19.5 C
Tirana
E martë, 29 Prill, 2025

“Nuk jemi kazermë politike”, Basha: Inkurajoj mendimin ndryshe, vendimi për rekurs është fryt i vendimmarjes kolegjale të demokratëve euroatlantikë

Kreu i Demokratëve Euroatlantikë, Lulzim Basha, është shprehur se dëshira e kundërshtarëve për të shpikur fabula ndaj tij, është tregues i frikës dhe ankthit që ka kjo dyshe, dhe kjo në vetvete është gjë e mirë sepse në mënyrë indirekte është tregues i potencialit dhe i fuqisë që grupimi i tij projekton kundër kësaj dyshe.

Në podkastin e rrradhës me Ermalin dhe Marsidin, Basha gjithashtu foli për vendimin për vulën, që do të bëhet recurs në Gjykatën e Lartë. Ai tha se ky vendimështë fryt i vendimmarjes kolegjale të demokratëve euroatlantikë.

Pjesë nga fjala e Lulzim Bashës:

Obsesioni për të shpikur fabula për mua, është tregues i frikës dhe ankthit që ka kjo dyshe, dhe kjo në vetvete nuk është një gjë e keqe, është një gjë e mirë sepse në mënyrë indirekte është tregues i potencialit dhe i fuqisë që ne projektojmë kundër kësaj dyshe.

Ndërsa sa i përketë pjesës së brendshme, larg qoftë ajo ditë kur edhe demokratët euroatlantikë kthehen në një shkretëtirë, në një kazermë politike, ku trajtohet lideri si zot, ku vendoset idhujtaria ndaj kryetarit të partisë. Në këtë moment ne s’kemi më arsye të ekzistojmë, sepse do ktheheshim në një klonim të partisë berishiste dhe partisë ramiste. Të dyja bashkë në fakt nuk janë gjë tjetër veçse dy pjesë të ish Partisë së Punës, ku kulti i individit ishte gjithçka. Nëqoftëse ne qëndrojmë përballë kësaj Katovice të dytë, atëhere ndarja e parë është me kultin e individit.

Mendimi kritik, mendimi i lirë, jo vetëm nuk konsiderohen si diçka e padëshirueshme për mua, por i nxisë, i inkurajoj, në debat të përhershëm.
E vetmja gjë është që në detyrimet që kemi në këtë angazhim të përbashkët, duhet marrë mendimi i gjithsekujt, dhe se në rastin konkret, hapat që kemi vendosur, rekurs për të mos e lënë padrejtësinë të trimfojë dhe në çdo rast demokratët euroatlantikë do jenë në zgjedhje me listën tonë, me aleatët tanë, me programin tonë, nuk janë vendime të një njeriu, janë vendime të pjekura, të shoshitura për javë të tëra me kryesinë e PD euroatlantike, me kolegjin tonë të kryetarëve, së fundmi me Këshillin tonë Kombëtar.

Ndaj, nëse ka diçka që është e garantuar, në botkuptimin tonë si euroatlantikë, është liria e mendimit dhe padiskutim kolegjaliteti i çdo vendimmarrje. Vendimmarrja për rekurs dhe për pjesëmarrje në çdo rast në zgjedhje me listën tonë, është vendimmarrje kolegjale e forumeve më të larta të demokratëve euroaltantikë.

“Asgjë s’ka ndryshuar nga 9 shtatori”, Basha: Nuk jemi fraksion i Berishës, as nuk e pranojmë për fraksion. Rrugët tona janë ndarë një herë e mire

Kryetari i Demokratëve Euroatlantikë, Lulzim Basha, ka hedhur poshtë zërat se grupimi që ai drejton do të jetë fraksion i Berishës. Në podkastin e rrradhës, Basha u shpreh se asgjë nuk ka ndryshuar nga vendimi i 9 shtatorit dhe se rrugët me Berishën janë ndarë një herë e mirë.

