23.5 C
Tirana
E premte, 23 Maj, 2025

Veliaj, tjetër aferë! E njëjta grabitje mafioze pronash si tek Teatri Kombëtar

Nga Bujar NISHANI

Këto ditë ajo pak media e pakapur dhe e pakorruptuar që ka mbetur në Shqipëri denoncoi publikisht një aferë tjetër mafioze të grabitjes së pronës së ligjshme private dhe të zhvatjes së pronës publike qytetare mu në zemër të Tiranës, duke ia dhuruar interesave të mafias që ka kapur shtetin dhe pushtetin në këtë vend.

Fadromat e bashkisë së Tiranës në vitin 2016 shemben gati një duzinë shtëpish historike në qendër të kryeqytetit me argumentin e ndërtimit të Unazës së Vogël si dhe zhvendosjes së përkohshme të nënstacionit elektrik pas 15-katëshit.

Pushteti i rilindsave shtetëzoi 49 prona, nga të cilat 10 prona u prekën nga zhvendosja e nënstacionit elektrik.

Megjithëse për shpronësimin e tyre u vlerësua një shpërblim qesharak qindra herë më pak se vlera reale e tregut në atë zonë, ende sot e kësaj dite edhe ai kundërshpërblim qesharak as nuk është dhënë.

Por sot më shumë se sa vlera qesharake e zhdëmtimit të pronës së marrë prej bijve të etërve që i grabitën së pari ato në 1945, ka dalë mbi ujë akti mafioz i një pushteti i kapur prej mafies e në shërbim të mafies.

Territori që i duhej dhe që i hyri në punë nënstacionit është vetëm 751.6 m2, ndërkohë sipërfaqja e marrë përdhunisht pronarëve është 6105 m2 truall për gjoja Unazën e Vogël dhe 1495 m2 truall për nënstacionin elektrik.

Pak kohë pas kësaj zhvatje nën emër të “shpronësimit për interes publik” pikërisht në këtë zonë, Këshilli Kombëtar i Territorit që kryesohet nga Edi Rama, në prill të 2017-ës parashikoi se në gjurmën prej 1880 m2 të ketë një sipërfaqe ndërtimore prej 32 mijë m2, duke zhvendosur nënstacionin dhe miratuar ndërtimin e një godine private 33-katëshe me 4 kate nëntokë.

Imagjinoni tani 32 mijë m2 shumëzuar me 3-6 mijë euro për m2 që janë shitjet normale aty se sa është fitimi krahasuar me dhunën dhe zhvatjen që ju bënë rilindsat pronarëve autoktonë tiranas.

Ky është model i pastër mafioz !

Kjo është kapja e shtetit dhe pushteti prej Mafies!

E njëjta skemë duket ekzaktësisht e njëjtë tek Teatri Kombëtar dhe zona private përreth.

Shumicës së qytetarëve të vendit rasti i grabitjes së 49 pronave të familjeve tiranase mund të mos i prekë në xhepin e tyre personal.

Por kjo nuk është thjeshtë dhe vetëm çështje shpronësimi dhe grabitje të disa familjeve autoktone.

Problemi që i prek të gjithë më së pari është modeli mafioz i shtetit që ju kanë vënë mbi krye çdo shqiptari dhe pamundësia e çdo qytetari e familje të këtij vendi për të garantuar e mbrojtur të drejtën e tyre në jetesën e përditshme.

Problemi është shpronësimi nga liria e çdonjërit që jeton në këtë vend.

Ashtu siç ju grabit prona atyre familjeve tiranase, ashtu ju grabiten vendet e punës që mbyllen çdo ditë shqiptarëve pa përjashtim,

Ashtu ju grabiten rrogat dhe pensionet, vlera e të cilave zvogëlohet çdo ditë prej rritjes së çmimeve e të gjithë kostos së jetesës, prej taksave që shtohen e rëndohen,

Ashtu siç degradojnë spitalet dhe shkollat e fëmijëve të gjithkujt prej Vermoshi në Konispol,

Ashtu siç mbyllen përditë bizneset e vogla familjare dhe rrënohet mundi e ajo pak pasuri modeste e fermerit në fshat,

Ashtu siç nuk ka drejtësi e ligj në gjykata e prokurori për shqiptarin e thjeshtë pa pushtet.

Tashmë maskat kanë rënë fare !

Nuk ishte aspak koincidencë që jo vetëm talebanizmi mbi kulturën kombëtare por dhe makutëria mbi pasurinë publike e private tek Teatri Kombëtar u realizua veç pas vendimit politik të Gjykatës Evropiane të Strasburgut kundër të drejtës mbi pronën private, për qytetarët shqiptar.

Nuk është aspak e këndshme të konsiderosh vendimin e një gjykate, për më tepër të Gjykatës Evropiane të Strasburgut si një vendim politik!

Por ai i tillë ishte e se luan as topi, ashtu siç nuk e luan as topi vetë vendimin e Gjykatës.

Por ne, më të fortë se vetë topi duhet të kemi logjikën dhe faktet.

Mund të rendisë këtu një duzinë faktesh e provash pse ai ishte një vendim politik.

Por ky nuk është as qëllimi i këtij shkrimi dhe as koha e përshtatshme për këtë denoncim.

Por në respekt të moralit, dinjitetit dhe integritetit, (këto si parime), po përmend veçse një fakt flagrant.

Gjykata Evropiane e Strasburgut ka urdhëruar kompensimin e pronave të sekuestruara nga diktatura vetëm në masën 10%.

Këtë edhe për të gjitha rastet që përkojnë me kohën kur ligjvënësi shqiptar ka vendosur për kompensimin 100% .

Ku e gjen të drejtën një gjykatë të tjetërsojë vendimin e ligjvënësit pas shumë vitesh e kur nuk është gjetur kurrë antikushtetues??!!!!

Ky pra është një qëndrim i pastër politik i Gjykatës Evropiane të Strasburgut.

Askush prej tyre nuk ka kompetencë, të drejtë apo legjitimitet të shkruajë ligje në emër të ligjvënësve të një vendi.

Mund ta konsiderojnë një legjislacion jo në përputhje apo që dhunon “Konventën Evropiane të Drejtave dhe Lirive të Njeriut”, por jo të shkruaj ligje që ndryshojnë vullnetin politik të ligjvënësit!

