi i mekanizmave që ndihmojnë studentët në orientimin akademik dhe profesional, për të minimizuar papunësinë e të diplomuarve.
Një ndër shtyllat kresore, që siguron të ardhmen e brezave dhe të një vendi, është arsimi. Pa arsim cilësor nuk ka të ardhme.
Voto 4 Koalicioni Euroatlantik
ORJOLA PAMPURI