Pjesë nga fjala e Lulzim Bashës:

Nuk jemi fraksion i Berishës, madje as nuk e pranojmë Berishën për fraksion. Rrugët tona janë ndarë një herë e mirë. Asgjë s’ka ndryshuar, që nga 9 shtatori asgjë s’ka ndryshuar. Përkundrazi, pozitat e tij në raport me faktorin euroatlantikë janë përkeqësuar në çdo aspekt. Asgjë nuk ka ndryshuar në aftësinë e tij për të sjellë demokratët në pushtet, përkundrazi është provuar që premtimet bombastike me të cilat ju përvesh Partisë Demokratike dhe opozitës për ta marrë si plaçkë, si mburojë për veten e vetë ishin të rreme. Rezultati më i dobët elektoral jo thjesht i Partisë Demokratike, por dhe i ndonjë partie të madhe në 34 vite. Dhe gjithmonë e më shumë bjerret. Nuk ka njeri ta besojë e ta pranojë se zgjidhja për Partinë Demokratike, për ardhjen e saj në pushtet është Sali Berisha, as ai vet.

Pyetje: Kjo i rrëzon edhe pretendimet që ngrejnë një pjesë të politikanëve aktual që pretendojnë që ju jeni në bashkëpunim me zotin Berisha ose që jeni pjesë e një loje të përbashkët. Kjo është nje pjesë tjetër e akuzave të cilat ne duam që t’i japim një përgjigje dhe këtyre gojëve të liga, po themi në thonjëza që mund të bëjnë gjithashtu, ta përbaltosin misionin.

Lulzim Basha: Ky është një plan i vazhdueshëm për të shmangur debatin e vërtetë. Është një plan propagandistik i dyshes, sepse njëherë njëri thotë është me Ramën, tjetri thotë është me Berishën. Në fakt, e vërteta është që s’jemi as me njërën as me tjetrën. Por jemi përfundimisht dhe qartësisht përballë edhe njërit edhe tjetrit. Sigurisht përballë Edi Ramës, i cili sot kryeson qeverinë më të korruptuar në Europë dhe më të korruptuar e tranzicionit shqiptarë dhe natyrisht përballë Sali Berishës i cili me vullnetë të plotë dhe me vetëdije të plotë është kthyer në asetin e vetëm elektoral të Edi Ramës dhe në këtë mënyrë kanë krijuar një bashkëpunim për interesat e tyre kundër interesave të shqiptarëve. Kundër kësaj skeme, kundër këtij komploti ndaj shqiptarëve qëndroj unë me gjithë fuqinë dhe forcën e mendjes, shpirtit dhe angazhimit tim politik. Dhe të gjithë ata të cilëve ju kam besuar dhe më besojnë në këtë udhëtim të përbashkët. Jo thjesht për fatin tonë politikë, po për fatin e të nesërmes së Shqipërisë dhe shqiptarëve. Gjithçka tjetër është përpjekje për të tërhequr vëmendjen nga kjo e vërtetë dhe me dashje apo padashje është shërbim i pastër ndaj Edi Ramës dhe ndaj Sali Berishës.

Basha: Vendimi për vulën një goditje edhe ndaj SHBA, Britanisë së Madhe dhe BE. Nuk dorëzohemi përballë Katovicës 2

Në podcastin e rrradhës me Ermalin dhe Marsidin, kreu i Demokratëve Euroatlantikë, Lulzim Basha, ka folur në lidhje me vendimin për vulën të cilën e quajti si goditje ndaj SHBA-së, Britanisë së Madhe dhe Bashkimit Europian.

Basha gjithashtu Demokratët Euroatlantikë do të vazhdojnë betejën për alternativë ndryshe, pasi sipas tij, nuk mund të lëmë që në Shqipëri të implementohet Katovica numër 2.

Pjesë nga fjala e Lulzim Bashës:

Që akti i 11 qershorit është një goditje ndaj Shteteve të Bashkuara të Amerikës, ndaj Britanisë së Madhe, ndaj Bashkimit Europian, kjo është e qartë dhe këtë e ka kuptuar edhe pa e artikuluar çdo shqiptarë. Është një goditje ndaj atyre që janë kujdesur që drejtësinë shqiptare ta fusin në një rrugë të interesave politike dhe të kthimit të interesave shqiptare, pra t’i shërbejnë ligjit që të mbrojnë qytetarët dhe është një goditje të politikës së tyre, të sanksioneve ndaj të korruptuarve.

Megjithatë them që është herët për të nxjerr konkluzinone, sepse ky është një hap, një moment në një luftë të gjatë për ta kaluar Shqipërinë nga dritëhijet e tranzicionit, nga një vend ku sundojnë individët dhe jo ligji, ku sundojnë njerëz ku i trajtojnë bashkëqytetarët e tyre si kavie eksperimentale, në një vend prëndimor ku dinjiteti i të parit të vendit është i barabartë me dinjitetin e më të humburit të vendit.