Ndaj dhe mafia me pushtet dhe që ka kapur shtetin në Shqipëri u ndie aq e fuqishme dhe shpërfillëse tek Teatri Kombëtarë dhe jo vetëm.

Padyshim që ai është dhe mbetet një vendim gjykate që veç zbatohet përsa kohë nuk do të kemi një vullnet të ri politik në legjislativin shqiptar.

Por ajo që nuk mund të pranojmë e të lejojmë mbetet modeli që po shohim me drejtësinë në Shqipëri.

Qartazi kapja e shtetit prej mafies, sjellja dhe paprekshmëria e krimit dhe korrupsionit tashmë kërkon të imponohet jo më përmes qeverisë e pushtetit politik por asaj që presupozohet të jetë e pakundërshtueshme, pushtetit të drejtësisë !

Në Shqipëri tashmë mafia synon të na thoë : “Ja, nuk është qeveria, nuk është pushteti, nuk është politika që ju vjedh, varfëron, dhunon, poshtëron. Është Vendim Gjykate, hesht e zbatoje !”, paçka se qeveria, pushteti, politika e kontrollon, komandon e urdhëron “drejtësinë” që flet!

Që nga momenti i grabitjes së pronës pronarëve legjitim tiranas e dhënies, bizneseve të tjera private përmes vendimit të Këshillit Kombëtar të Territorit të Edi Ramës në 2017, sot më 2020 duhet të kishte përfunduar dhjetë herë hetimi për Edi Ramën dhe Erion Velinë.

Sot duhet të ishim duke vlerësuar vendimin e Gjykatës Speciale Antikorrupsion për këta dhe të gjithë abuzuesit e tjerë.

Por kjo nuk mundet të ndodh dot sot në Shqipëri. Shteti ligjor dhe ai i së drejtës janë asgjesuar tashmë në këtë vend.

Duke rikujtuar grabitjen e familjeve tiranase tek zona 15- katëshit, duke parë grabitjen e çdo shqiptari tek punësimi i tyre, tek rroga e pensioni, tek taksa e biznesi, tek spitalet, rrugët e shkollat, tek uji dhe buka e fëmijëve, duhet të mos harrojmë kurrë se liria fitohet nuk dhurohet, e drejta ndërtohet nuk importohet.

Mund të importojmë pa fund mallra e të mira materiale, cilësore apo të skaduara, qofshin. Mund të importojmë kulturë e civilizim. Por lirinë dhe të drejtën nuk mund ta importojmë dot! Ato veç mund t’i ndërtojmë e mbrojmë ne vetë, këtu!

 

A do të zbatohet Kodi Penal për ministren e Shëndetësisë?

Nga Bardh SPAHIA

23 të infektuar të rinj sot dhe ajo që nuk thuhet është se një vatër infeksioni po zgjerohet në Tiranë, ajo e institucioneve shëndetësore publike. Pas QSUT, janë 2 mjekë që rezultojnë të prekur me Covid në Qendrën Shëndetësore nr.9, të infektuar nga pacientët. Kjo tregon se sa i pambrojtur është personeli shëndetësor në vend, e sa të rrezikuar janë pacientët, që mund të infektohen nga vetë mjekë të prekur nga Covid!!!

Kjo të paktën sipas shifrave që publikon qeveria! Dhe fajin nuk e kanë qytetarët, por e vetmja përgjegjëse është vetë qeveria. Pas rasteve të fundit në QSUT e tani edhe në Qendrën Shëndetësore nr.9, dukshëm qeveria që ka miratuar masa drastike deri në burgosje për shkelësit e rregullave të distancimit social, nuk e ka carë kokën për to në institucionet publike të kujdesit shëndetësor!!! Pra rregullat dhe burgu për qytetarët, por jo për vetë ministrinë e shëndetësisë të parën, e cila qëllimshëm apo nga injoranca ka neglizhuar vetë zbatimin e rregullave!

Zonja ministre, cfarë je duke bërë ? Si mund të shndërrohen në vatra infeksioni spitalet apo qendrat shëndetësore ? Si mund të mos zbatosh vetë rregullat, që i vendos për të tjerët ? A nuk i detyron edhe dentistët që të investojnë për të patur supermbrojtje në punën me pacientin(dhe mirë bën), por pse dreqin nuk e bën vetë në institucionet publike ? Sipas ndryshimeve që vetë ke propozuar në kodin penal, je përgjegjëse për përhapjen e virusit, minimumi për neglizhencë kriminale!

Shtatëdhjetë e dy ditë…

Prof. Dr. Fatmir Terziu 

Një detyrim moral

Prej kohësh më ka shqetësuar një detyrim moral për një krahinë që e meriton atë. Për një krahinë që për mëse katër vjet i përkushtova rininë time në fushën e edukimit të brezit të ri. Për një krahinë që auditoreve shqiptare, rrugicave dhe ecejekave të jetës të dëgjoja një emër disi me nofkë: Golloborda, por që më bënte të ndihesha krenar kur e dëgjoja atë emër.

Por, në rrjedhën e shekujve, ky pozicion i rrëndësishëm gjeografik në “Arbëri” kishte dhe këtë fat të pashkruar mbi varre, mbi atë truall, ku mjaft emra që mbetën në kujtesa e memorje u fiksuan si veprimtarë lokalë, e të tillët si Mustafa Ago Ostreni[1], Hazis Lila[2], Hasan Moglica[3], Veli Balla[4], Elez Koçi[5], Haki Sharofi[6], Vasil Mlladen Pleashku[7], Murat Qoli[8], Hysen Destani (Plaku)[9] etj, etj., bënë jehonë, emër, traditë dhe u bënë shkas që të shkruhet disi një pjesë e kësaj historie, që ende ka mbetur me gojën hapur dhe gëlltit “racione” oreksesh të ndryshme edhe në këtë kohë.

Takoja të përfolurin murator të Gollobordës, dhe më falte krenari, shikoja portretet dhe pikturat e të papërsëritshmit Nexhmedin Zajmi, “Piktor i Popullit”, dhe ndjeja emocion, apo piktorëve të tjerë si, Bajram Mata, Tahir Zeneli, Duro Ibrahimi etj, lexoja kujtimet e Hasan Shahinajt, Dail Halilajt, Ibrahim Allës, Islam Ramës, Fatmir Selimit, Velo Cfarkut, Fidan Markut, Halil Hoxhës etj., dhe ndjehesha kryelartë, komentoja poezitë e dhjetra poetëve të Gollobordës dhe bëhesha letrar ndryshe, shikoja skulpturat e Hamza Halilit, Fitim Sulës, Bashkim Sadikut dhe përhumbesha në to, shikoja filmat dhe skenaret e Esat Musliut dhe s’kisha të ngopur, pastaj shkrimet e studimet e Hilmi Sadikut, Myqerem Tafaj, Ramazan Hoxhës, Besnik Ramës, Cfetan Maznikut, Kujtim Boriçit, Mehmet Hasanit, Kristaq Trajës e mjaft e mjaft të tjerëve, më shtonin dëshirën për të studiuar edhe traditën e tyre të bukur, disa herë të lartësuar në dygjuhësinë e trevës, mes një timbri të jashtëzakonshëm të Gjuhës Shqipe dhe mes qindra e qindra talentëve të fushave të tjera padyshim nuk ka se si të ndihesh ndryshe, veçse i lumtur dhe krenar, për një zonë me kulturë të lartë që ka rrënjë të thella arbërore në kulturën Shqiptare.

Shtatëdhjetë e dy ditë…

Në vitin 1983 shkova për herë të parë të punoj mësues në Ostren të Madh. Vajtja ime natyrisht krijoi miq të rrinj në fshat e në tërë zonën, pasi nxënësit e shkollës së mesme të bashkuar “Elez Koçi” të kësaj shkolle ishin nxënës nga e gjithë zona. Ndër ta ishte dhe djali i tyre nga familja Sadja në Tuçep, një familje e njohur nga të afërmit e mi kohë më parë. Atje thuajse miqësia e vjetër fitoi një kuptim më të avancuar në lidhjen e re midis meje dhe djalit të vetëm të shtëpisë. E ndërsa ftesat ishin të herëpashershme për vizita miqësore dhe raste gëzimesh, ajo që më ka mbetur në mendje është dhe një këngë që u këndua një natë gëzimi, ku kënga që u këndua ishte në dy gjuhë njëkohësisht. Thuhej njëherë një strofë në shqip, e pastaj tjetra pasonte një tekst në gjuhën vendase, duke e përsëritur gjithnjë vargun e parë të strofave të saj. Më bëri përshtypje dhe nisa të mbaja shënimet e mia, ndërsa atë këngë më pas e dëgjova në Klenjë, në pritje të autobuzit të linjës Klenjë-Elbasan, duke u kënduar me fizarmonikë nga B. Buziu, edhe në një dasëm në Lejçan, e në një ndenjë miqësie në një lagje të Ostrenit.

Nuk dihet nga është prurë, kush e ka prurë, as prej sa kohësh ekziston kjo këngë që këndohet prej vitesh në gëzime, grumbullime të tilla, festa familjare e madje edhe në dasma. Kënga është një veçori më vete, që dallon për mënyrën se si këndohet, e cila sikurse e cituam këndohet edhe në shqip, edhe në një gjuhë sllave, të përzier, ku bien në sy fjalë të gjetura nga kërkimet tona dhe përshtatjet, në serbisht, bullgarisht dhe maqedonisht. Bëhët fjalë për këngën “Shtatëdhjetë e dy ditë” (Sedumdeset i dva dana). Këtë këngë, sipas bisedave të shumta me njerëz të moshuar në ato vite, mësova se e kanë kënduar të parët e kësaj treve, por nuk dihej saktësisht, se si e qysh kishte ardhur dhe kishte mbetur. Kështu si një këngë që në fakt përcjell një dhimbje dhe një mesazh më vete të lidhur mes dhimbjes dhe dashurisë, vetëm teksti i saj të shpie mjaft vite larg, vite që sipas tekstit dhe disa të dhënave gojore shkojnë e prekin kohën e sundimit Otoman. Ajo që bën më shumë përshtypje është dygjuhësia. Pse duhej të këndohej që hershëm edhe shqip në një zonë ku thuhet se banorët e saj flisnin gjuhën bullgare? Kjo pyetje shton mjaft arsye që të shkohet më thellë.

Dhë, më tej interesimi im vazhdoi dhe kështu shënimet e mia u zgjuan, ndërsa koha dikton ende më shumë të gjenden fakte në lidhje me dygjuhësinë e kësaj treve, për të cilën janë ndalur disa studiues dhe gjuhëtarë, ku midis të tjerave spikat edhe Gjovalin Shkurtaj. Shkurtaj këtë problem, pra të dygjuhësisë e quan ndryshe në zonën e Gollobordës, pasi ai mbështetet dhe pranon atë që disa studiues vendas e quajnë të lidhur që në ekzistencën e hershme arbërore në këtë trevë (Shkurtaj, 2009: 312). Shkurtaj, i cili bazohet në të dhënat e grumbulluara hershëm nga historiani Hilmi Sadikaj, duke u ndalur tek gjeobilingualizmi sllavo-shqip, thekson se “një situatë dygjuhësie shqip-maqedonisht a shqip-bullgarisht ka edhe Golloborda e Dibrës, porse aty sipas studiuesve vendas problemi i origjinës së saj është i ndryshëm dhe mund të kemi në origjinë popullsi arbëreshe (shqiptare), që ka marrë edhe gjuhën bullgare dhe jo element etnik bullgar të ardhur në Gollobordë” (po aty). Ndërsa problemi i dygjuhësisë mbetet një problem i vështirë për tu prerë me thikë, pasi problem të ngjashëm nuk ka vetëm kjo trevë, por dhe zona të tjera, sepse brenda territorit shqiptar, gjuha shqipe është në kontakt me 9 gjuhë të tjera: Greqisht, Arumunisht, Malazez, Boshnjak, Romë, Egjiptian, Maqedonisht, Bullgarisht dhe Serbisht, ku pesë prej tyre janë gjuhë sllave, ajo që duhet theksuar është gjithnjë një vështirësi për të gjetur fakte bindëse. Sipas studiueses Migena Balla vështirësitë për të mbledhur të dhëna të sakta janë të mëdha (Balla, 2018: 94).