Që është ajo që dallon shoqëritë perëndimore, me shoqëri si kjo e jona hibride, me një këmbë në autokraci dhe një këmbë në demokraci. Kjo është një betejë të cilën jam i bindur që asnëj nga aleatët tanë strategjikë nuk kanë ndërmend ta dorëzojnë, apo ta dorëzojnë shpejt.

Kjo betejë do të vazhdojë dhe në këtë betejë padiskutim që ne si demokratë euroatlantikë, shohim rolin tonë, përgjegjësinë tonë. Sepse nuk mund të presim që këto probleme jetike për qytetarët tanë, të zgjidhen vetëm nga një ndërhyrje nga jashtë.

Sigurisht duam, kemi nevojë që t’i kemi në krah aleatët strategjikë të Shqipërisë siç kanë qenë në momentet më kyçe për shqiptarët, për Shqipërinë jo në favor të një partie apo të një partie tjetër. Por në rrradhë të parë duhet të qëndrojmë fuqishëm në veçanti në momente të tilla që duken të errëta dhe të pashpresa për t’u përballur me planin ogurzi të kastës së vjetër që t’iu imponojnë shqiptarëve edhe 34 vite të tjera tranzicion. Unë e quaj Katovica 2.

Nuk e di kush është më i riu apo më e reja prej jush, por kanë kaluar 34 vite, unë kam që 16 vjeç ku ka nisur kjo betejë për Shndërrimin e Shqipërisë nga një diktaturë në një shoqëri demokratike me orientim perëndimor.

Disa gjëra janë arritur, por këto forca punojnë gjithmonë kundër arritjes së stacionit final. Jemi shumë afër stacionit final, na duhet të mobilizojmë të gjitha forcat pozitive të shoqërisë. Këta janë pakicë, duhet t’u tregojmë vendin që janë pakicë me të gjithë arsenalin e demokracisë.

Kjo është sfida që kemi. Përndryshe 16 vjeçari i sotëm edhe pas 34 vitesh do të vazhdojë të bëjë hosana dy familjeve politikë dhe biologjike dhe kjo është e papranueshme. Kjo nuk duhet të ndodh, nuk mund të ndodh dhe sa më takon mua edhe demokratëve euroatlantikë, nuk do të ndodh.

“Berisha nuk donte që PD të vinte në pushtet në 2021-in”, Basha: Nuk pranonte një parti jashtë interesave të klientelës së tij, te Rama gjen siguri për shkak të halleve të përbashkëta

Kryetari i Demokratëve Euroatlantikë, Lulzim Basha, në podkastin e rrradhës është shprehur se Sali Berisha nuk donte që PD të vinte në pushtet në vitin 2021. Kjo sipas Bashës për faktin se nuk donte një PD jashtë kontrollit të tij dhe jashtë interesave të familjes së tij.

Ai gjithashtu tha se Berisha po i jep tapi dhe 4 vite të tjera pushtetit të Edi Ramës, me kusht që të mbajë tapinë e Partisë Demokratike të uzurpuar me ndihmën e kryeministrit.

Pjesë nga fjala e Lulzim Bashës:

Prandaj e ka thënë fare qartë Berisha, ishte fat i madh që nuk erdhi Partia Demokratike në pushtet në 2021-in, e ka thënë publikisht, mediatikisht. Pse? Nuk do një Parti Demokratike jashtë kontrollit të tij, jashtë interesave të tij e të familjes së tij, e të klientëve të tij. Është më mirë dhe më i sigurtë me Edi Ramën, se i bashkojnë të njëjtat interesa, të njëjtat ankthe, të njëjtat frikëra, sesa me një Parti Demokratike që kryen një evolucion, pra ripërtërihet dhe kalon në një gjeneratë tjetër, kalon në një brezni tjetër politikanësh, kulturash politike dhe mendësie politike.