Por, ndërsa dygjuhësia është një problem i njohur tashmë, dhe vështirësitë janë shtuar, ajo që duhet theksuar dhe mbetet një rëndësi e veçantë për ta argumentuar dhe sqaruar të bazuar në gjetje dhe fakte argumentuese shkencore, sikurse është kënga “Shtatëdhjetë e dy ditë”, apo dhe ndonjë tjetër, ndoshta dhe valle, sikurse është “Pajtushka”, e cila mbetet e njëjtë në të gjithë territoret ballkanase, natyrisht kërkon vëmendje më të madhe argumentuese shkencore.

Ndaj, le të ndalemi në fillim tek kuptimi i tekstit të kësaj kënge, që ashtu sikurse vallja “Pajtushka”, ka bërë bashkë mjaft kultura ballkanase, madje ka bërë që kjo këngë të shfaqet ndjeshëm në dygjuhësi. Kështu, shprehja “Shtatëdhjetë e dy ditë” ka një kuptim të vërtetë, që mes atyre që e kënduan dhe atyre që e trashëguan më tej, ndoshta është përgjithësisht një gjë e panjohur. Simbolika i referohet asaj kënge popullore “Shtatëdhjetë e dy ditë me radhë, në zemrën time u hap një plagë” (mbase emri është më i shkurtër).

Kënga, sikurse e cituam më lart, është e vjetër. Atëherë çfarë duhet të thotë kjo këngë me “Shtatëdhjetë e dy ditë”? Provoj shkurtimisht me atë që kam mbajtur shënim, me atë që ndoshta ka mbetur, si një dëshmi dhe një enigmë për rrjedhën e saj në dygjuhësi, për arsyet e saj që e sjellin deri në gëzime e dasma, kur ajo në fakt flet ndryshe me mesazhin e saj plot dashuri e dhimbje.

Gjatë sundimit, një zotëri i serës së lartë, bej ose aga, kishte të drejtën e tij të miratuar me ligjin e asaj kohe, të kishte nuse në shtëpinë e tij për shtatëdhjetë e dy ditë dhe netë, dhe jo vetëm natën e parë të martesës. Pse kështu, dhe kaq shumë? Nuk ka asnjë përgjigje plotësisht të besueshme, por është e sigurt që ai e ka ushtruar këtë të drejtë me qëllim si i cilësuar i serës së “më të fortit” duke i lidhur trashëgimtarët e tij me pasurinë e tij, po aq dhe nga lidhja e gjakut. Përkatësisht, nusja duhej të mbetej shtatzënë në 72 ditë, kjo në afërsisht tre periudha pjellore, nëse ajo ishte e aftë të lindte fëmijë, kështu që fëmija i parë i saj supozohej të ishte një fëmijë i beut ose agait, i cili ishte gjithashtu i dobishëm edhe për burrin tjetër të kësaj gruaje, sepse ky fëmijë “jolegjitim” ishte i tij. Faktikisht, sipas tekstit të këngës mësohet se, ishte dhëndri i ri, ai që “dëgjon” këngën e nuses së tij, që kishte qenë më parë në këta shtatëdhjetë e dy ditë e netë në shtratin e beut apo agait, dhe se ajo tashmë ka plagë në “zemrën” e saj, por që është gjithashtu e dobishme për të porsalindurin, sepse beu, ose agai, duhej të respektonte të drejtën e serisë së porsalindur, për të mbetur në pasuri, pra për ta përfshirë në pasurinë e tij. Kjo, sikur thuhet ishte gjithashtu edhe një garanci që ky fëmijë mund të shndërrohej në Islam, pasi kjo ishte në fund të fundit një nga kushtet që ndodhte nga shtatëdhjetë e dy ditënetëshi i një femre në shtratin e “më të fortit”, beut apo agait të atij vendi. Kjo ishte vetëm për atë fëmijë që lindte nga martesa shtatëdhjetë e dy ditë-netore me beun e again. Fëmijët e tjerë, të martesës së saj dytësore, të ligjshme gjthashtu, ishin të lirë të rriteshin nga burri i saj ligjor. Pragmatikisht, nuk ka asgjë, kur shikohet nga ajo anë. Por, kënga popullore vazhdon: “Merr pushkën dhe më vrit mua, pastaj më thuaj se s’të dua”. E gjithë kënga interpretohet kështu: “Shtatëdhjetë e dy ditë/Ka një plagë në zemrën time/Nuk është plagë nga sëmundja/Tashmë është plagë dhe pikëllimi./Merre pushkën dhe më vrit mua/pastaj më thuaj se s’të dua”.

Duket qartë se vargu i fundit është një element mjaft i rëndësishëm, një fakt që jo vetëm e përcjell mesazhin e duhur, por dhe një shkak, pse kjo këngë më së shumti ka fituar autoritetin e saj të dygjuhësisë. Ndërsa është një mesazh që përcillet për të patur vëmendje, për të patur kujdes nga kjo e drejtë abuzive, e dhënë ligjërisht dhe forcërisht të parit dhe më të fortit, natyrshëm vetësjell faktin se në atë trevë kishte banorë që flisnin shqip, por dhe gjuhë të tjera, normalisht, gjë që e bënte të dosmosdoshme të ishte në dygjuhësi. Ndryshe mund të thuhet për vallen “Pajtushka”, pasi për të vihet në funksion ndjeshmëria, trupi dhe lëvizjet e detyruara nga muzika.

Kjo këngë në dygjuhësi është dhe në Hungari, Mal të Zi, edhe në Bosnjë e Hercegovinë, edhe në Bullgari, edhe në Maqedoni edhe gjetkë, madje edhe në Serbi.

Teksti i kësaj kënge në gjuhën hungareze, sipas një përkthimi të vjetër, duket se përafron më së shumti me një tekst të kësaj kënge në gjuhën serbo-kroate, por në thelb ai ka të njëjtin mesazh si teksti i këngës që përcillet edhe në dygjuhësi: “Sedamdeset i dva dana/na mom srcu lezi rana/Nije rana od bolesti/vec od tuge i zalosti/Svaka rana srca moga/pratice me sve do groba/Uzmi pusku pa me ubi/ne daj drugoj da me ljubi[10] (Robert iz Salante, Madjarska)

Sidoqoftë dhimbjet dhe arsyet e ngjashme të kohërave, që trazuan dhe vegjetuan kulturat në Ballkan, sollën mes këngëve dhe valleve, jo vetëm mesazhet për banorët, por edhe format më të mira të komunikimit, të asaj që i bënte bashkë sa herë bëhej fjalë për një armik të përbashkët. Në këtë rast dygjuhësia e gjente gjuhën, ajo në mjaft raste mbetej një shumës i përfshirë në vrullin e saj për të mbetur njëjës në interesat e atyre që kontrollonin këtë trevë.

Shkurt duke përfunduar

Thuajse në të gjitha fshatrat e kësaj treve përveç kostumeve të ndryshme, bie në sy edhe një mori fjalësh të ndryshme. Thuajse çdo fshat ka kostumin e vet tradicional të veshjes, po ashtu dhe çdo fshat ka një mori fjalësh, të cilat dallojnë nga fshatrat e tjerë. Më së shumti, ka dhe fjalë të krijuara vetvetiu gjatë udhës jetike. Por historikisht të dy besimet fetare jetojnë në paqe e mirëkuptim me njëri-tjetrin. Në një numër fshatrash (siç është Stebleva) të dy besimet funksiononin bashkë, si një xhami dhe një kishë. Të krishterët dhe muslimanët bashkëjetojnë në mënyrë paqësore, madje edhe duke vizituar festat e njëri-tjetrit.

Shënim: Studimi im disavjeçar, “TOPONIMIA E GOLLOBORDËS: DISKURSI I DYGJUHËSISË DHE DERIVATI I ORIGJINËS është tashmë në procesin e fundit të tij të botimit, pasi ekzemplari i parë u muar nga botuesi dhe dakordësia e kontraktuar e bën që së shpejti të jetë në duart e lexuesit, ku ai do të jetë studiuesi, historiani, kërkuesi shkencor, kulturologu, etnologu, folkloristi, akademiku, profesori, studenti, njeriu i thjeshtë, i zakonshmi i jetës dhe përditësisë, po aq dhe oponenti, politikani dhe zyrtari që e pret me siguri me padurim për të “justifikuar” paratë e fondeve që jepen e merren anembanë ende për të “kafshuar” etni, kultura, tradita, kombe, me qëllimin e vjetër e të ri, me fatin e mirë e të keq të popujve që e duan lirinë, demokracinë edhe pse janë të destinuar t’i nënshtrohen disa fateve dhe fakteve të pashkruara kurë mbi një letër të bardhë.

[1] Nuk ka të dhëna të shkruara, por vetëm të dhëna gojore nga bisedat dhe rrëfenjat e të moshuarve brez pas brezi. [2] Hazis Lila, atdhetar, martir i gjuhës shqipe vrarë më 7. 06. 1915 nga serbët në Llakavicë të Steblevës pas një aktiviteti të shquar si ish – delegat i Kongresit të Manastirit të alfabetit të gjuhës shqipe. V.1908, ish – delegat i Kuvendit të Vlorës Viti 1912 si përfaqësues i krahinarisë së Gollobordës. [3] Hasan Moglica: atdhetar, martir i gjuhës shqipe, vrarë nga serbët më 17.06.1915, pas një veprimtarie të shquar duke çelur shkollë shqipe qysh në vitin 1902 në Okshtun dhe inisiator i kuvendeve krahinore për të çuar djem gollobordas në Normalen e Elbasanit të hapur në vitin 1909. Ky atdhetar ka qënë delegat i Lidhjes Shqiptare të Prizrenit të 10 qershorit 1878, bashkëshoqërues i patriotit të madh Abdyl Frashëri, të cilin e ka strehuar në shtëpinë e vet në Okshtun dhe së toku kanë udhëtuar nëpër Dibër drejt Prizrenit. [4] Patriot me pak të dhëna të transmetuara rreth tij. Një figurë patriotike dhe e përkushtuar në mbrejtje të identitetit. [5] Elez Sadik Koçi, atdhetar nga Ostreni i Madh, ish – delegat i Kuvendit të Vlorës v. 1912 që ka ngritur flamurin kombëtar edhe në ballkonin e shtëpisë së vet në Ostren dhe masakruar nga bullgarët më 4 mars 1916 në Fushë – Vërnicë. Sot emrin e tij e mban shkolla e Mesme e Bashkuar “ Elez Koçi” Ostren i Madh, dëshmor i Atdheut. [6] Haki Sharofi; Drejtor i Revistës “Zani i Naltë” (“Zëri i lartë”) Haki Sharofi lindi në Dibrën e Madhe, por ai e zhvilloi veprimtarinë e tij si mësues, publicist dhe përkthyes larg vendlindjes së tij [7] Vasil Mlladen Pleushku, atdhetar, martir i gjuhës shqipe vrarë nga serbët më 7.08.1915, pas një veprimtarie të gjatë nëpër Gollobordë dhe rrethinat duke shpërndarë librat shqip. [8] Murat Qoli, atdhetar i flakët nga Zabzuni me veprimtari të shquar në mbrojtje të tërësisë toksore kundra invazionit sërb të Luftës së Parë Botërore. Vrarë nga sërbët më 1917. [9] Hysen Destani (PLAKU), atdhetar i shquar nga Trebishti, komandant i çetës vullnetare prej 70 vetash në mbrojtje të trojeve shqiptare kundra invazionit serbo – bullgar në periudhën kyçe të historisë së Gollobordës së viteve 1912 – 1924. Vrarë në pabesi më 1918. [10] “Shtatëdhjetë e dy ditë/në zemrën time fle një plagë/nuk është plagë nga sëmundja/por është plagë e dhimbjes/të gjithë plagët zemra i mban/si kjo i mban një varr/merre pushkën dhe më vra mua/mos më jep tjëtër të duaj” (Robert nga Salante, Hungari).