Pra, shkurt dhe qartë janë bashkë për interesat e tyre, kundër interesave të shqiptarëve. Dhe gjithçka të re që kërcënon këtë bashkësi të tyre, e shohin si armik të përbashkët. Prova e para është amnistia me të cilën liruan të korruptuarit dhe lanë protestuesit. Prova e dytë është prishja e komisionit të Reformës Zgjedhore dhe tani shumë shpejt pazari që po gatuhet për të mbyllur listat. Sot listat janë të hapura me vendim të Gjykatës Kushtetuese, që do të thotë kush merr më shumë vota, shkon në Parlament.

As Edi Rama, as Sali Berisha nuk i duan listat e hapura. Listat janë një nga instrumentet e pushtetit të tyre okult, që nga Kushtetuta e 2008-ës, se bashkë e bënë kushtetutën që kryetari i partisë të kishte në dorë gjithçka. Të ishin zotër e ta trajtonin partinë politike si orendi shtëpiake. Ndaj, tani po luajnë lojën tjetër, të mbyllin listat.

Dhe stacioni final i këtij pazari me anë të cilit Sali Berisha po jep tapi dhe 4 vite të tjera të pushtetit të Edi Ramës, me kusht që të mbajë tapinë e Partisë Demokratike të uzurpuar me ndihmën e Edi Ramës, stacioni tjetër është që të godasin kërcënimin më të madh në 34 vite kundër politikanëve të korruptuar dhe korrupsionit në tërrësi, që është Struktura e Posaçme Anti-Korrupsion, është SPAK-u.

“Dy kullat më të larta në Tiranë janë simboli i pazarit mes Ramës dhe Berishës”/ Basha: Asgjë nuk na bashkon me këtë kastë të vjetër

Në podcastin e rradhës me Ermal Peçin dhe Marsid Gupin, kreu i Demokratëve Euroatlantikë, Lulzim Basha ka zhvilluar një bisedë me një grup të rinjsh mbi zhvillimet e fundit politike, programin e prezantuar në 1 qershor dhe organizimin për zgjedhjet e ardhshme politike.

Duke komentuar vendimin e 11 qershorit për vulën, Basha tha se ishte një pazar midis të vjetrës për të vijuar ujditë politike dhe ekonomike, duke rikujtuar se si Rama dhe Berisha kanë investime të përbashkëta në dy nga kullat më të larta që po ndërtohen në Tiranë.

Më tej Basha deklaroi se asgjë nuk e lidh me Ramën dhe Berishën dhe se në zgjedhjet e ardhshme qytetarët do të jenë përballë dy alternativave, të vijojnë me të vjetrën 34 vjeçare, apo të krijojnë një rrugë të re për të ardhmen e Shqipërisë.

Pjesë nga fjala e Lulzim Bashës:

Kjo është një betejë mes të vjetrës dhe të resë. Ajo që ka ndodhur më 11 qershor, është hiç më pak sesa një mirëkuptim dhe një pazar midis të vjetrës. Midis kryeministrit dhe ish-kryeministrit. Nuk është një pazar dosido, po shohim si ndajnë dhe bashkëndajnë edhe pushtetin politik, edhe pushtetin legjislativ, edhe pushtetin ekonomik. Dhe të jem fare i drejtpërdrejtë, menjëherë pas protestës së shkurtit, erdhi pazari për amnistinë. Janë liruar vjedhësit e votave të Partisë Demokratike. Janë liruar nga dënimi për korrupsion, ose janë liruar nga ndjekja penale me votat e atyre që i thonë vetes deputetë të PD. Nuk ka ku të shkojë më keq. Liruan vjedhësit, por jo protestuesit. Kjo është pjesë e një pazari për pushtet politik, për pushtet ekonomik, por mbi të gjitha për mbijetesë.

Qytetarët e Tiranës janë dëshmitarë të Malit pas Pallatit të Kulturës dhe të kullës tjetër 65 katëshe, që qartësisht janë investime të përbashkëta të së vjetrës. Të kryeministrit dhe ish-kryeministrit, dhe të klientelës së tyre.

Asgjë nuk i pengon të bëjnë pazar për interesat e tyre, kundër interesave të shqiptarëve. Pjesën tjetër e kanë teatër. Shqiptarët i trajtojnë si spektator të këtij teatri, që duhet të paguajnë biletën gjithmonë e më shtrenjtë, sepse ndërkohë kanë filluar të zbrazen rrradhët e spektatorëve. Ikin si protestë ndaj shëmtisë, varfërisë, korrupsionit, padrejtësisë, që sjellë ky teatër i shëmtuar. Dhe sa më shumë ikin, aq më shumë shtohet çmimi i biletës i atyre që mbeten. Në këtë ekuacion demokratët euroatlantikë shihen si kërcënim ekzistencial.

Me këtë kastë të vjetër nuk na bashkon asgjë. Nuk na ka bashkuar edhe kur kemi qenë bashkë, përkundrazi, kjo është ajo që na ka ndarë kulturalisht, shpesh herë edhe politikisht, dhe sot përballja është më e qartë se kurrë. Thënë shkurt dhe prerë, kryeministri dhe ish-kryeministri duan të vazhdojnë tangon dhe 4 vjet të tjera. Qartësisht pjesë e pazarit është që Rama të ruan pushtetin, ish-kryeministri ruan monopolin mbi teatrin opozitar, dhe në kuadër të këtij teatri bëhen gati t’i servirin shqiptarëve në zgjedhjet e ardhshme pyetjen: Kush është më pak i korruptuar, Edi Rama apo Sali Berisha?

A është kjo pyetja që zgjidh hallet e shqiptarëve?
As njëri dhe as tjetri nuk janë zgjidhje për shqiptarët.
Pyetja për shqiptarët në zgjedhjet e ardhshme do të jetë: A do të vazhdojmë dhe 4 vjet të tjera, e të shtrojmë rrugën për 30 vite të tjera, me dyshen e vjetër, që ka 34 vjet në politik dhe në pushtet?
Apo do të hapim një rrugë të re, një kulturë të re, një të ardhme të re për Shqipërinë?

Kjo është përballja, ku jemi përballë Edi Ramës, kryeministrit të qeverisë më të korruptuar, por dhe përballë Sali Berishës, që është aseti i vetëm i Edi Ramës në zgjedhjet e ardhshme.

13 korrik 1990/ Mitingu i turpit

Nga Kastriot Dervishi

Më 13 korrik 1990, në sheshin “Skënderbej”, u zhvillua një mitin i madh kundër refugjatëve të ambasadave që ishin larguar atë mëngjes. Folën shunë zyrtarë. Folësi kryesor, sekretari i KQ të PPSH-së, Xhelil Gjoni, i quajti refugjatët “huliganë”, “njerëz pa ideale e moral”, të cilët me veprimin e tyre, sipas tij, u shërbenin planeve të armiqve, të cilët donim të rikthenin borgjezinë dhe bejlerët e përmbysur. Sipas Gjonit, ata ishin mashtruar, kishin shkelur “mbi gjakun dhe eshtrat e martirëve”. Pavarësisht artikulimeve publike të Gjonit dhe folësve të tjerë, populli ynë heroik nuk u pa të kishte ndonjë kujtesë e ndjeshmëri ndaj tyre.

Censi 2023, jemi më pak dhe më të plakur

Nga Aurora Sulçe

Shqipëria ka zyrtarisht 2,4 milionë banorë. Një shifër që ka ardhur duke u tkurrur në vite, për shkak të disa valëve emigrimi, që fatkeqësisht vijjnë ende. Por, pakësimi është vetëm një element. Emigrimi ka shkaktuar edhe rritjen e moshës mesatare të popullsisë. Kjo do të thotë se sot, përveçse më pak, jemi edhe më të plakur.

Të dhënat janë të Censit 2023, realizuar nga Instituti i Statistikave. Teorikisht censet ofrojnë të dhëna të vlefshme për të hartuar politika më të mira në arsim, shëndetësi, ekonomi dhe zhvillim të qëndrueshëm. Të dhënat e fundit për tkurrjen dhe plakjen e popullsisë të bëjnë të reflektosh dhe shtojnë përpara emergjencën e ndryshimit të të gjitha strategjive të zhvillimit dhe politikave të ndërmarra deri më tani.

Por, çfarë ka ndodhur me popullsinë e Shqipërisë në vite?

Popullsia e Shqipërisë ka arritur aktualisht në 2,4 milionë banorë, duke pësuar një rënie prej rreth 420 mijë banorë ose me 13,8% kundrejt censit 2011. Një tendencë që ka vijuar gjatë dekadave të fundit, nëse shohim censin e vitit 1989. Qartazi duket se Shqipëria ka hyrë në një fazë rënie pa kthim të popullsisë.