Barr cakton Kryeprokurorin Federal për të Hetuar “Obamagate”, si donin të largonin Trumpin

Prokurori i Përgjithshëm i SHBA-së ka caktuar Prokurorin e Distriktit Perëndimor të Teksasit John Bash të shqyrtojë episodet “e demaskimit” nga administrata Obama, përpara dhe pas zgjedhjeve presidenciale të vitit 2016, deklaroi të mërkurë në darkë Departamenti i Drejtësisë.

Në këtë çështje kaq kontraversale, por dhe sensitive, republikanë, njerëz të ligjit në Amerikë, kanë kërkuar më shumë informacion për listën e zyrtarëve të Obamës, që u morën me ngritjen e një historie ndëshkimi nga zeroja, pa asnjë fakt dhe provë.

Të kuptuarit e asaj se kush ishte duke fajësuar kë dhe me çfarë qëllim, gjë që do të dalë nga investigimet, do të na ndihmojë për të kuptuar motivacionin e Obamës dhe administratës së tij, thonë të gjithë.

Administrata e Trump shpalli publikisht një listë emrash, ka edhe emra të tjerë që do të bëhen shumë shpejt publikë dhe identifikimi i personave do të nxjerrë në pah planin, strategjinë, qëllimin dhe motivacionin.

Por kuptohet tashmë se e gjitha kjo ishte një luftë e pandershme dhe e ngritur mbi mashtrime për të larguar nga pushteti, nga pozicioni i Presidentit të zgjedhurin Trump.

Një histori që implikon kupolën e administratës shtetërore, kupolën e FBI-së, CIA-s, ambasadorë dhe të tjerë aktorë në Kongres dhe në Senat.

“Këto dokumenta dhe këto lista personash tregojnë dhe na bindin për masën e shkallës së implikimit dhe korrupsionit në administratën e shtetit amerikan, situata që kanë vënë në pikëpyetje edhe vetë sigurinë kombëtare” – u shpreh në një deklaratë Andrew Bates.

ObamaGate do të jetë padyshim “Kutia e Pandorës” në Amerikën e shekullit të 21-të, si dhe një pikë kthimi në sistemin global politik, etnik, ekonomiko-financiar, ushtarak dhe gjeopolitik.

Duket se në bangën e të akuzuarve do të jenë ata që deri dje drejtonin botën, por që këto 4 vite punojnë për të rrëzuar Presidentin Trump, si pengesë në planet e tyre ogurzeza për njerëzimin.

Trump firmos urdhrin historik: Kush censuron të djathtët dhe favorizon të majtët në Mediat Sociale do të paguajë

Presidenti Trump nënshkroi sot pasdite një Urdhër Ekzekutiv, që kufizon mbrojtjen ligjore të kompanive të Mediave Sociale, që në nivel ndërkombëtar çensurojnë dhe heqin nga rrjetet e tyre tekste dhe kontekste të përdoruesve të tyre, për qëllime politike.

Media anti-Sociale mund të quhet ende sot, platforma e kërkimit elektronik Google. Kjo kompani nën presionin e të majtëve dhe shumë aktivistëve filoliberalë, ushtruar mes rrjeteve sociale, njoftoi se do të largojë një nga konsulentët e saj, nga bordi këshillimor, që është edhe presidenti i një ‘Think Tank’-u konservator me emërtimin “Heritage Foundation”.

Mbetet për t’u parë tashmë reagimi dhe funksionimi i Mediave Sociale dhe Platformave Elektronike përpara një Urdhëri që i vendos në linjat e lirisë së fjalës, shprehjes, mendimit, opinionit dhe që i privon ata nga e drejta e çensurës, apo nga lojëra algoritmike për të promovuar personazhe të së majtës, mes formash manipulative, duke disavantazhuar të tjerët.

Të gjithë të barabartë në një hapësirë uniforme dhe luftë kundër “trolls”-ave, apo faqeve falco, ky duket të jetë hapi i dytë që do të duhet të ndërmerret, në mënyrë që gjithkush të identifikohet me të dhënat personale, për të patur një profil në këto rrjete sociale.Duke përshkallëzuar luftën e tij me kompanitë e mediave sociale Presidenti Donald Trump nënshkroi një urdhër ekzekutiv të enjten që sfidon mbrojtjen ndaj detyrimeve ligjore që këto kompani kanë për materialet e postuara nga përdoruesit e tyre.

Megjithatë, masa duket se ka të bëjë më shumë me politikën sesa substancën, pasi presidenti kërkon të mbledhë pas vetes mbështetësit e tij pasi ai sulmoi Twitter-in për aplikimin e konceptit të kontrollit të fakteve në dy nga postimet e tij.

Presidenti Trump tha se kontrollet e fakteve ishin “vendime editoriale” nga Twitter dhe kishin të bënin me një aktivizëm politik. Ai tha se kjo lëvizje do t’u kushtojë kompanive të mediave sociale mbrojtjen nga paditë për ato që janë postuar në platformat e tyre.

Trump, i cili personalisht mbështetet shumë tek Twitter-i për të sulmuar armiqtë e tij, ka akuzuar prej kohësh gjigantët e teknologjisë në Silicon Valley që anojnë nga liberalët, se po vënë në shënjestër konservatorët duke i kontrolluar ose duke hequr postimet e tyre.

Masa udhëzon agjencitë e degës ekzekutive të kërkojnë nga agjenci të pavarura që hartojnë rregullore, përfshirë Komisionin Federal të Komunikimit dhe Komisionin Federal të Tregtisë, të studiojnë mundësinë nëse ata mund të vendosin rregullore të reja për kompanitë – megjithëse ekspertët shprehin dyshime se kjo mund të bëhet pa një akt të Kongresit.

Kompanive si Twitter dhe Facebook u jepet mbrojtje nga përgjegjësitë ligjore në bazë të nenit 230 të Aktit për Komunikimin e Qytetëruar sepse ato trajtohen si “platforma” dhe jo “botues”, të cilët mund të përballen me padi mbi përmbajtjen që publikojnë.

Një urdhër i ngjashëm ekzekutiv ishte konsideruar më parë nga administrata, por ishte lënë mënjanë mes shqetësimeve se nuk plotësonte detyrimet ligjore dhe shkelte parimet e lirisë së fjalës.

Trump dhe fushata e tij reaguan pasi kompania Twitter shtoi një frazë paralajmëruese në dy postime të presidentit Trump ku ai i quante votimet me postë “mashtruese” dhe parashikuante se “kutitë postare do të grabiteshin”. Nën postimet në Twitter, tani ekziston një hallkë ku lexohet “Njihuni me faktet për votimet me postë” që i udhëzon përdoruesit në një faqe me kontrolle faktesh dhe lajme mbi njoftimet mbi pretendimet e pabazuara të Trump.

Presidenti Trump akuzoi Twitter-in për ndërhyrje në zgjedhjet presidenciale të vitit 2020″ dhe deklaroi se “si president, unë nuk do të lejoj që kjo të ndodhë”.

Presidenti dhe konservatorë të tjerë kanë pohuar, për vite me rradhë, se kompanitë e teknologjisë në Silicon Valley janë treguar paragjykues ndaj tyre.

Por nuk ka asnjë provë për këtë – dhe ndërsa drejtues dhe shumë punonjës të Twitter-it, Facebook-ut dhe Google-it mund të anojnë nga liberalët, kompanitë kanë theksuar se nuk kanë asnjë interes të biznesit për të favorizuar një parti politike ndaj të tjere.

REAGIMET

Marcus Messner, ekspert për mediat në Universitin e Komonuelthit të Virxhinias i tha Zërit të Amerikës se “kompanitë e mediave sociale prej vitesh luftojnë kundër përhapjes së dezinformatave dhe për nevojën e verifikimit të fakteve, sidomos gjatë zgjedhjeve të fundit presidenciale.”

“Twitter ka të drejtë të vënë në dukje informacionet që janë të pasakta, edhe kur kjo ka të bëjë me tweete të Presidentit Trump,” tha profesor Messner.

Profesori i gazetarisë vuri në dukje se hapi i ndërmarrë nga Twitteri prek linjën delikate “mes verifikimit të fakteve dhe rrezikut se mund të akuzohesh për censurim të fjalës politike me veprime më drastike, si fshirja e postimeve apo pezullimi i llogarive.”

Profesor Messner tha se çështja që shtrohet është: “nëse u shton postimeve një link për verifikim faktesh që të çon tek shkrime të ndryshme të mediave, a do të pranoheshin ato nga mbështetësit e Presidentit Trump, të cilët regullisht i mohojnë raportimet e mediave të mëdha?”

Efekti i veprimeve të tilla në këtë atmosferë të ndezur partiake do të ishte i kufizuar, thotë profesori.

Shefi ekzekutiv i firmës Twitter Jack Dorsey tha në faqen e internetit të kompanisë se tweetet e presidentit “mund t’i bëjnë njerëzit të mendojnë gabimisht se ata nuk kanë nevojë të regjistrohen për të marrë një fletëvotimi me postë. Synimi ynë është të sqarojmë deklarimet konfliktuale dhe të japim informacionet për të cilat ka debate, në mënyrë që njerëzit të mund të gjykojnë vetë.”

Steve DelBianco, president i NetChoice, një grup komercial që ka në klientelën e tij edhe kompanitë Twitter, Facebook dhe Google, tha se “presidenti është duke shkelur Amendamentin e Parë të Kushtetutës, duke kërcënuar të drejtat themelore të fjalës së lirë për platformat e mediave sociale”. Ky hap i administratës “i nxit qeveritë e huaja të kontrollojnë lirinë e shprehjes në internet,” tha ai në një deklaratë të enjten.

Shpërthen revolta në Fier: Nuk mund të vazhdohet kështu! Ndihmat i marrin veç socialistët, 6 muaj pa drita…

Banorët e Topojës në njësinë administrative Seman të Fierit kanë dalë sërish sot në protestë, për shqetësimet e tyre të vazhdueshme, që lidhen me mungesën e infrastrukturës dhe me ndërprerjen e vazhdueshme të energjisë elektrike.

Janë 7 fshatra me rreth 10 mijë banorë që kanë të njëjtat shqetësime, dhe thonë se edhe pse janë taksapagues të rregullt nuk marrin asnjë investim mbrapsht nga ana e qeverisë dhe pushtetit lokal.

“Në lidhje me energjinë elektrike, linja është gati 18 kilometra e gjatë, ne kemi problem në dimër, se për shkak të rrjetit të amortizuar ne kemi ndërprerje të vazhdueshme të saj. Ne kerkojmë nga bashkia e Fierit dhe nga qeveria që të kemi ndërhyrje në rrjetin elektrik, qoftë edhe me kompani private.

Nuk mund të vazhdohet kështu, ndërhyrjet kanë qenë të pjesshme, duke qenë se ne kemi qenë komunë dhe tani varemi nga bashkia e Fierit, shteti është fare inekzistent. Të gjitha janë militantë partie dhe nuk e ngrejnë zërin as për shqetësimet e zonës, ku banojnë dhe vetë. Ndihmat kur kanë ardhur janë ndarë vetëm për anëtarët e Partisë Socialiste, edhe ata persona që duhet të merrnun pagën e luftës si të vetëpunësuar nuk kanë marrë”, shprehet në shqetësimin e tij një prej banorëve. /FaxWeb

Aleanca për Teatrin padi në SPAK ndaj Lleshajt, Veliut dhe Veliajt: Të arrestohen, po fshehin provat

Aleanca për Mbrojtjen e Teatrit i ka kërkuar sot SPAK arrestimin e Sandër Lleshajt, Ardi Veliut dhe Erion Veliajt, me akuzën e tentativës së vrasjes. Juristja Ardiana Kalaja ka dhënë më shumë detaje lidhur me kallëzimin që ata kanë depozituar në SPAK, ku thotë se, të tre zyrtarët duhet të arrestohen pasi mund të fshehin provat.

“Një grup nga qëndrestarët për mbrojtjen e Teatrit, kemi dorëzuar një kallëzim në SPAK për Sandër Lleshajn, Ardi Veliun dhe Erion Veliajn. Sipas nesh ata akuzohen për veprën penale të vrásjes së mbetur në tentativë, kemi parashtruar të gjitha pretendimet tona, për dyshimin tonë të arsyeshëm se mund të manipulojnë provat dhe ti fshehin ato. Për këtë ne kemi kërkuar árrestimin e këtyre personave, dhe kemi besim se SPAK do të nisë hetimet”, u shpreh Kalaja në fjalën e saj.