Largimi i fuqisë punëtore dhe vitet e fundit edhe shtresës së mesme, që janë të kualifikuarit, ka krijuar probleme në funksionimin e biznesit dhe produktivitetin e ekonomisë. Por, tkurrja e popullsisë është vetëm shqetësimi i parë që Censi 2023 nxori në pah. Problemi i dytë është plakja me ritme të frikshme. Numri i të rinjve po bie me shpejtësi, ndërsa ai i të moshuarve po rritet ndjeshëm.

Sipas Censit, raporti i varësisë së të rinjve ka zbritur aktualisht në 24% nga 30,4% që ishte në censin 2011, ndërsa raporti i të moshuarve është rritur në këtë periudhë me 13,7%.

Të dhënat e detajuara tregojnë edhe grupmoshat që kanë pësuar në vite luhatjet më të ndjeshme.

Kur u zhvillua censi 2011, në të gjithë vendin u numëruan mbi 268 mijë të rinj të grupmoshës 15-19 vjeç, por në censin 2023 numri i tyre gati u përgjysmua. Kjo grupmoshë ka pasur edhe rënien më të madhe në periudhën ndërmjet censeve, si në numër dhe në përqindje. Kjo tregon qartazi se numri i të rinjve në Shqipëri po bie me shpejtësi dhe shpjegohet me emigracionin e lartë të të rinjve dhe familjeve me fëmijë pas vitit 2016.

Në krahun tjetër, rritjen më të fortë në popullsinë e përgjithshme e kishin të moshuarit mbi 85 vjeç.

Grupi i popullsisë 85-89 vjeç arriti në mbi 26 mijë persona në censin 2023, nga rreth 14 mijë të tillë më vitin 2011, me rritje 79%. Një tregues i qartë i plakjes së popullsisë me ritme shumë të shpejta.

Por, cilat janë pasojat në ekonomi të një popullsie të plakur?

Efektet janë afatshkurtra dhe afatgjata dhe kanë nisur të ndihen tek ne. Ajo që ndodh janë problemet me gjetjen e burimeve njerëzore në tregun e punës, mungesa këto që çojnë në uljen e produktivitetit të ekonomisë; në një ulje të të ardhurave në tërësi në ekonomi. Ndërkohë që shtrimi i të moshuarve kërkon më shumë shpenzime nga buxheti i shtetit për skemën e pensioneve.

Censi 2023 konstatoi lëvizjet masive të popullsisë në dekadën e fundit në dy drejtime: jashtë vendit që njihet si emigracion dhe drejt zonave të tjera që njjihet si migrimi i brendshëm.

Për shkak të zhvendosjes brenda territorit, përafërsisht një e treta e popullsisë shqiptare, ose rreth 32%, banon në Qarkun e Tiranës. Qarku i dytë me përqindjen më të lartë të popullsisë është Fieri me rreth 10%, ndjekur nga Elbasani dhe Durrësi. Ndërsa qarqet më pak të populluara janë Gjirokastra dhe Kukësi, me më pak se 3%.

Çfarë do të thotë një përqendrim i tillë i popullsisë për ekonominë?

Qartazi duket se në territor është krijuar trekëndëshi Tiranë, Durrës, Fier. Në këtë trekëndësh ndodhet pjesa më e madhe e popullsisë dhe rrjedhimisht edhe e bizneseve. Ky trekëndësh me këto tre qarqe është kontribuesi kryesor në rritjen ekonomike dhe rrjedhimisht, edhe përfituesi kryesor i saj. Kjo do të thotë se vendet e punës janë përqendruar këtu, së bashku me investimet publike dhe private dhe rrjedhimisht, edhe zhvillimi. Pjesa tjetër e qarqeve dhe e territorit është e përjashtuar nga rritja ekonomike dhe mundësitë për zhvillim.

Ekspertët shpjegojnë se centralizimi i popullsisë në pak zona është një dukuri, me të cilën janë përballur edhe vendet e tjera dhe ka modele se si kjo mund të amortizohet dhe si mund të zhvillohen zonat e braktisura.