Ndërkohë që regjisori Robert Budina tha se ata do ta ndjekin çështjen deri në fund, dhe kanë besim në institucionet e drejtësisë, të cilat kanë momentin që të thonë fjalën e tyre.

“Unë nuk jam jurist, por do të bëj gjithçka që kjo çështje të shkojë deri në fund, ajo që ne duam është të rikthejmë Tempullin e Teatrit aty ku ishte, dhe kjo çështje nëse është e nevojshme do të shkojë deri në Parlamentin Europian”, tha Budina.

Basha takon bizneset në Njësinë nr.8 në Tiranë: Ekonomia shqiptare po vuan nga RAMAVIRUSI

Gjendja në njësinë Nr. 8 në Tiranë ku qytetarë dhe biznese po përballen me një krizë të thellë ekonomike është e dhimbshme: varfëri, papunësi dhe shumë biznese që falimentojnë.

Qytetarët nuk kanë marrë asnjë ndihmë të premtuar nga Rama. Nuk ka asnjë projekt konkret për të nxjerrë nga kriza e pandemisë ekonomike biznesin e vogël.

Shfaqjeve me regji të propagandës së Edi Ramës ju ka dalë boja. Situata e vështirë ekonomike, xhepat e boshatisur, tavolinat e zbrazëta dhe papunësia alarmante janë e vërteta e hidhur që nuk mund të fshihet.

Ndërkohë që qytetarët janë në pamundësi, RAMAVIRUSI i dha vetëm dje 727 mijë euro inceneratorit të Tiranës.

Kjo qeveri dhe ky kryeministër janë sot barra më e rëndë dhe e keqja më e madhe për qytetarët shqiptarë.

Fondet për Teatrin e ri/ Eksperti gjerman: Do ketë hetim penal në BE nëse do jepen 30 milionë euro kredi

Martin Henze, një prej këshilltarëve pranë CDU-së, ka deklaruar se do të ketë hetim në institucionet e Bashkimit Europian nëse jepen fondet për ndërtimin e një Teatrit të ri Kombëtar, në mënyrë të jashtëligjshme.

Në një postim në Tëitter, Henze paralajmëron ambasadorin e BE në Tiranë dhe informon komisionerin për Zgjerimin Oliver Varhelyi, se Bashkia e Tiranës ka kërkuar 30 milionë euro për ndërtimin e Teatrit Kombëtar pa paraqitur asnjë projekt dhe asnjë detajim të mënyrës se do të përdoren këto para.

“Me një copë letër, madje vetëm një faqe, pa asnjë projekt, pa asnjë kosto të saktë Bashkia e Tiranës informon qeverinë “Rama” që shembi Teatrin Kombëtar, për të marrë 30 milionë euro kredi nga BE.

Nëse ju e mbështesni këtë, do të ketë një hetim penal në Parlamentin e BE, madje edhe kundër jush personalisht. Kjo është vija e kuqe që ju dhe të tjerët nuk duhet ta kaloni”, shkruan Martin Henze.

Ministria: 23 raste të reja me Covid-19, ja qytetet që i rikthehen ”zonave të kuqe”

23 raste të reja me Covid 19 janë zbuluar në 24 orët e fundit në vendin tonë. Rastet e reja janë shënuar në Tiranë, Durrës, Mat dhe Lushnje, ndërkohë që nuk konfirmohet rasti i shtetases ukraine që u raportua më herët në Sarandë.

Sipas Ministrisë së Shëndetësisë në QSUT janë testuar 57 personel shëndetësor dhe pacientë të shtruar, të cilët kanë rezultuar të gjithë negativë. Në spitalin infektiv aktualisht po trajtohen 23 pacientë, nga të cilët 5 janë në terapi intensive. Në 24 orët e fundit janë të shëruar 28 qytetarë, duke e çuar në 851 numrin e të shëruarve që nga fillimi i epidemisë

Njoftimi i Ministrisë së Shëndetësisë

Gjatë 24 orëve të fundit janë testuar 276 qytetarë si të dyshuar të prekur me Covid19 dhe janë konfirmuar 23 raste të konfirmuara pozitive, 12 prej të cilave në Tiranë. 8 janë kontakte të rasteve të mëparshme pozitive dhe 4 janë raste të reja në proces hetimi.

Nga hetimi i thelluar epidemiologjik në QSUT, ku jane testuar 57 personel shëndetësor dhe pacientë, dhe të gjithë kanë rezultuar negativë.

6 raste janë konfirmuar në Mat, kontakte të një paciente në QSUT dhe 4 raste në Lushnje, kontakte të rasteve pozitive të konfirmuar më herët në Tiranë dhe 1 rast i ri në Durrës. Në spitalin infektiv aktualisht po trajtohen 23 pacientë, nga të cilët 5 janë në terapi intensive.

Në 24 orët e fundit janë të shëruar 28 qytetarë, duke e çuar në 851 numrin e të shëruarve që nga fillimi i epidemisë. Nga fillimi i epidemisë janë kryer mbi 15,500 testime molekulare dhe serologjike, ndërsa numri i rasteve të konfirmuara pozitivë në të gjithë vendin është 1099. Prej tyre, mbi 77% janë të shëruar. Në vendin tonë aktualisht janë 215 persona aktivë me COVID19, kryesisht ne Tiranë.

Ministria e Shëndetësisë dhe Mbrojtjes Sociale apelon qytetarët të tregohen të kujdesshëm. Ruani distancimin fizik mbi 1.5 metër. Kur nuk arrihet distancimi fizik përdorimi i maskës është i domosdoshëm. Ruani etiketën respiratore. Kur kolliteni apo tështini përdorni shami letre ose këndin e brrylit. Masat e higjienës personale duhet të kombinohen me larjen sa më të shpeshtë të duarve për më shumë se 20 sekonda. Evitoni ambientet e mbyllura dhe grumbullimet me shumë njerëz dhe kujdesuni për të moshuarit.

Mos neglizhoni shenjat e sëmundjes prandaj telefononi në numrin unik të Urgjencës Kombëtare, 127. Për informacion në lidhje me COVID19 dhe këshillim psikologjik, ju lutemi, telefononi në linjën e gjelbër 0800 40-40.