Largimi jashtë vendit i një pjese të konsiderueshme të shqiptarëve, si dhe vendosja brenda territorit e një pjese tjetër është një ndër arsyet pse shumë banesa kanë mbetur bosh. Sipas të dhënave zyrtare të censit, në vitin 2023 rezultuan mbi 1 milion banesa në të gjithë vendin. Por, stoku i banesave është rritur me gati 75 mijë që nga regjistrimi i vitit 2011. Një dukuri kjo që, sipas ekspertëve, ka edhe arsye të tjera. Por, investimi në banesa të dyta apo të treta, edhe ai i shqiptarëve të diasporës, nuk konsiderohet nga ekspertët si alternativa më e mirë, pasi bëhet fjalë për një kapital që në shumë raste është i fjetur.

Shqipëria ndodhet sot në këto kushte: me më pak popullsi, me më pak të rinj e më shumë të moshuar e më shumë shtëpi bosh. Ekspertët shpjegojnë se jemi vonë me politikat për të frenuar pasojat e emigrimit, përballë edhe agresivitetit të vendeve të zhvilluara për të marrë fuqi punëtore nga shtete më të varfra.

Censi 2023 nxori në pah dinamikat e forta në lëvizjen e njerëzve, të ecurisë së grupmoshave të caktuara, zhvillimit të territorit dhe investimeve të tyre në tregun e pasurive të patundshme. Dinamika që shtrojnë përpara sfida ku kryesorja është mbajtja e njerëzve në vend.

Gjithçka nis nga pranimi. Njerëzit kanë të drejtë të lëvizin dhe të jetojnë ku të duan. Por, detyra e çdo qeverie dhe institucioneve është të mos lejojë braktisjen e një vendi, atë që po ndodh tashmë prej shumë vitesh e që do të vijojë nëse nuk merren masa.

SPAK lëshon urdhër-arreste për inceneratorin e Tiranës, mes tyre dhe një gazetar

Prokuroria e Posaçme ka lëshuar disa urdhër-arreste pas hetimeve për inceneratorin e Tiranës.

Raportohet se urdhër-arrestet janë lëshuar për Denisa Tollkucin, Dashamir Ymeraj, për gazetarin Endrit Habilaj dhe për 3 shtetas të huaj.

Skandali me çmimet, Ciko: Produktet në Shqipëri shiten nga 80% deri në 250% më shumë sesa në BE

I ftuar në Ora News, studiuesi dhe eksperti i ekonomisë, Ilir Ciko u shpreh se sipas një studimi që ka bërë shumë produkte në vendin tonë janë më shtrenjtë se jashtë.

Ai shtoi se shumë shqiptarë e vënë re kur dalin jashtë, befasohen se në marketet e ndërkombëtare gjejmë shpesh çmime më të lira se në vendin tonë.

Ciko: Bëhet fjalë për produkte që gjenden në markete, duke filluar qysh nga ato ushqimore deri tek ato kozmetike. Gjetjet e studimit thonë se përballemi më një nga zhvatjet më të mëdha në Evropë, ku kompaninë e mëdha përdorin praktika diskriminuese për konsumatorin shqiptar, kjo është një barrë shumë e rëndë me të cilën përballet konsumatori shqiptar.

Shumë shqiptarë e vënë re kur dalin jashtë, befasohen se në marketet e ndërkombëtare gjejmë shpesh çmime më të lira se në vendin tonë. Është tregu që e vendos çmimin, por deformimi dhe monopoli dikton çmimet që janë abuzive. Sot p.sh një kg miell shitet gati 1 euro në Milano. Në vendin tonë, sipas studimit, për të njëjtin produkte rezulton që bizneset e shesin 2.7% më shumë se në BE, ndërsa konsumatorët presin që të jetë diku 5.5% më shtrenjtë. Realiteti është se sot një produkt i tillë shitet me 250 lekë, ose 250% më shumë. E njëjta gjë është edhe për produktet e tjera.

NAREA: Vonesa e rivlerësimit po bllokon tregun, të ardhurat nga shitja e banesave të para të përjashtohen nga tatimi

Shoqata Kombëtare e Ndërmjetësve të Pasurive të Paluajtshme të Shqipërisë (NAREA) propozon disa ndryshime në skemën e tatimit mbi të ardhurta nga shitja e pasurive të paluajtshme.

Sipas NAREA, në përpjekje për të ndihmuar vazhdimësinë e kontributit pozitiv që ky sektor jep në ekonominë shqiptare tatimi duhet të përcaktohet në vlerë dhe në kategori të ndryshme, për subjekte tregtare dhe individ, pasi ndryshon momenti i pagesës.

Në momentin e kalimit të titullit të pronësisë, nëse pasuria në transaksion ka shërbyer si vendbanim i parë për të paktën 5 vite nga momenti i marrjes në pronësi, ose nëse provohet që ka shërbyer si banesë e parë për të paktën 50% të kohës së zotërimit, atëherë transaksioni me këtë pasuri të përjashtohet nga Tatimi mbi Fitimin Kapital të Realizuar. Sipas NAREA, një praktikë e tillë ndiqet në 2/3 e vendeve të OECD.

NAREA propozon që, në momentin e kalimit të titullit të pronësisë, nëse ka fitim Kapital të tatueshëm, baza e tatueshme (çmimi i shitjes – çmimi i blerjes/marrjes në pronësi) të korrigjohet me normën e inflacionit vjetor, për çdo vit nga momenti i blerjes deri në atë të shitjes, si dhe me kostot financiare të gjeneruara në momentin e marrjes në pronësi apo dhe gjatë zotërimit (kostot e financimit të blerjes, interesat e huave bankare hipotekore, ato te restaurimeve etj).

Nëse ka kapital të realizuar, pasi baza e tatueshme është korrigjuar si me sipër, NAREA propozon që e ardhura kapitale të tatohet me jo me tepër se 3%.

Nëse të ardhurat e fituara nga shitja e pasurisë se paluajtshme, ri-investohen në blerje të një pasurie tjetër, brenda 12 muajve nga momenti i shitjes, atëherë tatimi i marrë nëpërmjet kapitalit të realizuar të rimbursohet.

Sipas NAREA, shembujt në shtete si Hungaria, Italia, Gjermania dhe SHBA, tregojnë se ri-investimi brenda 12 muajve i të ardhurave të fituara nga shitja e një pasurie, jo vetëm që nuk tatohen por dhe nxitet për tu përdorur si oksigjen për sektorët e pasurive të paluajtshme dhe ndërtimin, që sot sigurojnë 25-35% të rritjes së GDP në vend.

Kjo incentivë shërben shumë mirë edhe si mjet për ndjekjen e flukseve të parasë, për evidentimin e pjesës së shëndetshme që injektohet në sektorit e pasurive të paluajtshme dhe atë të ndërtimit, si dhe mitigimin e risqeve të lidhura me pastrimin e parave.

Ndërkohë, NAREA vëren se vonesa në trajtimin parlamentar të propozimit ligjor për rivlerësimin e pasurive të paluajtshme dhe paqartësia për të ardhmen ka sjell efekte tepër negative në bllokimin momental të tregut.

Me zvarritjen e trajtimit të këtij propozimi, thellohet hendeku i pronave në shitje duke u tërhequr nga tregu deri në sqarimin përfundimtar të tij.

Mbështetur në të dhënat kombëtare të këtij sektori, NAREA vëren se në krahasim me vitet kur ky tatim mbahet në nivelin 15%, gjatë periudhave të lehtësirave fiskale ku norma e tatimit aplikohet jo më shumë se 3%, sektori jo vetëm që njeh rritje dhe zgjerim por dhe buxheti arkëton të ardhura më tepër, në nivelet 35-40 milionë euro.

Nga krahasimi i 5 viteve te fundit, tregon se në vitet 2020-21-22 ku tatimi ka qenë në nivelet 3%, për buxhetin e shtetit janë realizuar mesatarisht 44 milionë euro të ardhura për çdo vit nëpërmjet këtij tatimi, pra rreth 60% me tepër në krahasim me vitin 2019 ku tatimi ka qenë 15%.

“Në këtë kontekst, si NAREA ne ndajmë qëndrimin se një barrë fiskale kaq e lartë, prej 15% ngadalëson transaksionet, duke ngurtësuar investimet, konsumimin e stokut dhe sjellë tkurrjen në këtë sektor, duke çuar në rënie të tij me 250-300 milionë euro; ndikon negativisht në të ardhurat buxhetore të realizuara, me të paktën 35-40 milionë euro; nxit informalitetin, duke prodhuar mënyra më të sofistikuara për të shmangur barren; neutralizon efektin pozitiv të çdo iniciative për korrigjime të bazës së tatueshme,” thuhet në deklaratën e NAREA.